Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören birinci ve son sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarını çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmak ve bu tutumlar arasında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır. Çalışmada, survey metodu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak 5’li likert tipi bir anket kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 212 (141 birinci sınıf, 71 dördüncü sınıf) matematik öğretmen adayına bu anket uygulanarak elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının anket formuna vermiş oldukları cevaplar puanlandırıldıktan sonra elde eilen veriler bağımsız ttesti ve tek yönlü ANOVA yapılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, birinci ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının bazı değişken için istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiği ve bu farklılığın son sınıftaki öğretmen adayları lehine olumlu bir şekilde değiştiği sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına dayanarak çeşitli öneriler sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2 |