Bu araştırmada başarı yönelimleri, kendini aldatma ve boyun eğici davranış arasındaki ilişkilerincelenmiştir. Araştırma Sakarya Üniversitesi’nde öğrenim gören 412 üniversite öğrencisi üzerindeyürütülmüştür. Araştırmada 2X2 Başarı Yönelimleri Ölçeği, İki Boyutlu Sosyal İstenirlikÖlçeği’nin Öz-aldatma alt Ölçeği ve Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği kullanılmıştır. Bulgularöğrenme-yaklaşma yöneliminin kendini aldatmayla pozitif, performans-kaçınma yöneliminin isenegatif ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrenme-kaçınma ve performans-yaklaşma/kaçınmayönelimleri boyun eğici davranışla pozitif ilişkili bulunmuştur. Yapısal eşitlik modelinden eldeedilen uyum indeksleri modelin kabul edilebilir uyum iyiliği değerleri ürettiğini göstermiştir (χ2 =2.45, p = .293, GFI = 1.00, AGFI = .99, CFI = 1.00, NFI = .99, RFI = .95, IFI = 1.00 ve RMSEA =.021). Model kendini aldatmanın öğrenme-yaklaşma yönelimi tarafından pozitif, performanskaçınma yönelimi tarafından negatif yordandığını göstermiştir. Öte yandan öğrenme-kaçınma veperformans-yaklaşma/kaçınma yönelimleri boyun eğici davranışı pozitif yordamıştır
Başarı yönelimleri kendini aldatma boyun eğici davranış yapısal eşitlik modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2 |