Bu araştırmada, disiplinlerarası öğretim yaklaşımına ilişkin örnek bir uygulamanınyapılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı birdurum çalışmasıdır. Bu amaçla, Ankara’da özel bir lisede 10. sınıf öğrencilerinindisiplinlerarası öğretim yaklaşımı çerçevesinde projeler hazırlamaları sağlanmıştır.Disiplinlerarası yaklaşıma göre proje hazırlama sürecinin etkililiğini ortaya koymakiçin deneysel çalışma yapılmıştır. Deneysel desen olarak tek grup ön-son test seçilmişve öğrencilere (N=34) mantıksal düşünme grup testi (MDGT) uygulanmıştır.Uygulama öncesi ve sonrasında sürece ilişkin, öğrenci, öğretmen ve velileringörüşlerine de başvurulmuştur. Ayrıca okulda bulunan tüm öğretmenlere (N=36) disiplinlerarası öğretim yaklaşımına ilişkin anket uygulanmıştır. Araştırmadan eldeedilen sonuçlara göre, öğrencilerin mantıksal düşünme grup testi puanları arasındauygulama lehine anlamlı fark bulunmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler nitelanalizle çözümlenmiştir. Görüşme bulguları öğretmen, öğrenci ve velilerin sürecinetkililiğine ilişkin olumlu düşüncelere sahip olduğunu göstermektedir. Görüşmeciler,disiplinlerarası proje çalışmasının öğrencilerin öğrenilen bilgiler arasında kavramsalilişki kurma, öğrenilenleri transfer etme, problem çözme ve mantıksal düşünme, dilietkin kullanma, bilgisayarı etkin kullanma ve bilimsel çalışma yapabilme becerilerinigeliştirdiklerini ifade etmişlerdir
Disiplinlerarası öğretim proje tabanlı öğrenme mantıksal düşünme becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2 |