Alkan, C. (2007). Özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
Atasoy, A. (2004). Öğretmen eğitiminde nitelik ve pedagojik formasyon. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 51, 7-11.
Hanushek, E., Dean, T. J., Eloit, J., & Ludger, W. (2008). Education and economic growth: It's not just going to school but learning that matters. Education Next, 8(2), 62-70.
Meb. (2010). Öğretmen atama ve yer değiştirme daire başkanlığı. Retrieved on 25 January, 2010 from http://atama.meb.gov.tr/daireler/ogretmen_atama/index.html.
Miles, M. & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks: Sage.
Rice, J. K. (2003). Teacher quality: Understanding the effectiveness of teacher attributes. Washington, DC: Economic Policy Institute.
Senemoğlu, N. & Özçelik, B. (1987). Öğretmen adaylarına "öğretmenlik bilgisi" kazandırma bakımından fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin etkililiği. Çağdaş Eğitim. Retrieved on 24 January, 2010 from http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/ ogretmenlik_bilgisi.htm.
Shulman, L. S. (2000). Teacher development: Roles of domain expertise and pedagogical knowledge. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(1). 129-135.
Şimşek, H. (2000). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Y.Y.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1). 1-26.
Yavuzer, Y., Dikici, Çalışkan, M., & Aytekin, H. (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarinin öğretmen yetiştirme programindan yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32(2). 35-41
Zaki, S., & Rasidi, M. Z. (2008). Targeting pedagogical effectiveness in higher education through diverse instructional techniques. The Fifteenth International Conference on Learning. Chicago, USA: University of Illinois.
Alkan, C. (2007). Özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
Atasoy, A. (2004). Öğretmen eğitiminde nitelik ve pedagojik formasyon. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 51, 7-11.
Hanushek, E., Dean, T. J., Eloit, J., & Ludger, W. (2008). Education and economic growth: It's not just going to school but learning that matters. Education Next, 8(2), 62-70.
Meb. (2010). Öğretmen atama ve yer değiştirme daire başkanlığı. Retrieved on 25 January, 2010 from http://atama.meb.gov.tr/daireler/ogretmen_atama/index.html.
Miles, M. & Huberman, A. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks: Sage.
Rice, J. K. (2003). Teacher quality: Understanding the effectiveness of teacher attributes. Washington, DC: Economic Policy Institute.
Senemoğlu, N. & Özçelik, B. (1987). Öğretmen adaylarına "öğretmenlik bilgisi" kazandırma bakımından fen-edebiyat ve eğitim fakültelerinin etkililiği. Çağdaş Eğitim. Retrieved on 24 January, 2010 from http://yunus.hacettepe.edu.tr/~n.senem/makaleler/ ogretmenlik_bilgisi.htm.
Shulman, L. S. (2000). Teacher development: Roles of domain expertise and pedagogical knowledge. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(1). 129-135.
Şimşek, H. (2000). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Y.Y.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(1). 1-26.
Yavuzer, Y., Dikici, Çalışkan, M., & Aytekin, H. (2006). Sınıf öğretmenliği mezunlarinin öğretmen yetiştirme programindan yararlanma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32(2). 35-41
Zaki, S., & Rasidi, M. Z. (2008). Targeting pedagogical effectiveness in higher education through diverse instructional techniques. The Fifteenth International Conference on Learning. Chicago, USA: University of Illinois.
Öçal, M. F., & Güzel, A. (2010). Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education, 1(3), 25-31.
AMA
Öçal MF, Güzel A. Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education. Eylül 2010;1(3):25-31.
Chicago
Öçal, Mehmet F., ve Aziz Güzel. “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”. The International Journal of Research in Teacher Education 1, sy. 3 (Eylül 2010): 25-31.
EndNote
Öçal MF, Güzel A (01 Eylül 2010) Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education 1 3 25–31.
IEEE
M. F. Öçal ve A. Güzel, “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”, The International Journal of Research in Teacher Education, c. 1, sy. 3, ss. 25–31, 2010.
ISNAD
Öçal, Mehmet F. - Güzel, Aziz. “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”. The International Journal of Research in Teacher Education 1/3 (Eylül 2010), 25-31.
JAMA
Öçal MF, Güzel A. Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1:25–31.
MLA
Öçal, Mehmet F. ve Aziz Güzel. “Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions”. The International Journal of Research in Teacher Education, c. 1, sy. 3, 2010, ss. 25-31.
Vancouver
Öçal MF, Güzel A. Investigation of Effectiveness of the Pedagogical Education from Mathematics Teachers’ Perceptions. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1(3):25-31.