BibTex RIS Kaynak Göster

Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 4, 82 - 95, 01.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Acemoğlu, D., Johnson, S., Robinson, J. A., Yared, P. (2005). From education to democracy. The American Economic Review, 95(2).
  • Büyükkaragöz, S. (1995). Yüksek öğretim programları ve demokratik tutumlar. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
  • Crick, B. R. (2002). Democracy: a very short introduction. Oxford: England: Oxford University Press.
  • Davies, L. (1999). Comparing definitions of democracy in education. Compare, 29(2), 127-140.
  • Dekker, P., Halman, L. (2003). The Values of Volunteering – Cross-Cultural Perspectives. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers.
  • Demir, M. K. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin gösterdikleri demokratik davranışlara ilişkin öğrenci görüşleri. Unpublished Master Thesis. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Devine, N. (2004). Democracy and education. Obtained from pesa.org.au. 31. 12. 2009.
  • Dewey, J. (1903). Democracy in education. The Elementary School Teacher. 4(4), 193-204.
  • Dewey, J. (1938). Experience and education. New York: Collier.
  • Doğanay, A. (2009). The evaluation of prospective teachers’ perception and practices of citizenship in the context of political socialization. I. International European Union, Democracy, Citizenship and Citizenship Education Symposium. 28-30 May 2009, Usak University.
  • Finkel, S. E. (2003). Can democracy be taught? Journal of Democracy. 14(4).
  • Genç, S. Z. (2006). Demokratik kazanımların gerçekleştirilmesinde ilköğretim öğretmenlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, (171), 43-54.
  • Genç, S. Z., Kalafat, T. (2008). Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile empatik becerilerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19): 211-222.
  • Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü. (2008). Eğitim fakültesi yüksek lisans programlarına kayıtlı öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının tutumlarının değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi örneği). Milli Eğitim Dergisi, (178): 44-63.
  • Gözütok, D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E., Dicle, A. N. (2006). Öğretmen adaylarında demokratik tutum, nevrotik eğilimler ve kendini gerçekleştirme. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. (30), 149-158.
  • Kuenzi, M. (2005). The role of nonformal education in promoting democratic attitudes: Findings from Senegal. Democratization, 12(2), 223-243.
  • Olbrys, S. G. (2004). Keep your keys: Teaching democracy and performance art. The NEA Higher Education Journal. Thouhgt&Action.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousands Oaks: Sage Publications.
  • Sağlam, H. İ. (2000). Sosyal bilgiler dersinin demokratik tutum geliştirmedeki rolü. Milli Eğitim Dergisi. (146), 67-71.
  • Samancı, O. (2010). Democracy education in elementary schools. The Social Studies.101, 30-33.
  • Saracaloğlu, A. S., Evin, İ., Varol, S. R. (2004). A comparative research on the democratic attitudes of the teachers the prospective teachers. Educational Sciences: Theory&Practice.
  • Schou, L. R. (2001). Democracy in education. Studies in Philosophy and Education. 20, 317-329.
  • Soule, S. (2000). Beyond communism and war: The effect of civic education on democratic attitudes and behavior of Bosnian and Herzegovinian youth. Center for Civic Education, Calabasas, CA.
  • Taçman, M. (2006). Democratic attitudes of primary school teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences, 1(1).
  • Tekin, M., Yıldız, M., Lök, S., Taşğın, Ö. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksek okulunda öğrenim gören öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere gore demokratik tutumlarının incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3).
  • Tocqueville, A. (1835). Democracy in America. New York: Century.
  • Usui, E. (2008). Education for democratic attitudes: the effectiveness of the We the People program in promoting political tolerance. Unpublished Doctorate Thesis. Columbia University.
  • Üstün, A., Yılmaz, M. (2008). Üniversite öğrencilerinin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyine gore değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 77-90.
  • Yanardağ, A. (2000). Üniversite gençliğinin demokratik tutum ve davranışları üzerine bir araştırma (Selçuk Üniversitesi örneği). Unpublished Master Thesis. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yeşil, R., Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama.. TSA Dergisi, No.2.
  • Yıldırım, A. & Şimsek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • About the Author(s):
  • Res. Assist. E. Özlem Yiğit, Res. Assist. Kerem Çolak
  • Marmara University, Atatürk Education Faculty, Department of Social Studies, ISTANBUL
  • ozlem1406@hotmail.com, kcolak81@hotmail.com
Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 4, 82 - 95, 01.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Acemoğlu, D., Johnson, S., Robinson, J. A., Yared, P. (2005). From education to democracy. The American Economic Review, 95(2).
  • Büyükkaragöz, S. (1995). Yüksek öğretim programları ve demokratik tutumlar. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
  • Crick, B. R. (2002). Democracy: a very short introduction. Oxford: England: Oxford University Press.
  • Davies, L. (1999). Comparing definitions of democracy in education. Compare, 29(2), 127-140.
  • Dekker, P., Halman, L. (2003). The Values of Volunteering – Cross-Cultural Perspectives. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers.
  • Demir, M. K. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin gösterdikleri demokratik davranışlara ilişkin öğrenci görüşleri. Unpublished Master Thesis. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Devine, N. (2004). Democracy and education. Obtained from pesa.org.au. 31. 12. 2009.
  • Dewey, J. (1903). Democracy in education. The Elementary School Teacher. 4(4), 193-204.
  • Dewey, J. (1938). Experience and education. New York: Collier.
  • Doğanay, A. (2009). The evaluation of prospective teachers’ perception and practices of citizenship in the context of political socialization. I. International European Union, Democracy, Citizenship and Citizenship Education Symposium. 28-30 May 2009, Usak University.
  • Finkel, S. E. (2003). Can democracy be taught? Journal of Democracy. 14(4).
  • Genç, S. Z. (2006). Demokratik kazanımların gerçekleştirilmesinde ilköğretim öğretmenlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, (171), 43-54.
  • Genç, S. Z., Kalafat, T. (2008). Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile empatik becerilerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19): 211-222.
  • Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü. (2008). Eğitim fakültesi yüksek lisans programlarına kayıtlı öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının tutumlarının değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi örneği). Milli Eğitim Dergisi, (178): 44-63.
  • Gözütok, D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E., Dicle, A. N. (2006). Öğretmen adaylarında demokratik tutum, nevrotik eğilimler ve kendini gerçekleştirme. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. (30), 149-158.
  • Kuenzi, M. (2005). The role of nonformal education in promoting democratic attitudes: Findings from Senegal. Democratization, 12(2), 223-243.
  • Olbrys, S. G. (2004). Keep your keys: Teaching democracy and performance art. The NEA Higher Education Journal. Thouhgt&Action.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousands Oaks: Sage Publications.
  • Sağlam, H. İ. (2000). Sosyal bilgiler dersinin demokratik tutum geliştirmedeki rolü. Milli Eğitim Dergisi. (146), 67-71.
  • Samancı, O. (2010). Democracy education in elementary schools. The Social Studies.101, 30-33.
  • Saracaloğlu, A. S., Evin, İ., Varol, S. R. (2004). A comparative research on the democratic attitudes of the teachers the prospective teachers. Educational Sciences: Theory&Practice.
  • Schou, L. R. (2001). Democracy in education. Studies in Philosophy and Education. 20, 317-329.
  • Soule, S. (2000). Beyond communism and war: The effect of civic education on democratic attitudes and behavior of Bosnian and Herzegovinian youth. Center for Civic Education, Calabasas, CA.
  • Taçman, M. (2006). Democratic attitudes of primary school teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences, 1(1).
  • Tekin, M., Yıldız, M., Lök, S., Taşğın, Ö. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksek okulunda öğrenim gören öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere gore demokratik tutumlarının incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3).
  • Tocqueville, A. (1835). Democracy in America. New York: Century.
  • Usui, E. (2008). Education for democratic attitudes: the effectiveness of the We the People program in promoting political tolerance. Unpublished Doctorate Thesis. Columbia University.
  • Üstün, A., Yılmaz, M. (2008). Üniversite öğrencilerinin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyine gore değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 77-90.
  • Yanardağ, A. (2000). Üniversite gençliğinin demokratik tutum ve davranışları üzerine bir araştırma (Selçuk Üniversitesi örneği). Unpublished Master Thesis. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yeşil, R., Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama.. TSA Dergisi, No.2.
  • Yıldırım, A. & Şimsek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • About the Author(s):
  • Res. Assist. E. Özlem Yiğit, Res. Assist. Kerem Çolak
  • Marmara University, Atatürk Education Faculty, Department of Social Studies, ISTANBUL
  • ozlem1406@hotmail.com, kcolak81@hotmail.com
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

E. Özlem Yiğit Bu kişi benim

Kerem Çolak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yiğit, E. Ö., & Çolak, K. (2010). Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education, 1(4), 82-95.
AMA Yiğit EÖ, Çolak K. Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education. Aralık 2010;1(4):82-95.
Chicago Yiğit, E. Özlem, ve Kerem Çolak. “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-Service Teachers”. The International Journal of Research in Teacher Education 1, sy. 4 (Aralık 2010): 82-95.
EndNote Yiğit EÖ, Çolak K (01 Aralık 2010) Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education 1 4 82–95.
IEEE E. Ö. Yiğit ve K. Çolak, “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers”, The International Journal of Research in Teacher Education, c. 1, sy. 4, ss. 82–95, 2010.
ISNAD Yiğit, E. Özlem - Çolak, Kerem. “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-Service Teachers”. The International Journal of Research in Teacher Education 1/4 (Aralık 2010), 82-95.
JAMA Yiğit EÖ, Çolak K. Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1:82–95.
MLA Yiğit, E. Özlem ve Kerem Çolak. “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-Service Teachers”. The International Journal of Research in Teacher Education, c. 1, sy. 4, 2010, ss. 82-95.
Vancouver Yiğit EÖ, Çolak K. Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1(4):82-95.