Acemoğlu, D., Johnson, S., Robinson, J. A., Yared, P. (2005). From education to democracy. The American Economic Review, 95(2).
Büyükkaragöz, S. (1995). Yüksek öğretim programları ve demokratik tutumlar. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
Crick, B. R. (2002). Democracy: a very short introduction. Oxford: England: Oxford University Press.
Davies, L. (1999). Comparing definitions of democracy in education. Compare, 29(2), 127-140.
Dekker, P., Halman, L. (2003). The Values of Volunteering – Cross-Cultural Perspectives. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers.
Demir, M. K. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin gösterdikleri demokratik davranışlara ilişkin öğrenci görüşleri. Unpublished Master Thesis. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Devine, N. (2004). Democracy and education. Obtained from pesa.org.au. 31. 12. 2009.
Dewey, J. (1903). Democracy in education. The Elementary School Teacher. 4(4), 193-204.
Dewey, J. (1938). Experience and education. New York: Collier.
Doğanay, A. (2009). The evaluation of prospective teachers’ perception and practices of citizenship in the context of political socialization. I. International European Union, Democracy, Citizenship and Citizenship Education Symposium. 28-30 May 2009, Usak University.
Finkel, S. E. (2003). Can democracy be taught? Journal of Democracy. 14(4).
Genç, S. Z. (2006). Demokratik kazanımların gerçekleştirilmesinde ilköğretim öğretmenlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, (171), 43-54.
Genç, S. Z., Kalafat, T. (2008). Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile empatik becerilerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19): 211-222.
Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü. (2008). Eğitim fakültesi yüksek lisans programlarına kayıtlı öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının tutumlarının değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi örneği). Milli Eğitim Dergisi, (178): 44-63.
Gözütok, D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E., Dicle, A. N. (2006). Öğretmen adaylarında demokratik tutum, nevrotik eğilimler ve kendini gerçekleştirme. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. (30), 149-158.
Kuenzi, M. (2005). The role of nonformal education in promoting democratic attitudes: Findings from Senegal. Democratization, 12(2), 223-243.
Olbrys, S. G. (2004). Keep your keys: Teaching democracy and performance art. The NEA Higher Education Journal. Thouhgt&Action.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousands Oaks: Sage Publications.
Sağlam, H. İ. (2000). Sosyal bilgiler dersinin demokratik tutum geliştirmedeki rolü. Milli Eğitim Dergisi. (146), 67-71.
Samancı, O. (2010). Democracy education in elementary schools. The Social Studies.101, 30-33.
Saracaloğlu, A. S., Evin, İ., Varol, S. R. (2004). A comparative research on the democratic attitudes of the teachers the prospective teachers. Educational Sciences: Theory&Practice.
Schou, L. R. (2001). Democracy in education. Studies in Philosophy and Education. 20, 317-329.
Soule, S. (2000). Beyond communism and war: The effect of civic education on democratic attitudes and behavior of Bosnian and Herzegovinian youth. Center for Civic Education, Calabasas, CA.
Taçman, M. (2006). Democratic attitudes of primary school teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences, 1(1).
Tekin, M., Yıldız, M., Lök, S., Taşğın, Ö. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksek okulunda öğrenim gören öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere gore demokratik tutumlarının incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3).
Tocqueville, A. (1835). Democracy in America. New York: Century.
Usui, E. (2008). Education for democratic attitudes: the effectiveness of the We the People program in promoting political tolerance. Unpublished Doctorate Thesis. Columbia University.
Üstün, A., Yılmaz, M. (2008). Üniversite öğrencilerinin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyine gore değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 77-90.
Yanardağ, A. (2000). Üniversite gençliğinin demokratik tutum ve davranışları üzerine bir araştırma (Selçuk Üniversitesi örneği). Unpublished Master Thesis. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yeşil, R., Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama.. TSA Dergisi, No.2.
Yıldırım, A. & Şimsek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
About the Author(s):
Res. Assist. E. Özlem Yiğit, Res. Assist. Kerem Çolak
Marmara University, Atatürk Education Faculty, Department of Social Studies, ISTANBUL
Acemoğlu, D., Johnson, S., Robinson, J. A., Yared, P. (2005). From education to democracy. The American Economic Review, 95(2).
Büyükkaragöz, S. (1995). Yüksek öğretim programları ve demokratik tutumlar. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
Crick, B. R. (2002). Democracy: a very short introduction. Oxford: England: Oxford University Press.
Davies, L. (1999). Comparing definitions of democracy in education. Compare, 29(2), 127-140.
Dekker, P., Halman, L. (2003). The Values of Volunteering – Cross-Cultural Perspectives. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers.
Demir, M. K. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin gösterdikleri demokratik davranışlara ilişkin öğrenci görüşleri. Unpublished Master Thesis. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Devine, N. (2004). Democracy and education. Obtained from pesa.org.au. 31. 12. 2009.
Dewey, J. (1903). Democracy in education. The Elementary School Teacher. 4(4), 193-204.
Dewey, J. (1938). Experience and education. New York: Collier.
Doğanay, A. (2009). The evaluation of prospective teachers’ perception and practices of citizenship in the context of political socialization. I. International European Union, Democracy, Citizenship and Citizenship Education Symposium. 28-30 May 2009, Usak University.
Finkel, S. E. (2003). Can democracy be taught? Journal of Democracy. 14(4).
Genç, S. Z. (2006). Demokratik kazanımların gerçekleştirilmesinde ilköğretim öğretmenlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, (171), 43-54.
Genç, S. Z., Kalafat, T. (2008). Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile empatik becerilerinin değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Kırgızistan Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (19): 211-222.
Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü. (2008). Eğitim fakültesi yüksek lisans programlarına kayıtlı öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının tutumlarının değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi örneği). Milli Eğitim Dergisi, (178): 44-63.
Gözütok, D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları. Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınları.
Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E., Dicle, A. N. (2006). Öğretmen adaylarında demokratik tutum, nevrotik eğilimler ve kendini gerçekleştirme. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi. (30), 149-158.
Kuenzi, M. (2005). The role of nonformal education in promoting democratic attitudes: Findings from Senegal. Democratization, 12(2), 223-243.
Olbrys, S. G. (2004). Keep your keys: Teaching democracy and performance art. The NEA Higher Education Journal. Thouhgt&Action.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousands Oaks: Sage Publications.
Sağlam, H. İ. (2000). Sosyal bilgiler dersinin demokratik tutum geliştirmedeki rolü. Milli Eğitim Dergisi. (146), 67-71.
Samancı, O. (2010). Democracy education in elementary schools. The Social Studies.101, 30-33.
Saracaloğlu, A. S., Evin, İ., Varol, S. R. (2004). A comparative research on the democratic attitudes of the teachers the prospective teachers. Educational Sciences: Theory&Practice.
Schou, L. R. (2001). Democracy in education. Studies in Philosophy and Education. 20, 317-329.
Soule, S. (2000). Beyond communism and war: The effect of civic education on democratic attitudes and behavior of Bosnian and Herzegovinian youth. Center for Civic Education, Calabasas, CA.
Taçman, M. (2006). Democratic attitudes of primary school teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences, 1(1).
Tekin, M., Yıldız, M., Lök, S., Taşğın, Ö. (2009). Beden eğitimi ve spor yüksek okulunda öğrenim gören öğretmen adaylarının çeşitli değişkenlere gore demokratik tutumlarının incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3).
Tocqueville, A. (1835). Democracy in America. New York: Century.
Usui, E. (2008). Education for democratic attitudes: the effectiveness of the We the People program in promoting political tolerance. Unpublished Doctorate Thesis. Columbia University.
Üstün, A., Yılmaz, M. (2008). Üniversite öğrencilerinin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyine gore değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 77-90.
Yanardağ, A. (2000). Üniversite gençliğinin demokratik tutum ve davranışları üzerine bir araştırma (Selçuk Üniversitesi örneği). Unpublished Master Thesis. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yeşil, R., Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama.. TSA Dergisi, No.2.
Yıldırım, A. & Şimsek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
About the Author(s):
Res. Assist. E. Özlem Yiğit, Res. Assist. Kerem Çolak
Marmara University, Atatürk Education Faculty, Department of Social Studies, ISTANBUL
Yiğit, E. Ö., & Çolak, K. (2010). Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education, 1(4), 82-95.
AMA
Yiğit EÖ, Çolak K. Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education. Aralık 2010;1(4):82-95.
Chicago
Yiğit, E. Özlem, ve Kerem Çolak. “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-Service Teachers”. The International Journal of Research in Teacher Education 1, sy. 4 (Aralık 2010): 82-95.
EndNote
Yiğit EÖ, Çolak K (01 Aralık 2010) Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education 1 4 82–95.
IEEE
E. Ö. Yiğit ve K. Çolak, “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers”, The International Journal of Research in Teacher Education, c. 1, sy. 4, ss. 82–95, 2010.
ISNAD
Yiğit, E. Özlem - Çolak, Kerem. “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-Service Teachers”. The International Journal of Research in Teacher Education 1/4 (Aralık 2010), 82-95.
JAMA
Yiğit EÖ, Çolak K. Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1:82–95.
MLA
Yiğit, E. Özlem ve Kerem Çolak. “Democratic Attitudes of Social Studies Pre-Service Teachers”. The International Journal of Research in Teacher Education, c. 1, sy. 4, 2010, ss. 82-95.
Vancouver
Yiğit EÖ, Çolak K. Democratic Attitudes of Social Studies Pre-service Teachers. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1(4):82-95.