Bu araştırma, ilk ve ortaöğretim matematik öğretmenleri ile öğretmen adaylarının düşünme becerileri öğretimine yönelik görüşleri ile bu görüşlerin bazı demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik bölümü 4. sınıf öğrencileri, Tezsiz Yüksek Lisans Matematik bölümü öğrencileri ile Eskişehir’de görev yapan ilköğretim ve ortaöğretim matematik öğretmenleri arasından rastlantısal olarak seçilen toplam 174 öğretmen adayı ve öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Matematik Öğretmenleri için Düşünme Becerileri Öğretimi Anketi” ile bir demografik bilgi formu birlikte kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgularla öğretmen adaylarının eğitim aldıkları kurum ve düzey ile öğretmen okulu matematik öğretmenleri ve genel lise matematik öğretmenlerine göre düşünme becerilerini öğretmeye yönelik görüşlerin ne ölçüde farklılaştığı ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 3 |