Çalışmanın amacı ilk ve orta öğretim öğrencilerinin modeller yardımı ile dikdörtgenler prizması algılarını belirlemektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu 2010–2011 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesi’nin bir ilinde 5, 8 ve 11. sınıfta öğrenim gören toplam 205 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler dikdörtgenler prizmasına benzeyen dört farklı modelle ilgili iki açık uçlu sorudan oluşan görüşme protokolü (GP) ile toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarından ilki sınıf düzeyleri arttıkça modelleri doğru isimlendirme oranları artmakta olduğudur. İkincisi de sıklıkla karşılan modellerin nadiren karşılaşılan, tüm sınıf düzeylerinde isimlendirme başarısı çok düşük olan, modele göre daha büyük oranda doğru isimlendirildiğidir. Son olarak tüm modeller için öğrencilerin isimlendirme ve gerekçelerinde kare, dikdörtgen gibi düzlemsel geometrik şekiller ile küp, dikdörtgenler prizması gibi geometrik cisimleri ve kenar-ayrıt, kenaryüzey, açı-köşe gibi kavramları birbirine karıştırmış olmalarıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1 |