Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının okul deneyimi dersi kapsamında okullarda gözledikleri matematik öğretmenlerinin öğretim sürecinde sergiledikleri geribildirim davranışlarına ilişkin düşüncelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kapsamında Survey Metodu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan likert tipi bir anket kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, 2008–2009 öğretim yılında, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Anabilim Dalı’nda öğrenin gören ve okul deneyimi dersi kapsamında okullarda gözlem yapan toplam 82 dördüncü sınıf öğretmen adayına bu anket uygulanarak elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının anket formuna vermiş oldukları cevaplar puanlandırıldıktan sonra, bu veriler SPSS programından yararlanılarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, çok sayıda olumlu geribildirim davranışlarının öğretmenlerin ancak bir kısmı tarafından yerine getirildiği saptanmıştır. Eğitim-öğretim sürecinde öğrenciye verilen geribildirimin öğrencinin başarısı ve gelişimi için sahip olduğu potansiyelle ilgili hem öğretmenlerin hem de öğretmen adaylarının nasıl bilgilendirileceğiyle ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1 |