BibTex RIS Kaynak Göster

Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 14 - 25, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin 7. Sınıf Ünitelerindeki Geometrik Kavramlardaki Yanılgıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim İkinci Kademede (6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8.Sınıflar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Burger, W., & S Burger, W. F. & Shaughnessy, M. (1986). Characterizing the van Hiele Levels of Development in Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 17(1), 31-48.
  • Clements, D. H., & Battista, M. T. (1992). Geometry and Spatial Understanding. In Dougles A. Grouws (Ed.,), Handbook of Research Mathematics Teaching and Learning. New York: McMillan Publishing Company.
  • Çetin, Ö. F., & Dane,A. (2004). Sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin geometrik bilgilere erişi düzeyleri üzerine. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 427-436.
  • Dane, A. (2008). İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin nokta, doğru ve düzlem kavramları algıları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 41-58.
  • Gordon, T. (1968). Etkili Eğitim Dizisi-3. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Lawson, A. E., & Thomson, L.D., (1988). “Formal Reasoning ağabeylity and Misconceptions Concerning Genetics And Naturel Selection”. Journal of Research in Science Teaching, 733-746.
  • Mistretta, R. M. (2000). Enhancing Geometric Reasoning. Adolescence, 35(138). 365-379.
  • Mitchelmore, M. C. (1997). Children’s Informal Knowledge of Physical Angle Situations. Cognition and Instruction. Learning and Instruction, 7 (1), 1-19.
  • Mullis I. V. S., Martin M. O., Gonzales E. J., Gregory K. D., Garden R. A., O’Connor K.M., Chrostowski S. J., & Smith T. A. (2000). TIMSS 1999 International Mathematics Report: Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade. Chestnut Hill, MA. Boston College.
  • Nakiboğlu, M. (1999). “Öğretmen Adaylarının Kavram Geliştirme Ve Kavram Öğretimi Stratejisine Yönelik Görüşleri”. DEÜBuca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 63-72.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • Okur, M., & Dikici, R. (2006). Evaluation of the Success Mathematics Teacher Candidates in 2001-2004 University Entrance Examination in Turkey. Journal Of Quality Measurement and Analysis, 2(1), 131 142.
  • Busbridge, J., & Özçelik, D. A. (1997). İlköğretim matematik öğretimi. YÖK/DÜNYA Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara: Ajans-Türk Basın ve Basım A.Ş.
  • Prescott, A., Mitchelmore, M., & White, P. (2002). Students’ Difficulties in Abstracting Angle Concepts from Physical Activities with Concrete Material. In the Proceedings of the Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australia Incorporated Eric Digest (ED 472950).
  • Skemp, R. (1986). The Physiology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
  • Toluk, Z., Olkun, S., & Durmuş, S. (2002). Problem merkezli ve görsel modellerle destekli geometri öğretiminin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine etkisi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nce düzenlenen 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 16-18 Eylül: ODTÜ, Ankara. [Online]: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek 5/b_kitabi/b_kitabi.htm
  • Toptaş, V. (2008). Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim Materyalleri İle Öğretme-Öğrenme Sürecinin bir Birinci Sınıfta İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 299-323.
  • Yenilmez, K., & Can, S. (2006). Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (2006), 47-59.
  • Yılmaz, S., Turgut, M., & Kabakçı, D. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1).
  • Üzel, D., & Özdemir, E. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 1-3 Ekim : Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İzmir.
Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 2, 14 - 25, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının modeller yardımıyla dikdörtgenler prizması algılarını belirlemektir. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Doğu Anadolu Bölgesi’nin nüfus açısından orta ölçekli bir ilinde bulunan eğitim fakültesinin ilköğretim bölümü, Matematik Eğitimi ABD’de öğrenim gören toplam 113 öğrenciden, dört farklı model ve bu modellerle ilgili iki açık uçlu sorudan oluşan görüşme protokolü kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin çoğunluğunun sıklıkla karşılaştıkları üç modeli doğru isimlendirme ve modellerle ilgili özellikleri, ilişkileri ortaya koymada başarılı olduklarını fakat nadiren karşılaştıkları “iskelet” şeklindeki modelde ise daha düşük düzeyde başarılı oldukları göstermektedir. Bu bağlamda öğretim sürecinde geometrik cisimlerin “iskelet”lerinin kullanılması tavsiye edilmektedir

Kaynakça

  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin 7. Sınıf Ünitelerindeki Geometrik Kavramlardaki Yanılgıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim İkinci Kademede (6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Trabzon: Derya Kitapevi.
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8.Sınıflar. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Burger, W., & S Burger, W. F. & Shaughnessy, M. (1986). Characterizing the van Hiele Levels of Development in Geometry. Journal for Research in Mathematics Education, 17(1), 31-48.
  • Clements, D. H., & Battista, M. T. (1992). Geometry and Spatial Understanding. In Dougles A. Grouws (Ed.,), Handbook of Research Mathematics Teaching and Learning. New York: McMillan Publishing Company.
  • Çetin, Ö. F., & Dane,A. (2004). Sınıf öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin geometrik bilgilere erişi düzeyleri üzerine. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 427-436.
  • Dane, A. (2008). İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin nokta, doğru ve düzlem kavramları algıları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 41-58.
  • Gordon, T. (1968). Etkili Eğitim Dizisi-3. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Lawson, A. E., & Thomson, L.D., (1988). “Formal Reasoning ağabeylity and Misconceptions Concerning Genetics And Naturel Selection”. Journal of Research in Science Teaching, 733-746.
  • Mistretta, R. M. (2000). Enhancing Geometric Reasoning. Adolescence, 35(138). 365-379.
  • Mitchelmore, M. C. (1997). Children’s Informal Knowledge of Physical Angle Situations. Cognition and Instruction. Learning and Instruction, 7 (1), 1-19.
  • Mullis I. V. S., Martin M. O., Gonzales E. J., Gregory K. D., Garden R. A., O’Connor K.M., Chrostowski S. J., & Smith T. A. (2000). TIMSS 1999 International Mathematics Report: Findings from IEA’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade. Chestnut Hill, MA. Boston College.
  • Nakiboğlu, M. (1999). “Öğretmen Adaylarının Kavram Geliştirme Ve Kavram Öğretimi Stratejisine Yönelik Görüşleri”. DEÜBuca Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 63-72.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va. NCTM.
  • Okur, M., & Dikici, R. (2006). Evaluation of the Success Mathematics Teacher Candidates in 2001-2004 University Entrance Examination in Turkey. Journal Of Quality Measurement and Analysis, 2(1), 131 142.
  • Busbridge, J., & Özçelik, D. A. (1997). İlköğretim matematik öğretimi. YÖK/DÜNYA Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara: Ajans-Türk Basın ve Basım A.Ş.
  • Prescott, A., Mitchelmore, M., & White, P. (2002). Students’ Difficulties in Abstracting Angle Concepts from Physical Activities with Concrete Material. In the Proceedings of the Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australia Incorporated Eric Digest (ED 472950).
  • Skemp, R. (1986). The Physiology of Learning Mathematics. London: Penguin Books.
  • Toluk, Z., Olkun, S., & Durmuş, S. (2002). Problem merkezli ve görsel modellerle destekli geometri öğretiminin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine etkisi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nce düzenlenen 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri, 16-18 Eylül: ODTÜ, Ankara. [Online]: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek 5/b_kitabi/b_kitabi.htm
  • Toptaş, V. (2008). Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim Materyalleri İle Öğretme-Öğrenme Sürecinin bir Birinci Sınıfta İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 299-323.
  • Yenilmez, K., & Can, S. (2006). Matematik öğretimi dersine yönelik görüşler. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (2006), 47-59.
  • Yılmaz, S., Turgut, M., & Kabakçı, D. A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi: Erdek ve Buca örneği. Üniversite ve Toplum, 8(1).
  • Üzel, D., & Özdemir, E. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 1-3 Ekim : Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İzmir.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer F. Çetin Bu kişi benim

Arif Dane Bu kişi benim

Muzaffer Okur Bu kişi benim

Mehmet Bekdemir Bu kişi benim

Fatih Baş Bu kişi benim

Oben Kanbolat Bu kişi benim

Meryem Özturan Sağırlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetin, Ö. F., Dane, A., Okur, M., Bekdemir, M., vd. (2012). Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education, 3(2), 14-25.
AMA Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ. Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education. Haziran 2012;3(2):14-25.
Chicago Çetin, Ömer F., Arif Dane, Muzaffer Okur, Mehmet Bekdemir, Fatih Baş, Oben Kanbolat, ve Meryem Özturan Sağırlı. “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”. The International Journal of Research in Teacher Education 3, sy. 2 (Haziran 2012): 14-25.
EndNote Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ (01 Haziran 2012) Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education 3 2 14–25.
IEEE Ö. F. Çetin, A. Dane, M. Okur, M. Bekdemir, F. Baş, O. Kanbolat, ve M. Ö. Sağırlı, “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”, The International Journal of Research in Teacher Education, c. 3, sy. 2, ss. 14–25, 2012.
ISNAD Çetin, Ömer F. vd. “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”. The International Journal of Research in Teacher Education 3/2 (Haziran 2012), 14-25.
JAMA Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ. Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education. 2012;3:14–25.
MLA Çetin, Ömer F. vd. “Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models”. The International Journal of Research in Teacher Education, c. 3, sy. 2, 2012, ss. 14-25.
Vancouver Çetin ÖF, Dane A, Okur M, Bekdemir M, Baş F, Kanbolat O, Sağırlı MÖ. Prospective Primary School Teachers’ Perceptions of Rectangular Prism Through Models. The International Journal of Research in Teacher Education. 2012;3(2):14-25.