The production of housing buildings that meet one of the most basic needs of human beings, responds to changing needs has accelerated the competitive environment in the housing sector. With the development of communication technology, the understanding of marketing has also changed and the importance of marketing strategies has increased. Today, when competition is increasing due to the variety of architectural products, with the demands and needs of the consumer becoming more prominent, new lifestyles for the consumer have begun to be produced. In this sense, residences are one of the architectural examples of this change. At this stage communication tools, their used forms used and promises is very effective in the sale of the product. The aim of study is discussed in the marketing process of the architectural product what the written and visual communication tools are used , their usage forms, promises and discourses made in user. Residence buildings in Trabzon, which has a rapid urbanization process and which is a metropolitan city, are discussed. In addition the study is being a guide about a strong marketing process and provides information about user requests to the architects. The study showed that especially today in there is a understanding of marketing in which the tools of virtual communication are used effectively in architectural product marketing, through a relationship where "design and marketing" are intertwined.
Residence Architectural Product Marketing Marketing Tools Marketing Process Media
İnsanın en temel ihtiyaçlarından biri olan barınma işlevini karşılayan konut yapılarının değişen gereksinimlere yanıt verecek şekilde üretilmesi konut sektöründeki rekabet ortamını hızlandırmıştır. İletişim teknolojisinin gelişmesi ile pazarlama anlayışı da değişmiş ve pazarlama stratejilerinin önemi artmıştır. Mimari ürün çeşitliliğine bağlı olarak rekabetin arttığı günümüzde tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının daha fazla ön plana çıkmasıyla birlikte hedef kitleye yönelik yeni bir yaşam tarzları üretilmeye başlamıştır. Bu anlamda rezidanslar, bu değişimin mimari örneklerden biri olmuştur. Rezidansların pazarlanması, en az ürünün tasarımı kadar önemlidir. Bu aşamada kullanılan iletişim araçları ve kullanılma biçimleri, sunulan vaatler ürünün satışında oldukça etkili olmaktadır. Çalışma, rezidanslar özelinde mimari ürünün pazarlama sürecini kullanılan yazılı ve görsel iletişim araçlarının neler olduğunu, kullanılma biçimlerini ve bunlar üzerinden kullanıcıya sunulan vaatleri ve söylemleri tartışmayı amaçlamıştır. Çalışmada hızlı bir kentleşme süreci yaşayan ve büyükşehir olan Trabzon’daki, rezidans yapıları ele alınmıştır. Çalışma, güçlü bir pazarlama süreci hakkında yol gösterici olması yanında mimarlara satış üzerinden kullanıcı istekleri hakkında bir geri dönüşüm de sağlamaktadır. Özellikle günümüzde mimari ürün pazarlanmasında” tasarım ve pazarlamanın” iç içe geçtiği bir ilişki üzerinden sanal iletişimin araçlarının etkin kullanıldığı bir pazarlama anlayışının yaşandığı görülmektedir.
Rezidans Mimari Ürün Pazarlama Pazarlama Araçları Pazarlama Süreci Medya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3 |