Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 121 - 142, 31.12.2021

Öz

The production of housing buildings that meet one of the most basic needs of human beings, responds to changing needs has accelerated the competitive environment in the housing sector. With the development of communication technology, the understanding of marketing has also changed and the importance of marketing strategies has increased. Today, when competition is increasing due to the variety of architectural products, with the demands and needs of the consumer becoming more prominent, new lifestyles for the consumer have begun to be produced. In this sense, residences are one of the architectural examples of this change. At this stage communication tools, their used forms used and promises is very effective in the sale of the product. The aim of study is discussed in the marketing process of the architectural product what the written and visual communication tools are used , their usage forms, promises and discourses made in user. Residence buildings in Trabzon, which has a rapid urbanization process and which is a metropolitan city, are discussed. In addition the study is being a guide about a strong marketing process and provides information about user requests to the architects. The study showed that especially today in there is a understanding of marketing in which the tools of virtual communication are used effectively in architectural product marketing, through a relationship where "design and marketing" are intertwined.

Kaynakça

  • Altunışık R., Özdemir Ş., ve Torlak Ö. (2012). Modern Pazarlama, İstan-bul,Melisa Matbaası.
  • Asiliskender, B. (2004). Geleceğin Şizofrenik Mekânları, Arredomento Mimarlık Dergisi, 3, 124-128.
  • Becan, C. (2017). Kentsel Tüketim Ütopyalarından Distopik (Anti Ütopik) Mekâna Dönüşümün Reklamlardaki İzdüşümü: Lüks Konut Reklamlarına Yö-nelik İçerik Analizi. Global Media Journal: Turkish Edition, 7(14), 295-319.
  • Belch G. E. ve Belch M. A. (2003) Advertising and Promotion, The McG-raw−Hill Companies, s.21
  • Benjamin, J. D. Jud, G. D. ve Sirmans, G. S. (2000). What Do We Know About Real Estate Brokerage. Journal of Real Estate Research, 20, 5-30.
  • Bilgin, M. (2006). Karma kullanımlı merkezlerin kent ve günlük yaşam içerisindeki yeri: İstanbul’dan Örnekler. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Blattberg, R.C. ve Deighton, J. (1991). Interactive Marketing: Exploiting The Age Of Addressability, Sloan Management Review, 33(1), 5-14.
  • Bulut, E. (2012). Pazarlama İletişimde Yeni Yaklaşımlar Kapsamında Sosyal Medya Uygulamaları ve Etkili Kampanya Örnekleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çerçi E. (2010). Kent Gelişimine Konut Ara Yüzünden Bakış ve İstan-bul’daki Rezidans Konut Tipi Örneğinde Gelecek İçin Tasarım Öngörülerinin Üretilmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul:İstanbulTeknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Engel J. F. Blackwell R.D. ve Miniard P.W. (1995). Consumer Behavior, Florida, The Dryden Press.
  • Erdinç, S. Y. ve Gür, Ş. Ö. (2017). Rezidans Kültürü Üzerine Bir İncele-me: İstanbul Örneği, Yakın Mimarlık Dergisi ,1(1), 68.
  • Erdoğan, D. (1995). Konut Planlamasında Kullanılabilecek Bir Fonksiyo-nel Yaklaşım Modeli Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversite-si, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkilet, A. (2012). Mahremiyetin dönüşümü: Değer, taklit ve gösteriş tü-ketimi bağlamında “İslami” moda dergileri. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 27-40.
  • Ersoy, A., ve Gülmez, M. (2013). Doğrudan Pazarlama Araçlarının Ko-naklama İşletmelerinde Kullanımı: Antalya İli Örneği. Anatolia: Turizm Araş-tırmaları Dergisi, 24(1), 23-40.
  • Görgülü, T. (2017). Apartman Tipolojisinde Geçmişten Bugüne; Kira Apartmanından “Rezidans’a” Geçiş. Kültür Envanteri, 14(14). 165-178.
  • Gurau C., (2008). Integrated Online Marketing Communication: İmple-mentation And Management, Journal Of Communication Management, 173, 169 -184.
  • Hasol D. (2002) Mimarlık Sözlüğü, Yem, İstanbul.
  • Holtz, S. (1999). Public Relations on the Net, Amacom, New York, NY, s.443-449.
  • Kaytan B. (2012). Müze Pazarlama Stratejisinde Süreli Sergiler. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kellekçi, Ö. L. (2005). Kullanıcıların konut ve çevresel kalite memnuniye-tinin belirleyicileri: İstanbul metropolitan alan örneği. Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, H., ve Ayataç, H. (2019). Konut Sunum Biçimlerinin İstanbul'un Sosyokültürel ve Mekansal Değişimine Etkileri. Megaron, 14 (1), 109-121.
  • Mucuk, İ. (1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Özgür, E. F. (2006). Sosyal ve Mekânsal Ayrışma Çerçevesinde Yeni Ko-nutlaşma Eğilimleri: Kapalı Siteler, İstanbul, Çekmeköy örneği. Planlama Dergisi, 4, 79-95.
  • Özgür, E. F. (2012). Tüketime Bağlı Bir Kimlik Öğesi Olarak Konut ve Planlama Açısından Bir Değerlendirme, Tasarım+ Kuram, 8(14), 29-45.
  • Özgüven, U. Ö. (2008). İstanbul’daki Lüks Konutların İncelenmesi ve Farklı Tiplerinin Karşılaştırılması Farklı Tiplerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Sayılgan, E. (2009). Medya Sektöründe Rekabet Olgusu ve Medyaya Gi-riş Engelleri. Marmara İletişim Araştırmaları Dergisi, (15).79-89.
  • Su, Ö. (2016). Oturum Amaçlı Konut Pazarlamasında Müşteri Tercihle-riyle İlgili Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversi-tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Taran, B. K., ve Tosun, N. Z. B. Yeni Medyada Hikayeleştirme Kullanımı Bağlamında Marka Sadakati, Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (36), 233-352
  • Uzunkaya, Ö. G. A., ve Erkartal, P. Ö. (2017). Mimarlık Ürününün Gös-terge Olma Durumu: Tüketilen Mekan, Yakın Mimarlık Dergisi, 1(1), 1-14.
  • Zineldin M. (2000). Beyond Relationship Marketing: Technologicalship Marketing. Marketing Intelligence & Planning, 13, 9-23.

MİMARİ ÜRÜNÜN PAZARLANMASINDA ARAÇLAR-VAATLER-SÖYLEMLER:TRABZON’DAKİ REZİDANS YAPILARI

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 3, 121 - 142, 31.12.2021

Öz

İnsanın en temel ihtiyaçlarından biri olan barınma işlevini karşılayan konut yapılarının değişen gereksinimlere yanıt verecek şekilde üretilmesi konut sektöründeki rekabet ortamını hızlandırmıştır. İletişim teknolojisinin gelişmesi ile pazarlama anlayışı da değişmiş ve pazarlama stratejilerinin önemi artmıştır. Mimari ürün çeşitliliğine bağlı olarak rekabetin arttığı günümüzde tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının daha fazla ön plana çıkmasıyla birlikte hedef kitleye yönelik yeni bir yaşam tarzları üretilmeye başlamıştır. Bu anlamda rezidanslar, bu değişimin mimari örneklerden biri olmuştur. Rezidansların pazarlanması, en az ürünün tasarımı kadar önemlidir. Bu aşamada kullanılan iletişim araçları ve kullanılma biçimleri, sunulan vaatler ürünün satışında oldukça etkili olmaktadır. Çalışma, rezidanslar özelinde mimari ürünün pazarlama sürecini kullanılan yazılı ve görsel iletişim araçlarının neler olduğunu, kullanılma biçimlerini ve bunlar üzerinden kullanıcıya sunulan vaatleri ve söylemleri tartışmayı amaçlamıştır. Çalışmada hızlı bir kentleşme süreci yaşayan ve büyükşehir olan Trabzon’daki, rezidans yapıları ele alınmıştır. Çalışma, güçlü bir pazarlama süreci hakkında yol gösterici olması yanında mimarlara satış üzerinden kullanıcı istekleri hakkında bir geri dönüşüm de sağlamaktadır. Özellikle günümüzde mimari ürün pazarlanmasında” tasarım ve pazarlamanın” iç içe geçtiği bir ilişki üzerinden sanal iletişimin araçlarının etkin kullanıldığı bir pazarlama anlayışının yaşandığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Altunışık R., Özdemir Ş., ve Torlak Ö. (2012). Modern Pazarlama, İstan-bul,Melisa Matbaası.
  • Asiliskender, B. (2004). Geleceğin Şizofrenik Mekânları, Arredomento Mimarlık Dergisi, 3, 124-128.
  • Becan, C. (2017). Kentsel Tüketim Ütopyalarından Distopik (Anti Ütopik) Mekâna Dönüşümün Reklamlardaki İzdüşümü: Lüks Konut Reklamlarına Yö-nelik İçerik Analizi. Global Media Journal: Turkish Edition, 7(14), 295-319.
  • Belch G. E. ve Belch M. A. (2003) Advertising and Promotion, The McG-raw−Hill Companies, s.21
  • Benjamin, J. D. Jud, G. D. ve Sirmans, G. S. (2000). What Do We Know About Real Estate Brokerage. Journal of Real Estate Research, 20, 5-30.
  • Bilgin, M. (2006). Karma kullanımlı merkezlerin kent ve günlük yaşam içerisindeki yeri: İstanbul’dan Örnekler. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Blattberg, R.C. ve Deighton, J. (1991). Interactive Marketing: Exploiting The Age Of Addressability, Sloan Management Review, 33(1), 5-14.
  • Bulut, E. (2012). Pazarlama İletişimde Yeni Yaklaşımlar Kapsamında Sosyal Medya Uygulamaları ve Etkili Kampanya Örnekleri, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çerçi E. (2010). Kent Gelişimine Konut Ara Yüzünden Bakış ve İstan-bul’daki Rezidans Konut Tipi Örneğinde Gelecek İçin Tasarım Öngörülerinin Üretilmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul:İstanbulTeknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Engel J. F. Blackwell R.D. ve Miniard P.W. (1995). Consumer Behavior, Florida, The Dryden Press.
  • Erdinç, S. Y. ve Gür, Ş. Ö. (2017). Rezidans Kültürü Üzerine Bir İncele-me: İstanbul Örneği, Yakın Mimarlık Dergisi ,1(1), 68.
  • Erdoğan, D. (1995). Konut Planlamasında Kullanılabilecek Bir Fonksiyo-nel Yaklaşım Modeli Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversite-si, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Erkilet, A. (2012). Mahremiyetin dönüşümü: Değer, taklit ve gösteriş tü-ketimi bağlamında “İslami” moda dergileri. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 27-40.
  • Ersoy, A., ve Gülmez, M. (2013). Doğrudan Pazarlama Araçlarının Ko-naklama İşletmelerinde Kullanımı: Antalya İli Örneği. Anatolia: Turizm Araş-tırmaları Dergisi, 24(1), 23-40.
  • Görgülü, T. (2017). Apartman Tipolojisinde Geçmişten Bugüne; Kira Apartmanından “Rezidans’a” Geçiş. Kültür Envanteri, 14(14). 165-178.
  • Gurau C., (2008). Integrated Online Marketing Communication: İmple-mentation And Management, Journal Of Communication Management, 173, 169 -184.
  • Hasol D. (2002) Mimarlık Sözlüğü, Yem, İstanbul.
  • Holtz, S. (1999). Public Relations on the Net, Amacom, New York, NY, s.443-449.
  • Kaytan B. (2012). Müze Pazarlama Stratejisinde Süreli Sergiler. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kellekçi, Ö. L. (2005). Kullanıcıların konut ve çevresel kalite memnuniye-tinin belirleyicileri: İstanbul metropolitan alan örneği. Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, H., ve Ayataç, H. (2019). Konut Sunum Biçimlerinin İstanbul'un Sosyokültürel ve Mekansal Değişimine Etkileri. Megaron, 14 (1), 109-121.
  • Mucuk, İ. (1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Yayınevi.
  • Özgür, E. F. (2006). Sosyal ve Mekânsal Ayrışma Çerçevesinde Yeni Ko-nutlaşma Eğilimleri: Kapalı Siteler, İstanbul, Çekmeköy örneği. Planlama Dergisi, 4, 79-95.
  • Özgür, E. F. (2012). Tüketime Bağlı Bir Kimlik Öğesi Olarak Konut ve Planlama Açısından Bir Değerlendirme, Tasarım+ Kuram, 8(14), 29-45.
  • Özgüven, U. Ö. (2008). İstanbul’daki Lüks Konutların İncelenmesi ve Farklı Tiplerinin Karşılaştırılması Farklı Tiplerinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Sayılgan, E. (2009). Medya Sektöründe Rekabet Olgusu ve Medyaya Gi-riş Engelleri. Marmara İletişim Araştırmaları Dergisi, (15).79-89.
  • Su, Ö. (2016). Oturum Amaçlı Konut Pazarlamasında Müşteri Tercihle-riyle İlgili Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Aydın Üniversi-tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Taran, B. K., ve Tosun, N. Z. B. Yeni Medyada Hikayeleştirme Kullanımı Bağlamında Marka Sadakati, Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, (36), 233-352
  • Uzunkaya, Ö. G. A., ve Erkartal, P. Ö. (2017). Mimarlık Ürününün Gös-terge Olma Durumu: Tüketilen Mekan, Yakın Mimarlık Dergisi, 1(1), 1-14.
  • Zineldin M. (2000). Beyond Relationship Marketing: Technologicalship Marketing. Marketing Intelligence & Planning, 13, 9-23.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Demet Yılmaz Yıldırım Bu kişi benim

Ece Varol

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz Yıldırım, D., & Varol, E. (2021). THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON. International Journal of Social And Humanities Sciences, 5(3), 121-142.
AMA Yılmaz Yıldırım D, Varol E. THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON. IJSHS. Aralık 2021;5(3):121-142.
Chicago Yılmaz Yıldırım, Demet, ve Ece Varol. “THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON”. International Journal of Social And Humanities Sciences 5, sy. 3 (Aralık 2021): 121-42.
EndNote Yılmaz Yıldırım D, Varol E (01 Aralık 2021) THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON. International Journal of Social And Humanities Sciences 5 3 121–142.
IEEE D. Yılmaz Yıldırım ve E. Varol, “THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON”, IJSHS, c. 5, sy. 3, ss. 121–142, 2021.
ISNAD Yılmaz Yıldırım, Demet - Varol, Ece. “THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON”. International Journal of Social And Humanities Sciences 5/3 (Aralık 2021), 121-142.
JAMA Yılmaz Yıldırım D, Varol E. THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON. IJSHS. 2021;5:121–142.
MLA Yılmaz Yıldırım, Demet ve Ece Varol. “THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON”. International Journal of Social And Humanities Sciences, c. 5, sy. 3, 2021, ss. 121-42.
Vancouver Yılmaz Yıldırım D, Varol E. THE TOOLS- PROMISES-DISCOURSES IN THE MARKETING OF ARCHITECTURAL PRODUCT:SAMPLE OF RESIDENCE BUILDINGS IN TRABZON. IJSHS. 2021;5(3):121-42.