The hospitality establishments with rising competition conditions of internal and external costumers in accordance with the expectations should understand the service quality approach and should also explain continiously to their personal. Service quality, costumer satisfaction and costumer loyalty are most effective competition power and tools as well. When the provided service quality is equal or bigger than expected service quality level highlights the importance of success and sustainable business life of hospitality establishments. In research on service quality and customer loyalty, mostly perspectives by external customers are considered. In detailed surveys, it is found out that there are only a few research conducted on service quality, satisfaction and customer loyalty in hospitality establishments analyzing both parties. In this research, service quality, customer satisfaction and loyalty are analyzed by considering the perspectives of customers in a 5-stars hotel located and managed in Bodrum. In the first part, secondary data are studied about research topic, whereas in the second part primary data collected on field research are analyzed.
Keywords: Hospitality establishments, Service quality, Customer loyalty, Customers
Jel Classification: M16, M31Hospitality establishments Service quality Customer loyalty Customers
Konaklama işletmeleri artan iç ve dış rekabet koşullarında müşterilerinin beklentileri doğrultusunda bir hizmet kalitesi yaklaşımını benimsemek ve bunu çalışanlarına sürekli anlatmak zorundadırlar. Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati konaklama işletmeleri için vazgeçilmez bir rekabet gücü ve aracıdır. Sunulan hizmetin müşteriler tarafından beklenilen kalite düzeyine eşit veya üzerinde olması konaklama işletmelerinin başarısı ve kalıcılığı için son derece önemlidir. Konaklama işletmelerinde hizmet kalitesinin, memnuniyetin ve müşteri sadakatinin ölçülmesine yönelik çalışmalarda çoğunlukla müşterilerin bakış açısına yer verildiği görülmektedir. Yapılan literatür taramasında da konaklama işletmelerinde hizmet kalitesine, memnuniyete ve sadakatine yönelik değerlendirmelerini bir arada analiz eden çalışma sayısının oldukça az olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmada, Bodrum’ da faaliyet gösteren beş yıldızlı bir konaklama işletmesinde sunulan hizmetin kalitesi ve sadakati müşterilerin bakış açılarıyla analiz edilmiştir. İlk bölümde araştırma konusuyla ilgili ikincil veriler incelenmiş, ikinci bölümde ise alan araştırması ile toplanan birincil veriler analiz edilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Konaklama işletmeleri, Hizmet kalitesi, Müşteri sadakati, Müşteriler
Jel Kodları: M16, M31
Konaklama işletmeleri Hizmet kalitesi Müşteri sadakati Müşteriler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.