Bu çalışmanın amacı; 2017-2022 yıllar arasında eski Sovyet coğrafyasında yayınlanmış program geliştirme araştırmalarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2017-2022 yıllar arasında eski Sovyet coğrafyasında 26 dergide yayınlanmış 28 makale oluşturmuştur. Makaleler betimsel yaklaşım çerçevesinde doküman incelemesi yapılarak incelenmiş ve her bir makale “Makale Sınıflama Formu” kullanılarak betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucuna göre, makalelerde en çok program değerlendirme konusu araştırılmıştır. Araştırmalarda nitel yöntemlere, araştırma deseni olarak da alanyazın derlemesi ve doküman incelemeye daha çok yer verilmiştir. Veri analiz yöntemi olarak da betimsel analizler daha çok tercih edilmiştir. Elde edilen sonuçların gelecek çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
Eğitim Eğitimde program Program geliştirme Sovyet coğrafyası
The aim of this study; It is the examination of program development researches published in the former Soviet geography between the years 2017-2022. In the research, document analysis method, one of the qualitative research techniques, was used. The sample of the study consisted of 28 articles published in 26 journals in the former Soviet geography between the years 2017-2022. The articles were examined by making document analysis within the framework of the descriptive approach, and each article was subjected to descriptive and content analysis using the "Article Classification Form". According to the results of the research, the subject of program evaluation was mostly researched in the articles. Qualitative methods, literature review and document analysis as research design were given more place in the researches. As a data analysis method, descriptive analyzes were preferred more. It is thought that the results obtained will shed light on future studies.
Education Curriculum in education Curriculum development Soviet geography
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.