Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eski Sovyet coğrafyasında program geliştirme araştırmalarının incelenmesi (2017-2022)

Yıl 2023, , 333 - 340, 31.12.2023
https://doi.org/10.24289/ijsser.1241421

Öz

Bu çalışmanın amacı; 2017-2022 yıllar arasında eski Sovyet coğrafyasında yayınlanmış program geliştirme araştırmalarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2017-2022 yıllar arasında eski Sovyet coğrafyasında 26 dergide yayınlanmış 28 makale oluşturmuştur. Makaleler betimsel yaklaşım çerçevesinde doküman incelemesi yapılarak incelenmiş ve her bir makale “Makale Sınıflama Formu” kullanılarak betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucuna göre, makalelerde en çok program değerlendirme konusu araştırılmıştır. Araştırmalarda nitel yöntemlere, araştırma deseni olarak da alanyazın derlemesi ve doküman incelemeye daha çok yer verilmiştir. Veri analiz yöntemi olarak da betimsel analizler daha çok tercih edilmiştir. Elde edilen sonuçların gelecek çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Lee, M. H., Wu, Y. T. ve Tsai, C. C. (2009). Research trends in science education from 2003 to 2007: a content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 31 (15). 1999-2020.
  • Neborkiy, E.V. (2020). Qualıtatıve methods as a tool of data verıfıcatıon ın comparatıve educatıon. Ценности и смыслы, (4), 60-71. (Rus.: Неборский, Е. В. (2020). Качественные методы как инструмент верификации данных в сравнительной педагогике. Ценности и смыслы, (4), 60-71.)
  • Oliva, P. F., & Gordon, W. (2013). Developing the curriculum. NY:Pearson.
  • Ornstein, A.C. & Hunkins, F.P. (2014). Eğitim Programı: Temeller, İlkeler, Sorunlar (çev. ed. A. Arı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Ozan, C. ve Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya Üniversitesi Journal of Education, 4(1), 116-136
  • Saylor, J.G. Alexander, W.M & Lewis, A.J. (1981). Curriculum planning for better teaching and learning (4th Ed.) Holt, Rinehart and Winston.
  • Sözbilir, M., & Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education [Special Issue], 1-22.
  • Staton‐Spicer, A. Q., & Wulff, D. H. (1984). Research in communication and instruction: categorization and synthesis. Communication Education, 33(4), 377-391.
  • Tosuntaş Ş.B., Emirtekin E., & Süral İ. (2019). Eğitim ve öğretim teknolojileri konusunda yapılan tezlerin incelenmesi (2013-2018). Journal of Higher Education and Science, 9(2), 277-286. DOI: 10.5961/jhes.2019.330
  • Tregubova, T.M. (2013). Comparative research in the field of vocational education: main trends and problems of adaptation Казанский педагогический журнал, (3 (98)), 33-39. (Rus.: Трегубова, Т. М. (2013). Компаративные исследования в области профессионального образования: основные тренды и проблемы адаптации. Казанский педагогический журнал, (3 (98)), 33-39.)
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme “teori ve teknikler”. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları No:157
  • Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları

Examination of curriculum development studies in former Soviet geography (2017-2022)

Yıl 2023, , 333 - 340, 31.12.2023
https://doi.org/10.24289/ijsser.1241421

Öz

The aim of this study; It is the examination of program development researches published in the former Soviet geography between the years 2017-2022. In the research, document analysis method, one of the qualitative research techniques, was used. The sample of the study consisted of 28 articles published in 26 journals in the former Soviet geography between the years 2017-2022. The articles were examined by making document analysis within the framework of the descriptive approach, and each article was subjected to descriptive and content analysis using the "Article Classification Form". According to the results of the research, the subject of program evaluation was mostly researched in the articles. Qualitative methods, literature review and document analysis as research design were given more place in the researches. As a data analysis method, descriptive analyzes were preferred more. It is thought that the results obtained will shed light on future studies.

Kaynakça

  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., & Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Lee, M. H., Wu, Y. T. ve Tsai, C. C. (2009). Research trends in science education from 2003 to 2007: a content analysis of publications in selected journals. International Journal of Science Education, 31 (15). 1999-2020.
  • Neborkiy, E.V. (2020). Qualıtatıve methods as a tool of data verıfıcatıon ın comparatıve educatıon. Ценности и смыслы, (4), 60-71. (Rus.: Неборский, Е. В. (2020). Качественные методы как инструмент верификации данных в сравнительной педагогике. Ценности и смыслы, (4), 60-71.)
  • Oliva, P. F., & Gordon, W. (2013). Developing the curriculum. NY:Pearson.
  • Ornstein, A.C. & Hunkins, F.P. (2014). Eğitim Programı: Temeller, İlkeler, Sorunlar (çev. ed. A. Arı). Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Ozan, C. ve Köse, E. (2014). Eğitim programları ve öğretim alanındaki araştırma eğilimleri. Sakarya Üniversitesi Journal of Education, 4(1), 116-136
  • Saylor, J.G. Alexander, W.M & Lewis, A.J. (1981). Curriculum planning for better teaching and learning (4th Ed.) Holt, Rinehart and Winston.
  • Sözbilir, M., & Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education [Special Issue], 1-22.
  • Staton‐Spicer, A. Q., & Wulff, D. H. (1984). Research in communication and instruction: categorization and synthesis. Communication Education, 33(4), 377-391.
  • Tosuntaş Ş.B., Emirtekin E., & Süral İ. (2019). Eğitim ve öğretim teknolojileri konusunda yapılan tezlerin incelenmesi (2013-2018). Journal of Higher Education and Science, 9(2), 277-286. DOI: 10.5961/jhes.2019.330
  • Tregubova, T.M. (2013). Comparative research in the field of vocational education: main trends and problems of adaptation Казанский педагогический журнал, (3 (98)), 33-39. (Rus.: Трегубова, Т. М. (2013). Компаративные исследования в области профессионального образования: основные тренды и проблемы адаптации. Казанский педагогический журнал, (3 (98)), 33-39.)
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme “teori ve teknikler”. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları No:157
  • Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Argen Zhumgalbekov 0000-0002-6238-9029

Mehmet Arif Özerbaş 0000-0002-1612-9349

Erken Görünüm Tarihi 25 Kasım 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Zhumgalbekov, A., & Özerbaş, M. A. (2023). Eski Sovyet coğrafyasında program geliştirme araştırmalarının incelenmesi (2017-2022). International Journal of Social Sciences and Education Research, 9(4), 333-340. https://doi.org/10.24289/ijsser.1241421
AMA Zhumgalbekov A, Özerbaş MA. Eski Sovyet coğrafyasında program geliştirme araştırmalarının incelenmesi (2017-2022). International Journal of Social Sciences and Education Research. Aralık 2023;9(4):333-340. doi:10.24289/ijsser.1241421
Chicago Zhumgalbekov, Argen, ve Mehmet Arif Özerbaş. “Eski Sovyet coğrafyasında Program geliştirme araştırmalarının Incelenmesi (2017-2022)”. International Journal of Social Sciences and Education Research 9, sy. 4 (Aralık 2023): 333-40. https://doi.org/10.24289/ijsser.1241421.
EndNote Zhumgalbekov A, Özerbaş MA (01 Aralık 2023) Eski Sovyet coğrafyasında program geliştirme araştırmalarının incelenmesi (2017-2022). International Journal of Social Sciences and Education Research 9 4 333–340.
IEEE A. Zhumgalbekov ve M. A. Özerbaş, “Eski Sovyet coğrafyasında program geliştirme araştırmalarının incelenmesi (2017-2022)”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 9, sy. 4, ss. 333–340, 2023, doi: 10.24289/ijsser.1241421.
ISNAD Zhumgalbekov, Argen - Özerbaş, Mehmet Arif. “Eski Sovyet coğrafyasında Program geliştirme araştırmalarının Incelenmesi (2017-2022)”. International Journal of Social Sciences and Education Research 9/4 (Aralık 2023), 333-340. https://doi.org/10.24289/ijsser.1241421.
JAMA Zhumgalbekov A, Özerbaş MA. Eski Sovyet coğrafyasında program geliştirme araştırmalarının incelenmesi (2017-2022). International Journal of Social Sciences and Education Research. 2023;9:333–340.
MLA Zhumgalbekov, Argen ve Mehmet Arif Özerbaş. “Eski Sovyet coğrafyasında Program geliştirme araştırmalarının Incelenmesi (2017-2022)”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 9, sy. 4, 2023, ss. 333-40, doi:10.24289/ijsser.1241421.
Vancouver Zhumgalbekov A, Özerbaş MA. Eski Sovyet coğrafyasında program geliştirme araştırmalarının incelenmesi (2017-2022). International Journal of Social Sciences and Education Research. 2023;9(4):333-40.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.