Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The effect of Word of Mouth (WOM) communication on the fitness center participants’ decision making process about nutritional supplements purchase

Yıl 2017, , 456 - 466, 31.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.271085

Öz




This
study aims to understand effects of word of mouth communication on Europe side
of Istanbul sport centers participants decision making process about
nutritional supplements purchase. The participants of survey choosen randomly
are between the range of 16-51 and their avarage of age is 28. Totaly 138
person were participated to study. Didem AYDIN made validity and reliability
test and survey form includes 30 questions and three parts. Five unit Likert
scale is used. The datas were tested by SPSS 20. Frequency, crosstab,
t-test-anova analysis were used.




We
observed that when they are purchasing nutritional supplements, %83 of men and
% 79 of women are considering experience, information, and advices. The
participants considered experience, information, and advices and they prefered
% 34.8 protein powder, % 10.9 amino asit, % 8.7 le-karnitin or cla products.
Men participants are purchasing products via internet and they use respectively
chat and forum websites, shopping websites and news websites. Women
participants are purchasing products via internet and they use respectively
chat and forum websites, video share websites and shopping websites. When
participants of study are making purchase decision, %46.4 of them care
expertness of source, %29.7 of them care consultants experience, % 15.2 of them
care consultants information. We observed that men consider experience,
information and advise more than women at their nutrition supplement purchasing
process. Also it can be said that the sources experience, information and
expertness has a significant role at consumers purchasing decisions.




Kaynakça

  • Alkibay, S., Kılıçlar, Arzu. (2002). “Doğal Beslenme Desteklerine İç Pazarın Oluşturulması Üzerine Bir Araştırma”. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, s.79-102.,
  • Alpar F. (2011). “Vücut Geliştirme Sporcularında Beslenme, Fiziksel Aktivite Ve Besin Takviyesi Kullanım Durumlarının İncelenmesi”. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Argan M., Köse H. (2009). “Sporcu Besin Desteklerine (Sports Supplements) Yönelik Tutum Faktörleri: Fitness Merkezi Katılımcıları Üzerine Bir Araştırma”. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe 20 (4), 152–164
  • Aydın D. (2009) “Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın alma Kararlarına Etkileri”. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Ergen A. Bekoğlu B.F. (2016), “Türkiye’de Besin Destek Ürünlerine Yönelik Görüşler Ve Tüketici Profilini Tanımlamaya Yönelik Bir Araştırma”. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8/1 s.323-341
  • Ennew CT, Banerjee AK, Li D. (2000). “Managing Word of Mouth Comminication: Emprical Evidence from India”. International Journal of Bank Marketing, Vol.:

Ağızdan ağıza pazarlama iletişiminin, fitness merkezi kullanıcılarının besin destek ürünü satınalma karar sürecine etkisi

Yıl 2017, , 456 - 466, 31.01.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.271085

Öz




Bu
çalışmanın amacı İstanbul ili Avrupa yakasında faaliyet gösteren spor
salonlarından yararlanarak spor yapan kişilerin besin destek ürünü satınalma
karar sürecinde ağızdan ağıza pazarlama iletişimin etkisini araştırmaktır. Belirlenen
amaç doğrultusunda, İstanbul ili Avrupa yakasında faaliyet gösteren fitness
merkezi ve spor salonlarından tesadüfi olarak seçilen, 16–51 yaş aralığında
olan ve yaş ortalaması 28 olan, toplam 138 kişi çalışmaya katılmıştır.  Çalışmada Didem AYDIN tarafından geçerlilik
ve güvenilirlik analizler yapılmış olan ölçek kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan
anket formu toplam 30 soru olmak üzere üç kısımdan oluşmuş 5’li Likert tipi
ölçekle değerlendirilmesi istenmiştir. Çalışmaya ait veriler SPSS 20 programı
ile sınanmıştır. Çalışmada Frekans, çapraz tablo, t-testi, anova analizleri
kullanılmış. Çalışmamızda çıkan bulgular arasında besin destek ürünü alırken
erkeklerin % 83’ü kadınların ise % 79’unun tecrübe, bilgi tavsiye ve görüşleri
dikkate aldığı gözlemlenmiştir. Katılımcıların tecrübe, bilgi tavsiye ve
görüşler dikkate alarak %34.8 protein tozu %10.9 amino asit, %8.7 le-karnitin
veya cla ürünleri ni tercih etmekte. Çalışmamıza katılanlar internet üzerinden
besin destek ürünü satın alırken kullandıkları kanal bakımından erkekler sırası
ile ilk olarak sohbet ve forum sitelerini, alışveriş sitelerini ve haber
sitelerini kullanırken kadınlar sohbet ve forum sitelerini, video paylaşım
sitelerini ve alışveriş sitelerini kullandıkları gözlemlenmiştir. Çalışmaya
katılanların satın alma kararı verirken 46.4’ü kaynağın uzmanlığına, % 29.7’si
danışılan kişinin deneyimine %15. 2’si danışılan kişinin bilgisini
önemsemektedir.




Sonuç
olarak; besin destek ürünü alırken erkeklerin tecrübe, bilgi tavsiye ve
görüşleri kadınlara oranla daha fazla dikkate aldıkları görülmüştür. Besin
destek ürünü kullanan kişilerin bu ürünleri satın almasında ağızdan ağıza
iletişimin etkili olduğunu göstermiştir. 
Ayrıca
alıcının ve kaynağın
uzmanlık, bilgi ve tecrübesi gibi faktörlerin tüketici satın alma kararlarında
etkili olduğu söylenebilir.




Kaynakça

  • Alkibay, S., Kılıçlar, Arzu. (2002). “Doğal Beslenme Desteklerine İç Pazarın Oluşturulması Üzerine Bir Araştırma”. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, s.79-102.,
  • Alpar F. (2011). “Vücut Geliştirme Sporcularında Beslenme, Fiziksel Aktivite Ve Besin Takviyesi Kullanım Durumlarının İncelenmesi”. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Argan M., Köse H. (2009). “Sporcu Besin Desteklerine (Sports Supplements) Yönelik Tutum Faktörleri: Fitness Merkezi Katılımcıları Üzerine Bir Araştırma”. Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe 20 (4), 152–164
  • Aydın D. (2009) “Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın alma Kararlarına Etkileri”. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Ergen A. Bekoğlu B.F. (2016), “Türkiye’de Besin Destek Ürünlerine Yönelik Görüşler Ve Tüketici Profilini Tanımlamaya Yönelik Bir Araştırma”. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8/1 s.323-341
  • Ennew CT, Banerjee AK, Li D. (2000). “Managing Word of Mouth Comminication: Emprical Evidence from India”. International Journal of Bank Marketing, Vol.:
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suzan Dal

S. Bora Çavuşoğlu

Özlem Karaman

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Dal, S., Çavuşoğlu, S. B., & Karaman, Ö. (2017). The effect of Word of Mouth (WOM) communication on the fitness center participants’ decision making process about nutritional supplements purchase. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(2), 456-466. https://doi.org/10.24289/ijsser.271085
AMA Dal S, Çavuşoğlu SB, Karaman Ö. The effect of Word of Mouth (WOM) communication on the fitness center participants’ decision making process about nutritional supplements purchase. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2017;3(2):456-466. doi:10.24289/ijsser.271085
Chicago Dal, Suzan, S. Bora Çavuşoğlu, ve Özlem Karaman. “The Effect of Word of Mouth (WOM) Communication on the Fitness Center participants’ Decision Making Process about Nutritional Supplements Purchase”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 2 (Nisan 2017): 456-66. https://doi.org/10.24289/ijsser.271085.
EndNote Dal S, Çavuşoğlu SB, Karaman Ö (01 Nisan 2017) The effect of Word of Mouth (WOM) communication on the fitness center participants’ decision making process about nutritional supplements purchase. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 2 456–466.
IEEE S. Dal, S. B. Çavuşoğlu, ve Ö. Karaman, “The effect of Word of Mouth (WOM) communication on the fitness center participants’ decision making process about nutritional supplements purchase”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 2, ss. 456–466, 2017, doi: 10.24289/ijsser.271085.
ISNAD Dal, Suzan vd. “The Effect of Word of Mouth (WOM) Communication on the Fitness Center participants’ Decision Making Process about Nutritional Supplements Purchase”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/2 (Nisan 2017), 456-466. https://doi.org/10.24289/ijsser.271085.
JAMA Dal S, Çavuşoğlu SB, Karaman Ö. The effect of Word of Mouth (WOM) communication on the fitness center participants’ decision making process about nutritional supplements purchase. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:456–466.
MLA Dal, Suzan vd. “The Effect of Word of Mouth (WOM) Communication on the Fitness Center participants’ Decision Making Process about Nutritional Supplements Purchase”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 2, 2017, ss. 456-6, doi:10.24289/ijsser.271085.
Vancouver Dal S, Çavuşoğlu SB, Karaman Ö. The effect of Word of Mouth (WOM) communication on the fitness center participants’ decision making process about nutritional supplements purchase. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(2):456-6.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.