Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İletişim süreci yönetimi ile e-portfolyo süreci yönetiminin karşılaştırılması

Yıl 2016, , 763 - 773, 01.07.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279021

Öz










İletişim kavramının temeli, farklı amaçlarla iletişim kuran insanların varlığına dayanmaktadır.
İletişim sürecine dahil olan birey, grup veya hedef kitle, kendisine gönderilen
iletileri anlamlandırmaya çalışır. Teknolojik gelişmelerin de etkisiyle, hemen
her alanda bilgi akışının yoğun olarak arttığı gözlemlenmektedir. Bu nedenle
eğitim, özellikle de uzaktan eğitim, alanında hedef kitleyi oluşturan
öğrenenler ile etkili iletişim kurabilmek
gerekir. Çalışmada, iletişim ve eğitim kavramlarının süreç olma özellikleri ele
alınmaktadır. İletişim ve eğitim süreçlerinin sağlıklı gelişimi ile
devamlılığı, bu süreçlerin başarılı yönetilmesine bağlıdır. Bu doğrultuda,
çalışmanın amacı, öğretmen adayları için uzaktan eğitim uygulaması olarak
yararlanılan e-portfolyo kullanım süreci yönetimini analiz etmektir. Anadolu
Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi’ne bağlı dört yıllık bir öğretmen
yetiştirme programı olan İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı’nda, üçüncü ve
dördüncü sınıfın güz döneminde “Topluma Hizmet” ve “Okul Deneyimi” uygulama
dersleri bulunmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler aracılığıyla,
iletişim süreci yönetimi ile e-portfolyo süreci yönetimini karşılaştırarak,
yapılan yönlendirmelerin değerlendirilmesi hedeflenmektedir. Sonuç olarak; e-portfolyo yönetimi sürecinin,
iletişim süreci yönetimi ile benzerliklerinden yararlanmanın, iletişimin hızını
ve kalitesini artırdığı gibi, karar verme süreçlerini de olumlu yönde
etkilediği görülmüştür. Sistemin nasıl çalıştığı ve yönetildiği gözden
geçirilirken, uyulamanın belirlenen eksikliklerini tamamlamaya yönelik öneriler
geliştirilebilir. 

Comparison of communication process management to the e-portfolio process management

Yıl 2016, , 763 - 773, 01.07.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279021

Öz










Concepts of communication are based on the presence of people communicating for different
purposes. An individual, a group or a target audience are involved in the
communication process who try to make sense of messages sent. In almost all
areas, it is observed that information flow is significantly increasing with
the impact of technological developments. Therefore, for education, especially
in the field of distance education, it is essential to communicate with
learners who constitute the target audience. In this study, the concepts of
communication and education are considered as ongoing processes. Healthy and
continuous development of the communicational and educational processes depends
on successful management of them. In this regard, the purpose of the study is
to analyze the management of use of e-portfolio process utilized for distance
education teacher candidates. "Community Service" and "School
Experience" are practical courses available in fall semester of the junior
and senior year of the IOLP (English Language Teaching Degree Program) which is
a four-year teacher training program of Anadolu University Open Education
Faculty. Through the data obtained with this study, by comparing the
communication process management to the e-portfolio process management,
evaluation of guidance is aimed. As a consequence, it has been observed that
benefiting the similarities of the e-portfolio management process with
communication process management increases the speed and quality of
communication as well as it has a positive influence on the decision-making
process. While analysing how the system works and is managed, suggestions can
be developed to complete the deficiencies determined of the application. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Fıratlı

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Fıratlı, E. (2016). Comparison of communication process management to the e-portfolio process management. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(3), 763-773. https://doi.org/10.24289/ijsser.279021
AMA Fıratlı E. Comparison of communication process management to the e-portfolio process management. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2016;2(3):763-773. doi:10.24289/ijsser.279021
Chicago Fıratlı, Esra. “Comparison of Communication Process Management to the E-Portfolio Process Management”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2, sy. 3 (Nisan 2016): 763-73. https://doi.org/10.24289/ijsser.279021.
EndNote Fıratlı E (01 Nisan 2016) Comparison of communication process management to the e-portfolio process management. International Journal of Social Sciences and Education Research 2 3 763–773.
IEEE E. Fıratlı, “Comparison of communication process management to the e-portfolio process management”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 3, ss. 763–773, 2016, doi: 10.24289/ijsser.279021.
ISNAD Fıratlı, Esra. “Comparison of Communication Process Management to the E-Portfolio Process Management”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/3 (Nisan 2016), 763-773. https://doi.org/10.24289/ijsser.279021.
JAMA Fıratlı E. Comparison of communication process management to the e-portfolio process management. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2:763–773.
MLA Fıratlı, Esra. “Comparison of Communication Process Management to the E-Portfolio Process Management”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 3, 2016, ss. 763-7, doi:10.24289/ijsser.279021.
Vancouver Fıratlı E. Comparison of communication process management to the e-portfolio process management. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2(3):763-7.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.