BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the different variables of musical perception level of the education of undergraduate students’ conservatories in Turkey

Yıl 2016, , 930 - 937, 01.07.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279035

Öz

This research professionals in various conservatories in Turkey in the field of music education students, with musical perception levels and some variables were studied to reveal the differences that occur in this dimension.  50 students from Mimar Sinan University State Conservatory, 39 students from İstanbul University State Conservatory and 38 students from Karadeniz Technique University State Conservatory so totally 127 Conservatory students, who are the students of the 2nd, 3 rd and 4th class in 2014-2015 academic year, have been participated in this survey which is a field research done by survey method. In this survey, two basic data collection tools were used. First data collection tool is “Student Information Form” which is aimed to obtain individual knowledge, second data collection tool is “Musical Perception Inventory” developed by G.Otacıoğlu and Aslan in 2007 to measure musical perception skills of students. Statistical analysis techniques were used to demonstrate the differences between the variables in the study. As a result of the study, there were statistically significant differences between demographic variables and the scores of musical perception


Kaynakça

  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerin-deki Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, D.E.Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Çuhadar, H. (2008). Müzik ve Beyin. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, 2008, s.67–76.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Arastırma Yöntemi, 15. Basım Nobel Yayın Dagıtım, Ankara.
  • Otacıoğlu, G. S. & Aslan, E. (2007). Measurement of musical perception.The teach-er and the Teaching Profession: Current Research and International Issues, Edited by Marina-Stefania Giannakaki, 157-171. Pub. Atiner.
  • Öztopalan, E. (2007). İlköğretim Düzeyindeki Özel Okullar İle Devlet Okullarının 6, 7 Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları Ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, A. (2002). Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Çağdaş Müzik. V. Türk Kültürü Kongresi, Cumhuriyetten Günümüze Türk Kültürünün Dünü, Bugünü ve Geleceği. (17-21.12.2002) Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı, Ankara.
  • Şeker, S.S. (2011). 9–11 Yas Grubu Çocuklarda OrffSchulwerk Destekli Keman Eğitiminin Keman Dersine İlişkin Tutum, Öz Yeterlik, Öz Güven ve Keman Çalma Becerisi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi. (3rd ed.). Ankara: Evrensel Müzikevi.
Yıl 2016, , 930 - 937, 01.07.2016
https://doi.org/10.24289/ijsser.279035

Öz

Kaynakça

  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerin-deki Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, D.E.Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Çuhadar, H. (2008). Müzik ve Beyin. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, 2008, s.67–76.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Arastırma Yöntemi, 15. Basım Nobel Yayın Dagıtım, Ankara.
  • Otacıoğlu, G. S. & Aslan, E. (2007). Measurement of musical perception.The teach-er and the Teaching Profession: Current Research and International Issues, Edited by Marina-Stefania Giannakaki, 157-171. Pub. Atiner.
  • Öztopalan, E. (2007). İlköğretim Düzeyindeki Özel Okullar İle Devlet Okullarının 6, 7 Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları Ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Say, A. (2002). Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Çağdaş Müzik. V. Türk Kültürü Kongresi, Cumhuriyetten Günümüze Türk Kültürünün Dünü, Bugünü ve Geleceği. (17-21.12.2002) Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı, Ankara.
  • Şeker, S.S. (2011). 9–11 Yas Grubu Çocuklarda OrffSchulwerk Destekli Keman Eğitiminin Keman Dersine İlişkin Tutum, Öz Yeterlik, Öz Güven ve Keman Çalma Becerisi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
  • Uçan, A. (1994). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları
  • Uçan, A. (2005). İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi. (3rd ed.). Ankara: Evrensel Müzikevi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Otacıoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Otacıoğlu, S. (2016). Examining the different variables of musical perception level of the education of undergraduate students’ conservatories in Turkey. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(3), 930-937. https://doi.org/10.24289/ijsser.279035
AMA Otacıoğlu S. Examining the different variables of musical perception level of the education of undergraduate students’ conservatories in Turkey. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2016;2(3):930-937. doi:10.24289/ijsser.279035
Chicago Otacıoğlu, Serkan. “Examining the Different Variables of Musical Perception Level of the Education of Undergraduate students’ Conservatories in Turkey”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2, sy. 3 (Nisan 2016): 930-37. https://doi.org/10.24289/ijsser.279035.
EndNote Otacıoğlu S (01 Nisan 2016) Examining the different variables of musical perception level of the education of undergraduate students’ conservatories in Turkey. International Journal of Social Sciences and Education Research 2 3 930–937.
IEEE S. Otacıoğlu, “Examining the different variables of musical perception level of the education of undergraduate students’ conservatories in Turkey”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 3, ss. 930–937, 2016, doi: 10.24289/ijsser.279035.
ISNAD Otacıoğlu, Serkan. “Examining the Different Variables of Musical Perception Level of the Education of Undergraduate students’ Conservatories in Turkey”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/3 (Nisan 2016), 930-937. https://doi.org/10.24289/ijsser.279035.
JAMA Otacıoğlu S. Examining the different variables of musical perception level of the education of undergraduate students’ conservatories in Turkey. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2:930–937.
MLA Otacıoğlu, Serkan. “Examining the Different Variables of Musical Perception Level of the Education of Undergraduate students’ Conservatories in Turkey”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 2, sy. 3, 2016, ss. 930-7, doi:10.24289/ijsser.279035.
Vancouver Otacıoğlu S. Examining the different variables of musical perception level of the education of undergraduate students’ conservatories in Turkey. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2016;2(3):930-7.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.