Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte siyasal iletişimin en etkili aracı haline gelen sosyal medyanın gücü her geçen gün artmaktadır. Siyasi aktörlerin vazgeçilmez kendilerini ifade etme aracı haline gelmektedir. Bu noktada, yeni medyanın siyasal iletişim çalışmalarında kullanılmasına yönelik en belirgin ve başarılı örnek olan Amerika Birleşik Devletleri başkanı Obama karşılaştırma kriteri olarak alınmıştır. Siyasal iletişim stratejileri bağlamında bir toplumsal paylaşım ağı olarak Facebook üzerinde ABD Başkanı Obama ve T.C.Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Sosyal Medya Kullanım Pratiklerinin Karşılaştırılması yapılmıştır. Bu bağlamda Erdoğan ve Obama’nın facebook kullanım pratikleri seçilmiş olup; bu çalışmadan elde edilen sonuçlarla, siyasal kültürün sosyal medyadaki yansıması iki farklı kültür ve ülkedeki etkileşimi çerçevesinde irdelenmiştir. Bu çalışmada, siyasal iletişimin sosyal medyadaki kullanım pratikleri çerçevesinde Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Barack Obama ile T.C Cumhurbaşkanı R.Tayyip Erdoğan’ın facebook kullanım pratiklerinin karşılaştırılması yapılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda ele alınan iletiler siyasal iletişim yöntem ve pratikleri açısından incelenmiştir.
The development of new information technologies increase the power of social media as a political communication tool day by day. The main features which seperates social media from tradional media are concurency, interaction, user oriented content, the active recevier model. So, the social media has been an active vehicle which is easy to reach and cheap for reaching the target market for political acitivities. These specific features which social media have are literally important not only for political organizations but also economical establishments. Social media is a vital vehicle for political campaign strategies and public relations for all kind of organizations. In this research, USA President: Barack Obama and President of Republic of Turkey: Recep Tayyip Erdogan’s social media usage practices in Facebook as a part of their polutical communication strategies are examined. According to the results of this study, it is aimed to be analysed the reflection of two different political culture and country interaction in social media. The purpose is this study is making a comparision of Facebook usage practices between USA president Barack Obama and Republic of Turkey Recep Tayyip Erdogan. The messages which is taken at this context are analysed according to political communication methods and practices.
New Communication Technologies Political communication Erdogan Obama
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.