Bankacılık sektöründe insan kaynakları yönetimi açısından yetenek yönetimi üzerine bir araştırma
Yıl 2017,
, 720 - 733, 13.03.2017
Pınar Göktaş
,
Koray Çetinceli
Öz
Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle artan uluslararası rekabet ve
teknolojik alanda meydana gelen gelişmeler işletmeler açısından değişimin
gerekliliğini beraberinde getirmektedir. Değişimin en fazla hissedildiği
alanlardan biri de insan kaynakları yönetimidir. İşletmelerin çağın
gereksinimlerini karşılayacak, potansiyeli yüksek, yetenekli çalışanlara olan
ihtiyacı giderek artmaktadır. Bu ihtiyaçlar neticesinde ortaya çıkan yeni
kavramlardan biri de “Yetenek Yönetimi”dir. Yetenek yönetimi kavramı,
organizasyonların küresel işgücünü bünyelerine çekmesi, elde edilen iş
gücünün mevcut durumunu koruması ve yönetilmesi konularında işletme
stratejileri arasında yeni bir vizyon olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda
en yetenekli çalışanları biraraya getirmeyi hedefleyen hizmet yoğun
sektörlerden bir tanesi de bankacılık sektörüdür. Bankacılık sektörü insan
kaynağına yatırım yaparak bu hedefini gerçekleştirmekte ve bunun sonucunda
maksimum karlılık ve verimliliğe ulaşılması beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı
yetenek yönetimi uygulamalarının insan kaynağı üzerindeki etkisini ortaya
koymaktır. Bu bağlamda Türk bankacılık sektöründe lider konumunda olan 3
bankanın insan kaynakları yetenek yönetim birimlerindeki uzmanlar ile görüşme
yöntemi aracılığıyla veri toplanmıştır. Toplanan veriler değerlendirilerek Türk
Bankacılık sektöründe yetenek yönetimi ile ilgili görüşler ortaya konulmuştur. Araştırmadan
elde edilen bulgular ışığında etkin yetenek yönetimi uygulamalarının bankacılık
sektöründe faaliyet gösteren finans kuruluşlarının varlıklarını
sürdürebilmeleri için kritik öneme sahip insan kaynağı üzerinde önemli bir
etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Kaynakça
- Alayoğlu, N. (2010), İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Dönem, Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1).68-97.
- Aldemir, C., Ataol, A. ve Budak, G. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi, İzmir, Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, (B.5).
- Aston, C., ve Morton, L. (2005), Managing Talent For Competitive Advantage, Strategic Hr Review 4(5), 28–31.
- Atlı, D.,(2012). Yetenek Yönetimi.1.Baskı. İstanbul Crea Yayıncılık
- Beer, M., Cannon, M.D. (2004). Promise And Peril İn İmplementing Pay-Forperformance. Human Resource Management, 43(1), 3-48.
- Berger, L.A. ve Berger, D. R. (2004). The Talent Management Handbook, Newyork, The Mcgraw-Hill Companies.
- Bingöl, D. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi, 8. Baskı, İstanbul: Seçkin Yayıncılık
- Creelman, D, (2004), “Return On Investment In Talent Management: Measures You Can Put To Work Right Now”, Human Capital Institute , 2121 K Street, N.W., Suite 800, Washington, Dc 20037 Usa.
- Çırpan, H. ve Şen, A.,( 2009) “İşletmelerde Yenilikçiliği Geliştirmede Etkili Bir Araç: Yetenek Yönetimi”, Çerçeve Dergisi , MÜSİAD, 110-116.
- Doğan, S. ve Demiral, Ö. (2008). İnsan Kaynakları Yönetiminde Çalışanların Kendilerine Doğru Yolculuk Yöntemi: Yetenek Yönetimi, Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 145-166.
- Erdoğan, İ. (1999) İşletmelerde Kişi Değerlemede Psikoteknik, 5.Bs., İstanbul,İ.Ü İşletme Fakültesi.
- Karabıyık, F B. (2015) “Türk Bankacılık Sektöründe İnsan Kaynakları Yaklaşımı Çerçevesinde Yetenek Yönetimi” Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Muğla.
- Keçecioğlu, T., (2012). İnsan Kaynakları Yönetimi Yoluyla Rekabetçi Avantaj Kazanmak. 1.Baskı. İstanbul: Hümanist Yayıncılık
- Levis, R. E. ve Heckman, R. J. (2006). Talent Management: A Critical Review, Human Resource Management Review (16), 139-154.
- Mccauley, C.; Wakefield, M. (2006), “Talent Management In The 21st Century: Help Your Company Find, Develop And Keep Its Strongest Workers”, The Journal For Quality & Participation , Winter, 29(4), 4-7.
- Mucha, T. R. (2004), “The Art And Science Of Talent Management”, Organization Development Journal, Winter, 22 (4), 96-100.
- Muradova, Terane (2007), İnsan Kaynakları YöNetiminde EğItim Ve GelişTirmenin ÖNemi, Khazar Journal Of Azerbaijani Studies, 10(3-4), 75–84.
- Purcell, J. (2001). The Meaning Of Strategy İn Human Resource Management. J. Storey (Der.) İçinde, Human Resource Management: A Critical Text (S. 59-76).London: Thomson Learning.
- Sabuncuoğlu, Z. Ve Tokol, T. (2013). İşletme, İstanbul: Beta Basım A.Ş
- Selznick, P. (1984), Leadership In Administration, University Of California Press, Berkeley.
- Tabancalı, E. ve Korumaz, M. (2014), Eğitim Örgütlerinde Yetenek Yönetimi, The Journal Of Academic Social Science Studies International Journal Of Social Science Number: 25-I, 139-156.
- Timur, N. (2006) Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 1701. Eskişehir.
- Uyargil, C. vd (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. (5. Basım). İstanbul: Beta Yayınları.
- Uysal, Ş. (2015) Performans Yönetimi Sisteminin Tanımı, Tarihçesi, Amaç Ve Temel Unsurlarına Genel Bir Bakış, Electronic Journal Of Vocational Colleges, 32-39.
A research on talent management in terms of human resources management in the banking sector
Yıl 2017,
, 720 - 733, 13.03.2017
Pınar Göktaş
,
Koray Çetinceli
Öz
Today, increased international competition and
technological developments with the impact of globalization brings about the
necessity of change in terms of businesses. One of area where change is most
felt is human resource management. The need for high potential and skilled
workers is increasing to meet the requirements of the era of the business. One of
the new concepts resulting from these needs is "Talent Management".
The concept of talent management is encountered as a new vision between
business strategies to incorporate global workforce of the organization, to
protect in the current situation of workforce and to management. In this
context, one of the service-intensive industry which aims to bring together the
most talented employees is the banking sector. The banking sector by investing
in human resources to achieve this target and is expected to reach maximum
profitability and efficiency as a result of it. This study aims to reveal the
impact on human resources of talent management practices. In this context, data
were collected through intervievs with human resources experts in talent
management unit who working in 3 bank that leading position in Turkish banking
sector. Opinions about the talent management in the Turkish banking sector has
been determined by evaluating data. The findings obtained from this study
showed that effective talent management practices have a significant impact on
the human resources who have critical importance to maintain existence of financial
institutions that operating in the banking sector.
Kaynakça
- Alayoğlu, N. (2010), İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Dönem, Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1).68-97.
- Aldemir, C., Ataol, A. ve Budak, G. (2004). İnsan Kaynakları Yönetimi, İzmir, Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, (B.5).
- Aston, C., ve Morton, L. (2005), Managing Talent For Competitive Advantage, Strategic Hr Review 4(5), 28–31.
- Atlı, D.,(2012). Yetenek Yönetimi.1.Baskı. İstanbul Crea Yayıncılık
- Beer, M., Cannon, M.D. (2004). Promise And Peril İn İmplementing Pay-Forperformance. Human Resource Management, 43(1), 3-48.
- Berger, L.A. ve Berger, D. R. (2004). The Talent Management Handbook, Newyork, The Mcgraw-Hill Companies.
- Bingöl, D. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi, 8. Baskı, İstanbul: Seçkin Yayıncılık
- Creelman, D, (2004), “Return On Investment In Talent Management: Measures You Can Put To Work Right Now”, Human Capital Institute , 2121 K Street, N.W., Suite 800, Washington, Dc 20037 Usa.
- Çırpan, H. ve Şen, A.,( 2009) “İşletmelerde Yenilikçiliği Geliştirmede Etkili Bir Araç: Yetenek Yönetimi”, Çerçeve Dergisi , MÜSİAD, 110-116.
- Doğan, S. ve Demiral, Ö. (2008). İnsan Kaynakları Yönetiminde Çalışanların Kendilerine Doğru Yolculuk Yöntemi: Yetenek Yönetimi, Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 145-166.
- Erdoğan, İ. (1999) İşletmelerde Kişi Değerlemede Psikoteknik, 5.Bs., İstanbul,İ.Ü İşletme Fakültesi.
- Karabıyık, F B. (2015) “Türk Bankacılık Sektöründe İnsan Kaynakları Yaklaşımı Çerçevesinde Yetenek Yönetimi” Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, Muğla.
- Keçecioğlu, T., (2012). İnsan Kaynakları Yönetimi Yoluyla Rekabetçi Avantaj Kazanmak. 1.Baskı. İstanbul: Hümanist Yayıncılık
- Levis, R. E. ve Heckman, R. J. (2006). Talent Management: A Critical Review, Human Resource Management Review (16), 139-154.
- Mccauley, C.; Wakefield, M. (2006), “Talent Management In The 21st Century: Help Your Company Find, Develop And Keep Its Strongest Workers”, The Journal For Quality & Participation , Winter, 29(4), 4-7.
- Mucha, T. R. (2004), “The Art And Science Of Talent Management”, Organization Development Journal, Winter, 22 (4), 96-100.
- Muradova, Terane (2007), İnsan Kaynakları YöNetiminde EğItim Ve GelişTirmenin ÖNemi, Khazar Journal Of Azerbaijani Studies, 10(3-4), 75–84.
- Purcell, J. (2001). The Meaning Of Strategy İn Human Resource Management. J. Storey (Der.) İçinde, Human Resource Management: A Critical Text (S. 59-76).London: Thomson Learning.
- Sabuncuoğlu, Z. Ve Tokol, T. (2013). İşletme, İstanbul: Beta Basım A.Ş
- Selznick, P. (1984), Leadership In Administration, University Of California Press, Berkeley.
- Tabancalı, E. ve Korumaz, M. (2014), Eğitim Örgütlerinde Yetenek Yönetimi, The Journal Of Academic Social Science Studies International Journal Of Social Science Number: 25-I, 139-156.
- Timur, N. (2006) Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayını, No: 1701. Eskişehir.
- Uyargil, C. vd (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. (5. Basım). İstanbul: Beta Yayınları.
- Uysal, Ş. (2015) Performans Yönetimi Sisteminin Tanımı, Tarihçesi, Amaç Ve Temel Unsurlarına Genel Bir Bakış, Electronic Journal Of Vocational Colleges, 32-39.