Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Medya okuryazarlığı dersi ve öğretmenlerin derse yaklaşımları üzerine bir değerlendirme

Yıl 2017, , 1245 - 1257, 01.10.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.321648

Öz










Medya okuryazarlığı dersini kimlerin vermesi gerektiğine yönelik
tartışmalar dersin seçmeli olarak müfredata yerleştirildiği 2007-2008 öğretim
yılından bu yana devam etmektedir. Bu ders ağırlıklı olarak sosyal bilgiler
öğretmenleri ve Türkçe öğretmenleri tarafından verilmektedir. Medya
okuryazarlığı, eğitimde yeni ele alınmaya başlanan bir konu olduğundan,
öğretmen eğitiminde de üzerinde nadiren durulan ve tartışılan bir kavramdır.Bu
çalışmanın amacı seçmeli medya okuryazarlığı dersini veren öğretmenlerin dersle
ilgili yeterliliklerini ve öğretmenlerin gözünden bu dersin amacına ulaşıp
ulaşmadığını incelemektir. Bu çalışmada medya okuryazarlığı dersine girmekte
olan 12 öğretmenle derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. 

Kaynakça

  • Altun, A. (2009). Eğitim Bilim Açısından Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Programına Eleştirel Bir Yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (3), 97-109.
  • Aufderheide P. (2001). “Media Literacy: From a Report of the National Leadership Conference on Media Literacy”. Media Literacy In The Information Age: Current Perspectives. Robert Kubey (ed.) New Jersey: Transaction Publishers. 79-86.
  • Aziz, A. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, 5. Baskı, Nobel Yayınları.
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. 3. Baskı, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Jolls, T ve Thoman E. (2008). 21. Yüzyıl Okuryazarlığı. (Çeviri Edit: Cevat Elma ve Alper Kesten). Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Kellner, D. ve Share, J. (2005). Toward Critical Media Literacy: Core Concepts, Debates, Organizations, and Policy. Discorse: Studies in The Cultural Politics of Education, 26 (3), 369-386.
  • Potter, J. (1998). Media Literacy. USA: Sage Publications

An evaluation of media literacy lessons and teachers' attitudes to these lessons

Yıl 2017, , 1245 - 1257, 01.10.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.321648

Öz










Discussions about who should give media literacy courses have been going
on since the 2007-2008 school year when the curriculum was electively elected.
This course is mainly given by teachers of social studies and Turkish teachers.
Media literacy is a rarely discussed and discussed concept in teacher education
as it is a new subject in education. The purpose of this study is to examine
the qualifications of the teachers who gave the elective media literacy course
and the attainment of the purpose of this course in the eyes of the teachers.
In this study, in-depth interview was held with 12 teachers who attended the
media literacy course
    

Kaynakça

  • Altun, A. (2009). Eğitim Bilim Açısından Seçmeli Medya Okuryazarlığı Dersi Programına Eleştirel Bir Yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10 (3), 97-109.
  • Aufderheide P. (2001). “Media Literacy: From a Report of the National Leadership Conference on Media Literacy”. Media Literacy In The Information Age: Current Perspectives. Robert Kubey (ed.) New Jersey: Transaction Publishers. 79-86.
  • Aziz, A. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, 5. Baskı, Nobel Yayınları.
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri. 3. Baskı, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Jolls, T ve Thoman E. (2008). 21. Yüzyıl Okuryazarlığı. (Çeviri Edit: Cevat Elma ve Alper Kesten). Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Kellner, D. ve Share, J. (2005). Toward Critical Media Literacy: Core Concepts, Debates, Organizations, and Policy. Discorse: Studies in The Cultural Politics of Education, 26 (3), 369-386.
  • Potter, J. (1998). Media Literacy. USA: Sage Publications
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adalet Görgülü Aydoğdu

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Görgülü Aydoğdu, A. (2017). An evaluation of media literacy lessons and teachers’ attitudes to these lessons. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(4), 1245-1257. https://doi.org/10.24289/ijsser.321648
AMA Görgülü Aydoğdu A. An evaluation of media literacy lessons and teachers’ attitudes to these lessons. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(4):1245-1257. doi:10.24289/ijsser.321648
Chicago Görgülü Aydoğdu, Adalet. “An Evaluation of Media Literacy Lessons and teachers’ Attitudes to These Lessons”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 4 (Ekim 2017): 1245-57. https://doi.org/10.24289/ijsser.321648.
EndNote Görgülü Aydoğdu A (01 Ekim 2017) An evaluation of media literacy lessons and teachers’ attitudes to these lessons. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 4 1245–1257.
IEEE A. Görgülü Aydoğdu, “An evaluation of media literacy lessons and teachers’ attitudes to these lessons”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 4, ss. 1245–1257, 2017, doi: 10.24289/ijsser.321648.
ISNAD Görgülü Aydoğdu, Adalet. “An Evaluation of Media Literacy Lessons and teachers’ Attitudes to These Lessons”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/4 (Ekim 2017), 1245-1257. https://doi.org/10.24289/ijsser.321648.
JAMA Görgülü Aydoğdu A. An evaluation of media literacy lessons and teachers’ attitudes to these lessons. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1245–1257.
MLA Görgülü Aydoğdu, Adalet. “An Evaluation of Media Literacy Lessons and teachers’ Attitudes to These Lessons”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 4, 2017, ss. 1245-57, doi:10.24289/ijsser.321648.
Vancouver Görgülü Aydoğdu A. An evaluation of media literacy lessons and teachers’ attitudes to these lessons. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(4):1245-57.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.