Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği

Yıl 2018, , 344 - 358, 16.05.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.415667

Öz









Bu çalışmanın amacı, otel yöneticilerinin
müşteri ilişkileri yönetimine bakış açıları, otel işletmelerinde müşteri ilişkileri
yönetimi kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ve mevcut durumun ortaya konulmasıdır.
Bu amaçla, Isparta şehir merkezinde bulunan 3 yıldız ve üzerindeki otel yöneticileri
hedef kitle olarak belirlenmiştir. Hedef kitle ile yarı yapılandırılmış görüşme
tekniği esas alınarak görüşülmüş ve betimsel ve sistematik analiz yöntemi ile Isparta’daki
otellerin müşteri ilişkileri yönetimi analiz edilmiştir. Görüşmelerin analizi sonucunda
otel yöneticileri, otel müşterilerinin memnuniyetini sağlayarak müşteri sadakatinin
yaratılacağını belirtmişlerdir. Yöneticiler, aynı zamanda müşteri memnuniyeti ve
sadakatin, beraberinde otel işletmelerinin en temel amaçlarından olan kârlılık ve
büyüme hedeflerine ulaşılabilirliği kolaylaştırdığını vurgulamışlardır.
    

Kaynakça

  • Aksatan, M.,& Aktaş G., (2012). Küçük konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Alaçatı Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 23, Sayı 2, ss. : 233 - 247.
  • Aktepe, C., Baş, M., Tolon & M, (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Anka-ra.
  • Alkan, K (2014). Turizm Sektöründe İlişkisel Pazarlama Uygulamaları: Edirne İlinde Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Yükseklisans Dönem Projesi. Trak-ya Üniversitesi. SBE. Edirne.
  • Alper, B. (2010). Müsteri İlişkileri Yönetimi_ Açısından Şikaetlerin Yönetilmesi: Otel İşlet-mesi Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi. SBE. Balıkesir.
  • Bilge, F.A. (2010). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Bowen, J.T.& Chen S.L.(2001). The relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality. Vol. 13 Issue: 5, pp. 213-217.
  • Çalışkan, G. (2017). Otel işletmelerinde işgörenlerin müşteri ilişkileri yönetimine bakış açısının değerlendirilmesi, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi. Cilt.1, Sayı.6, ss.1-16.
  • Çalışkan, S.(2008). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Egem Yayınevi. İzmir.
  • Çiçek, E.(2005). Süpermarket Ve Hipermarketlerde Müşteri İlişkileri Yönetimi Ve Bir Uygula-ma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. SBE. Konya.
  • Güleş, H. K., Akgemci, T. & Civelek, A. (2005). Stratejik bir rekabet aracı olarak müşteri ilişki-leri yönetimi: konaklama işletmeleri üzerine bir uygulama. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, ss.273-290.
  • Kandampully J. & Suhartanto D. (2003). The role of customer satisfaction and ımage in gaining customer loyalty in the hotel ındustry. Journal of Hospitality & Leisure Marketing. Vol. 10 pp.3-25.
  • Kotler, P. (2006). A’dan Z’ye Pazarlama. MediaCat Yayınları. İstanbul.
  • Mohammed, A. A. & Rashid B. (2012). Customer relationship management (crm) in hotel ındustry: a framework proposal on the relationship among crm dimensions, marketing capabilities and hotel performance. International Review of Management and Marketing. Vol. 2, No. 4. pp.220-230.
  • Odabaşı Y.(2000). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık. İs-tanbul.
  • Sahoo, D. (2011). Integrating customer relationship management in hotel operations: -A comparative study. Vilakshan XIMB Journal of Management. September. pp. 57-70.
  • Selvi, M. S. (2008). İliski kalitesi bileşenlerinin otel isletmelerinde müşteri sadakatine etkisi. 13.Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı. Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bi-limler Fakültesi Yayınları. No:1,. ss.277-289.
  • Sigala, M. (2005). Integrating customer relationship management in hotel operations: managerial and operational ımplications. Internetional Journal of Hospitality Management. 24. pp. 391- 413.
  • Taşkın, E. (2000). Müşteri İlişkileri Eğitimi. Papatya Yayıncılık. İstanbul.
  • Türker, A. (2008). Konaklama İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi: İzmir İli Örneği. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi. SBE. Aydın.
  • Yıldırım, H.M., Bucak, T. & Aksu, M. (2015). Küçük ölçekli konaklama işletmelerindeki yöne-ticilerin müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma: Bozcaada ör-neği. Karabük Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt: 5, Sayı:1,ss.81-93.
  • Yiğit, S. (2013). Turizm Sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi Ve Alanya’da Faaliyet Göste-ren Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi. SBE. Balıkesir.
  • Yolal, M., & Çetinel, F. (2005) Otel işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi. DAÜ Turizm Araştırmaları Dergisi. Cilt: 6, Sayı: 1, ss. 13-33.

Hotel establishments’ view towards customer relationship management: The example of Isparta

Yıl 2018, , 344 - 358, 16.05.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.415667

Öz









The purpose of this study
is to explain the management aspects of the hotel management to the management
of the customer relationship, works carried out and the present situation of
the customer relationship management in the hotel business. For this purpose,
the managers of the three stars and below hotels located in the city center of
Isparta have been identified as the target audience. Based on the
semi-structured interview technique with the target group, the customer
relationship management of the hotels in Isparta was analyzed by descriptive
and systematic analysis method. As a result of the analysis of the interviews,
the hotel managers stated that the satisfaction of the hotel customers will
create customer loyalty. As a result of the
analysis of the interviews, the hotel managers stated that the satisfaction of
the hotel customers will create customer loyalty. Managers have also stressed
that customer satisfaction and loyalty together with the facilitation of the
profitability and growth targets of the most basic purposes of the hotel
enterprises are facilitated.
    

Kaynakça

  • Aksatan, M.,& Aktaş G., (2012). Küçük konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi: Alaçatı Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 23, Sayı 2, ss. : 233 - 247.
  • Aktepe, C., Baş, M., Tolon & M, (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Anka-ra.
  • Alkan, K (2014). Turizm Sektöründe İlişkisel Pazarlama Uygulamaları: Edirne İlinde Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Yükseklisans Dönem Projesi. Trak-ya Üniversitesi. SBE. Edirne.
  • Alper, B. (2010). Müsteri İlişkileri Yönetimi_ Açısından Şikaetlerin Yönetilmesi: Otel İşlet-mesi Üzerine Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi. SBE. Balıkesir.
  • Bilge, F.A. (2010). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Gazi Kitabevi. Ankara.
  • Bowen, J.T.& Chen S.L.(2001). The relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality. Vol. 13 Issue: 5, pp. 213-217.
  • Çalışkan, G. (2017). Otel işletmelerinde işgörenlerin müşteri ilişkileri yönetimine bakış açısının değerlendirilmesi, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi. Cilt.1, Sayı.6, ss.1-16.
  • Çalışkan, S.(2008). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Egem Yayınevi. İzmir.
  • Çiçek, E.(2005). Süpermarket Ve Hipermarketlerde Müşteri İlişkileri Yönetimi Ve Bir Uygula-ma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi. SBE. Konya.
  • Güleş, H. K., Akgemci, T. & Civelek, A. (2005). Stratejik bir rekabet aracı olarak müşteri ilişki-leri yönetimi: konaklama işletmeleri üzerine bir uygulama. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, ss.273-290.
  • Kandampully J. & Suhartanto D. (2003). The role of customer satisfaction and ımage in gaining customer loyalty in the hotel ındustry. Journal of Hospitality & Leisure Marketing. Vol. 10 pp.3-25.
  • Kotler, P. (2006). A’dan Z’ye Pazarlama. MediaCat Yayınları. İstanbul.
  • Mohammed, A. A. & Rashid B. (2012). Customer relationship management (crm) in hotel ındustry: a framework proposal on the relationship among crm dimensions, marketing capabilities and hotel performance. International Review of Management and Marketing. Vol. 2, No. 4. pp.220-230.
  • Odabaşı Y.(2000). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. Sistem Yayıncılık. İs-tanbul.
  • Sahoo, D. (2011). Integrating customer relationship management in hotel operations: -A comparative study. Vilakshan XIMB Journal of Management. September. pp. 57-70.
  • Selvi, M. S. (2008). İliski kalitesi bileşenlerinin otel isletmelerinde müşteri sadakatine etkisi. 13.Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı. Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bi-limler Fakültesi Yayınları. No:1,. ss.277-289.
  • Sigala, M. (2005). Integrating customer relationship management in hotel operations: managerial and operational ımplications. Internetional Journal of Hospitality Management. 24. pp. 391- 413.
  • Taşkın, E. (2000). Müşteri İlişkileri Eğitimi. Papatya Yayıncılık. İstanbul.
  • Türker, A. (2008). Konaklama İşletmelerinde Müşteri İlişkileri Yönetimi: İzmir İli Örneği. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi. SBE. Aydın.
  • Yıldırım, H.M., Bucak, T. & Aksu, M. (2015). Küçük ölçekli konaklama işletmelerindeki yöne-ticilerin müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin tutumlarına yönelik bir araştırma: Bozcaada ör-neği. Karabük Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt: 5, Sayı:1,ss.81-93.
  • Yiğit, S. (2013). Turizm Sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetimi Ve Alanya’da Faaliyet Göste-ren Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi. SBE. Balıkesir.
  • Yolal, M., & Çetinel, F. (2005) Otel işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi. DAÜ Turizm Araştırmaları Dergisi. Cilt: 6, Sayı: 1, ss. 13-33.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Hülya Dikici

Yayımlanma Tarihi 16 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Dikici, F. H. (2018). Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(2), 344-358. https://doi.org/10.24289/ijsser.415667
AMA Dikici FH. Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2018;4(2):344-358. doi:10.24289/ijsser.415667
Chicago Dikici, F. Hülya. “Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 2 (Nisan 2018): 344-58. https://doi.org/10.24289/ijsser.415667.
EndNote Dikici FH (01 Nisan 2018) Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 2 344–358.
IEEE F. H. Dikici, “Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, ss. 344–358, 2018, doi: 10.24289/ijsser.415667.
ISNAD Dikici, F. Hülya. “Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/2 (Nisan 2018), 344-358. https://doi.org/10.24289/ijsser.415667.
JAMA Dikici FH. Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:344–358.
MLA Dikici, F. Hülya. “Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, 2018, ss. 344-58, doi:10.24289/ijsser.415667.
Vancouver Dikici FH. Otel işletmelerinin müşteri ilişkileri yönetimine bakışı: Isparta örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(2):344-58.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.