Bu araştırma Sosyal
Bilgiler öğretmenlerinin kavram öğretimine ilişkin görüşlerinin incelenmesine
yönelik olarak hazırlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgu bilim
(fenomonoloji) deseniyle tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara
ilinde görev yapmakta olan 50 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Veriler
yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel analiz tekniğinden faydalanılmıştır.
Araştırma sonucunda, öğretmenlerin kavram öğretimini Sosyal Bilgiler dersi
açısından önemli gördükleri, öğretimde en çok tercih ettikleri kavram öğretim
tekniklerinin, kavram haritası ve zihin haritası olduğu tespit edilmiştir.
Soyut, tarihi kavramların öğreniminde güçlük çektikleri ve bu kavramların daha
zor öğrenildiğini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu kavramlarda güçlük
yaşanmasının sebebinin, öğrencilerin somut işlemler döneminde olmaları,
kavramların öğrenci seviyesine uygun olmaması, ön bilgi eksikliği ve
kavramların çoğunun günlük hayatla ilişkilendirilemediği görüşünde oldukları
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.