İş piyasasında muhasebe bilimi ve muhasebecilik mesleği, sahip olduğu önemi ve taşıdığı değeri uzun yıllar olduğu gibi günümüzde de korumaya devam etmektedir. Muhasebenin bu değeri korumasında hiç şüphesiz muhasebecinin (Uzman kişinin) önemli bir rolü bulunmaktadır. Muhasebe meslek mensubunun üstlendiği rolün yerine getirilmesinde, ona bilgi ve becerisiyle destek sağlayan “ara eleman“ diye adlandırılan kişilerin payı büyüktür. İşte bu ara elemanların yetiştirilmesi Ticaret Meslek Liselerinin görev alanları içine girmektedir. Bu liselerde muhasebe eğitimi alan öğrenciler, Muhasebe meslek mensuplarına ara eleman görevini sağlayabilecekleri gibi kanunda belirtilen şartları yerine getirmeleri halinde bizzat muhasebeci olabilmektedirler.
Bu çalışmada, Ticaret Meslek Lisesi öğrencilerinin işletmelerdeki Beceri Eğitimi uygulaması aracılığıyla iş bulma olanakları incelenmeye çalışılmış ve Ticaret Meslek Liseleri hakkında genel bilgiler verilmiştir. Bu liselerdeki muhasebe eğitiminin aşamaları ve okutulan dersler analiz edilmiştir. Erzurum il genelinde muhasebe eğitimi alan ve son sınıfta Beceri Eğitimi uygulaması yapan öğrenciler üzerinde bir anket çalışması yürütülmüştür. Araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılı birinci döneminde ve yüz yüze anket yöntemiyle toplam 235 öğrenciye yönelik uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans analizine tabi tutulmuş, veriler yüzde yöntemiyle değerlendirilmiş ve elde edilen verilere göre yorumlamalar yapılmıştır.
Accountancy scholarship and accountancy profession are going on preserving their importance and their value in present day as in long years. Undoubtedly, accountant (expert) has an important role in preserving that value. The group called “transition staff” supporting it with its knovledge and talent has a good proportion in carrying out the role of accountancy profession members. And educating that transition staff is one of the missions of Trade and Profession High Schools. The students educated in thase high schools can serve not only as tronsition staff but also as accountant in person in case they have the conditions given in law. In this paper, job finding oppurtunities of vocational school students will be studied by training in business skills and there are general informations about vocational schools. Stages of accounting lectures and other lessons were analyzed in these schools. A survey study was conducted on students of general accounting and those who trained in business skills in province of Erzurum. The study was conducted face to face with 235 students in fall semester of 2010-2011. The datas gained from survey were analyzed by frequency analysis and evaluated percentage method. At the end there is a comment about datas.
Training in business skills Vocational School Job opportunity
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.