Krizler kurumların işleyiş süreçlerini bozan, sekteye uğratan, çözümü için sınırlı süresi bulunan kaos ortamlarıdır. Beklenmedik zamanlarda ortaya çıkması krizin çözüm mekanizmalarını yetersiz kılarken, kriz dönemlerinde oluşan endişe ve panik hedef kitlelerle olan iletişimi aksatmaktadır. Bu nedenle krizlerin üstesinden gelinmesi, kriz yönetim süreçlerinin başarısına ve güçlü iletişim/halkla ilişkiler stratejilerine bağlıdır. Sosyal medyanın haber kaynağı olarak günlük yaşamdaki gücünün artması, bu ortamların kriz iletişim stratejileri içindeki önemini daha da güçlendirmektedir. Sosyal medya kriz dönemlerinde asılsız dedikoduların kolayca dolaştığı iletişim ortamları olmakla birlikte, doğru yararlanıldığı takdirde krizlerin etkilerinin azaltılması için çeşitli potansiyellere sahiptir. Diğer bir deyişle kriz döneminde toplumun habere duyduğu gereksinimi gidermek ve asılsız dedikoduların etkilerini azalmak, kurumsal tek sesliliği yansıtan halkla ilişkiler stratejileri içindeki sosyal medya yönetimini gerekli kılar. Bu çalışma kapsamında 2015 yılı Eylül ayında dünyanın önde gelen otomobil üreticilerini derinden etkileyen emisyon krizine yönelik ilgili kurumların sosyal medya stratejileri ele alınmıştır. Emisyon krizinden etkilenen kurumların Türkiye’deki resmi facebook ve twitter hesapları içerik analizi yöntemiyle incelenmiş, kurumların bu ortamlardaki krize yanıt verme stratejileri, kriz iletişiminde sosyal medyanın kullanımına ilişkin önerilen bilimsel kriterler bağlamında tartışılmıştır. Araştırmanın sonucunda kurumların, sosyal medya ortamında krize yanıt verme stratejileri açısından ele alınan kriterlere yeterince uygunluk göstermedikleri gözlenmiştir. Kriz yönetiminde, sosyal medyanın daha dinamik ve etkin kullanımını irdeleyecek geniş kapsamlı çalışmalara gereksinim bulunduğu ortaya konmuştur.
Crisis is a chaotic state that damages the operational processes of corporations and there is a limited time to solve it. Because they occur on unexpected times, while the solution mechanisms of the crisis go insufficient, the panic and worries disrupt the communication of the corporation with the target audience. So that, overcoming the crisis depends on the success of the crisis management processes and strong communication/public relations strategies. The increasing power of social media in daily life as a news source, strengthen the position of these mediums in crisis communication strategies. When it is used rightly, social media has a potential to decrease the negative effects of crisis despite its feature letting the rumours travel easy. In other words, it is a need to apply to social media for fulfilling the needs of society for news and for decreasing the bad effects of rumors or gossips in crisis. In this study, the social media strategies of foremost automotive producers in the world during the emission crisis-September 2015, is examined. The official Facebook and twitter profiles of Turkish automotive companies which are effected by emission crisis are analyzed using content analysis method. The strategies of these companies on responding the crisis on social media is argued according to the criteria which are suggested by usage of social media for crisis communication. It is found out in this study that companies do not sufficiently follow the criteria about strategies of responding the crises in social media.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.