Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Canlılar dünyasını gezelim ve tanıyalım ünitesi çerçevesinde yapılan informal uygulamalar ile ilgili öğretmen görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 583 - 594, 04.02.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270662

Öz

Bu çalışma, “Canlılar Dünyasını
Gezelim ve Tanıyalım” ünitesi kapsamında yaptırılan informal uygulamalar
konusunda fen bilimleri öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışma, Samsun il merkezinde bulunan bir özel okul, bir devlet
okulu ve Bafra ilçesindeki bir köy ortaokulunda öğrenim gören toplam 58 5.
sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Ünite kapsamında iki gün süresince yapılan
yapılan informal uygulamalara 11 öğretmen gönüllü olarak katılmışlardır.
Uygulamalar sırasında gönüllü katılımcı olan 11 öğretmene yarı yapılandırılmış
sorulardan oluşan “Öğrenci Gözlem Formu” verilmiş ve öğretmenler tarafından
doldurulan formlar ayrı ayrı analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre,
araştırmaya katılan öğretmenler informal uygulamaların eğitimde etkili
olduğunu, öğrenciler üzerinde bilişsel ve duyuşsal etkiler bıraktığını
gözlemlemişler ve informal uygulamalarla ilgili olarak olumlu düşüncelere sahip
olduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, ayrıca yaparak yaşayarak öğrenmelere
olanak vermesi nedeniyle eğitimde informal uygulamalara yer verilmesinin önemli
olduğunu açıklamışlardır. Fen bilimlerinin yaşama dönük oluşu göz önünde
bulundurulduğunda, yaşamın kendisinin doğumdan ölüme kadar geçen sürede formal
öğrenmelerden çok informal öğrenmelerle bireyi yapılandırdığı gerçeğini
eğitim-öğretimle bütünleştirmek önemlidir. Dersin uygulayıcısı durumunda olan
öğretmenlerin yaşama dönük olan fen bilimlerinin özellikle yaparak yaşayarak
öğrenmeyi sağlayan informal uygulamalar konusunda olumlu izlenime sahip olmaları
dikkate değer bir durum olarak ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla bu tür
uygulamaların eğitim öğretimde yaygınlaştırılmasının yararlı olacağı
düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Açıkgöz Ün, K. (2006). Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş Yayınları
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Planning and evaluation of field trips to informal learning environments: Case of the ‘energy park’. Journal of Theory and Practise in Education, 4(2): 282-290
  • Coştu, B.,Ünal, S. ve Ayas, A. (2007). Günlük Yaşamdaki Olayların Fen Bilimleri Öğretiminde Kullanılması, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 197-207.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (1994). Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Çevre Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Yayın No: 2360. Ankara: DPT Yayınları.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme, (8. Basım), Meteksan Ltd. Sti: Ankara.
  • Falk, J.H. ve Dierking, L. D. ( 1997). School field trips: Assesing their long term impact. Curator The Museum Journal. 40 (3), 211-218
  • Guisasola, J., Morentin, M. ve Zuza, K. (2005). School visits to science museums and learning sciences: A complex relationship. Physics Education, 40 (6), 544-549
  • Lemelin, N. ve Bencze, L. (2004). Reflection-on-Action at a science and technology museum: Findings from a university-museum partnership. Canadian Journal of Science, Mathematics
  • and Technology Education, 4(4), 467-481
  • Şimşek, C.L., (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi: Ankara
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf Dışı) Fen bilgisi eğitimine tarihsel bakış ve eğitimimize entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (39), 46-59
  • Yavuz, M. ve Balkan Kıyıcı, F. (2012). İnformal öğrenme ortamlarının ilköğretim öğrencilerinin fene karşı kaygı düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Hayvanat bahçesi örneği. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet Kitabı. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Niğde.

Teachers’ opinions about informal practices conducted as part of the ‘let’s travel and learn about the living world’ unit

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 583 - 594, 04.02.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.270662

Öz

The study
was carried out to determine the opinion of science teachers regarding informal
practices conducted as part of the ‘Let’s Travel and Learn About the Living
World’ Unit. To this end, a total of 58 fifth grade students studying in three
secondary schools, including a state school and a private school in Samsun city
center and a village school in the Bafra district, took part in informal
practices. 11 teachers, who joined these practices voluntarily and participated
in them actively, were also included in the study extending over two days.  During the practices, the 11 teachers who
voluntarily attended the study were given a Student Observation Form,
consisting of half-elaborated questions that once completed were analyzed
separately. According to the findings, the teachers actively participated in
the study observed that informal practices were effectively in education, had
positive cognitive and affective impact on the students and indicated that they
had positive opinions on informal practices. 
Teachers expressed that informal practices were important also because
of enabling students hands on learning. Given that science is a life-oriented
subject, it is important to integrate with educational activities because of
the fact that science involves informal rather than formal acquisition of
knowledge by the individual during one’s lifetime. It is found out remarkable
that teachers who are executers of their lessons have positive opinions on
informal practices enabling hands on learning on life oriented science.
Therefore, it is thought that it could be educatory making these types of
practices widespread.

Kaynakça

  • Açıkgöz Ün, K. (2006). Aktif Öğrenme. İzmir: Biliş Yayınları
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Planning and evaluation of field trips to informal learning environments: Case of the ‘energy park’. Journal of Theory and Practise in Education, 4(2): 282-290
  • Coştu, B.,Ünal, S. ve Ayas, A. (2007). Günlük Yaşamdaki Olayların Fen Bilimleri Öğretiminde Kullanılması, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 197-207.
  • Devlet Planlama Teşkilatı. (1994). Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Çevre Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Yayın No: 2360. Ankara: DPT Yayınları.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme, (8. Basım), Meteksan Ltd. Sti: Ankara.
  • Falk, J.H. ve Dierking, L. D. ( 1997). School field trips: Assesing their long term impact. Curator The Museum Journal. 40 (3), 211-218
  • Guisasola, J., Morentin, M. ve Zuza, K. (2005). School visits to science museums and learning sciences: A complex relationship. Physics Education, 40 (6), 544-549
  • Lemelin, N. ve Bencze, L. (2004). Reflection-on-Action at a science and technology museum: Findings from a university-museum partnership. Canadian Journal of Science, Mathematics
  • and Technology Education, 4(4), 467-481
  • Şimşek, C.L., (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi: Ankara
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf Dışı) Fen bilgisi eğitimine tarihsel bakış ve eğitimimize entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (39), 46-59
  • Yavuz, M. ve Balkan Kıyıcı, F. (2012). İnformal öğrenme ortamlarının ilköğretim öğrencilerinin fene karşı kaygı düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Hayvanat bahçesi örneği. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet Kitabı. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Niğde.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Öner

Tohit Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öner, Z., & Güneş, T. (2017). Teachers’ opinions about informal practices conducted as part of the ‘let’s travel and learn about the living world’ unit. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(2), 583-594. https://doi.org/10.24289/ijsser.270662
AMA Öner Z, Güneş T. Teachers’ opinions about informal practices conducted as part of the ‘let’s travel and learn about the living world’ unit. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2017;3(2):583-594. doi:10.24289/ijsser.270662
Chicago Öner, Zeynep, ve Tohit Güneş. “Teachers’ Opinions about Informal Practices Conducted As Part of the ‘let’s Travel and Learn about the Living world’ Unit”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 2 (Nisan 2017): 583-94. https://doi.org/10.24289/ijsser.270662.
EndNote Öner Z, Güneş T (01 Nisan 2017) Teachers’ opinions about informal practices conducted as part of the ‘let’s travel and learn about the living world’ unit. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 2 583–594.
IEEE Z. Öner ve T. Güneş, “Teachers’ opinions about informal practices conducted as part of the ‘let’s travel and learn about the living world’ unit”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 2, ss. 583–594, 2017, doi: 10.24289/ijsser.270662.
ISNAD Öner, Zeynep - Güneş, Tohit. “Teachers’ Opinions about Informal Practices Conducted As Part of the ‘let’s Travel and Learn about the Living world’ Unit”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/2 (Nisan 2017), 583-594. https://doi.org/10.24289/ijsser.270662.
JAMA Öner Z, Güneş T. Teachers’ opinions about informal practices conducted as part of the ‘let’s travel and learn about the living world’ unit. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:583–594.
MLA Öner, Zeynep ve Tohit Güneş. “Teachers’ Opinions about Informal Practices Conducted As Part of the ‘let’s Travel and Learn about the Living world’ Unit”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 2, 2017, ss. 583-94, doi:10.24289/ijsser.270662.
Vancouver Öner Z, Güneş T. Teachers’ opinions about informal practices conducted as part of the ‘let’s travel and learn about the living world’ unit. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(2):583-94.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.