Kurumların varlığını tehdit eden gelecekleri konusunda olumsuz
etkiler yaratabilen krizler, yürütülecek başarılı kriz iletişim stratejileri
sayesinde atlatılabilmektedir. Kriz iletişiminde olası kriz unsurlarının
önceden öngörülmesi ve bunlara yönelik yol gösterici önlemlerin alınması kriz
öncesi proaktif kriz iletişimi olarak tanımlanırken, krizin ortaya çıkması ile
algıları etkilemek, imajı yeniden oluşturmak ya da pozitif yönde etkilemek için
yürütülen çalışmalar reaktif kriz iletişimi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma
kapsamında halkın büyük bir çoğunluğunun, gerek sosyal bir aktivite gerekse,
boş zaman değerlendirme ya da eğlence amaçlı toplandıkları alışveriş
merkezlerinin proaktif ve reaktif kriz iletişim stratejileri değerlendirmiştir.
Alışveriş merkezlerinde (AVM)
yaşanılabilecek olası krizlere yönelik izlenen kriz iletişim stratejileri
irdelenmiştir. AVM yöneticileri ile yapılan görüşmede kriz durumlarına yönelik
proaktif ve reaktif bir kriz iletişim stratejilerinin olup olmadığı, nasıl bir
iletişim stratejisi izledikleri sorgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı AVM
yönetimlerinin olası krizlere yönelik kriz iletişim stratejilerinin neler
olduğunu tespit etmektir. Günümüzde yaşanılan olumsuzluklar karşısında halkın
güvenini sarsan ya da hayatını tehdit eden olumsuzluklara karşın AVM
yönetimlerinin ne kadar bilinçli bir strateji izleyip izlemedikleri
sorgulanmıştır. Buna bağlı olarak var olan tabloda yer alan eksiklikler ya da
artılar saptanmıştır.
Kriz Kriz iletişimi Proaktif Kriz İletişimi Reaktif Kriz İletişimi Alışveriş Merkezleri
The crisis that may threat
the existence of the entities and lead to unfavorable impacts on their future
can be overcome via successful crisis communication strategies. The foresight
of the aspects of crisis in advance and taking leading precautions related to
them have been described as pre-crisis proactive crisis communication when the
reactive crisis communication is described as the studies on creating impacts
on crisis perception, revitalizing the image or creating a positive impact on
the image.Within the scope of this study, the shopping centers’ proactive and
reactive crisis communication strategies are going to be assessed as they
represent the areas where most people usually gather with the purpose of either
spending time on social and leisure activities or entertainment. The crisis
communication strategies on possible crisis that may be experienced at Shopping
Centers (SC) are going to be examined. During the interviews with SC managers,
the inquiries related to whether they have a proactive and reactive crisis
communication strategy and what kind of communication strategy they follow up. The
purpose of this study is determining the crisis communication strategies of SC
managements in case of possible crisis. How conscious strategies are followed
by the SC managements against recently experienced unfavorable conditions that
either betray peoples’ trust or threaten their lives are going to be examined.
Accordingly, both the existing relevant
practices and improvement areas are going to be determined.
Crisis Crisis Communication Proactive Crisis Communication Reactive Crisis Communication Shopping Centers
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.