Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi son sınıfta
öğrenim gören öğretmen adaylarının gelecekte kendi öğretimlerinde bilişim teknolojilerinin
(BT) eğitsel kullanımına ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Olgubilim
deseninde tasarlanan araştırmanın çalışma grubu, maksimum çeşitlilik
örneklemesi ile oluşturulmuştur. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında
eğitim fakültesi son sınıfta öğrenim gören 11 öğretmen adayı ile yürütülmüştür.
Nitel verilerin toplanmasında yarı-yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Verilerin analizi için içerik analizi tekniği kullanılmıştır.
Araştırma verilerinin analizi sonucunda elde edilen bulgular; öğretimin BT ile
bütünleştirilmesine ilişkin tanımlar, BT bilgisi, öğretimde BT kullanımın
sağladığı katkı ve BT kullanımının olumsuz tarafları, BT kullanım
yeterlilikleri ve lisans eğitim sürecine yönelik önerileri başlıkları altında
toplanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretimde bilişim teknolojileri
kullanımına ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
The main aim of this research is to determine the opinions of
the pre-service teachers studying in the final year of an education faculty
regarding the educational use of information technology (IT) in their own
teaching in the future. The research is designed as a phenomology. Maximum
variation sampling was chosen to obtain more detailed information from the
participants. The research was conducted with 11 pre-service teachers studying
in final year at an education faculty during the 2016-2017 academic year. The
qualitative data were collected through semi-structured interview form and
analyzed with content analysis method. As a result of the analysis, the
findings are grouped under these headings: definitions for integration of IT
into teaching, knowledge
of IT technologies, competencies related to IT use, contribution of IT to the
teaching, negative aspects of IT use and suggestions for undergraduate
education. In addition, it was found
that pre-service teachers had positive views about the usage of information
technologies in teaching.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.