Bu çalışmada geniş bir
izler kitleye sahip olan “Survivor 2017” adlı yarışma programının ahlaki
içeriklerini belirleyen değerleri izleyicinin nasıl fark ettiği, anladığı ya da
içselleştirdiği analiz edilmektedir. Söz konusu analiz birçok perspektifi
barındırmaktadır. Analizin birinci aşamasında “Survivor 2017” programının
sunduğu değerler içerik analizi yöntemiyle ortaya konulmaktadır. Elde edilen
değerler ikinci aşamada Kohlberg’in “Ahlaki Gelişim Kuramı”na göre
sınıflandırılarak programın sunduğu ahlaki gelişim düzeyi belirlenmektedir.
Araştırmanın nihai aşamasında ise “Survivor 2017” programına dair internet
forum sayfalarında yer alan izleyici yorumları incelenerek aktarılan değerlerin
izler kitle tarafından ne ölçüde algılandığı incelenmektedir. Böylelikle
programın aktardığı değer yelpazesi ile izleyicinin algıladığı değer yelpazesi
ortaya konularak programın ahlaki yapılanma sürecinde bir eğitim aracı olarak
işlevi tartışılabilecek hale getirilmektedir.
Medya Eğitimi Ahlak Gelişimi Kuramı Survivor Yarışma Programı
In the general frame of this work it is
determined that the television show "Survivor 2017" discusses the
social values of respect, appreciation, morals, justice, honesty, friendship,
brotherhood, sacrifice, and trustworthiness; and individual values of success,
loyalty, responsibility, altruism, cooperation, individuality, discipline, self
realization, sense of mission, and courage. According to the moral stage scale
specified in the theory of moral development created by Kohlberg,
"Survivor 2017" provides the audience with an orientation for value
transfer in media education. In summary, this work provides an example for the
argument on how media devices can be productively used as a consequence of the
synthesis of the value research and the media pedagogy areas.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.