Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Magazin gazeteciliği ve etik anlayışı

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1507 - 1521, 05.10.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.316820

Öz










Bulvar gazeteciliği anlayışının yaygınlaşmasıyla gelişen magazin basını,
bugün tüm dünyada popüler kültürün bir yansıması olarak kabul görmüş ve
medyadaki etkisini artırmıştır. Medyada magazinsel haberlerin ağırlık
kazanmasıyla birlikte etik konusu yoğun bir şekilde tartışılmaya başlanmıştır.
Haberin standartları, kalitesi ve doğruluğu üzerinde eleştiriler artarken, özel
hayata müdahale ve mahremiyet, haber kaynaklarıyla ilişkiler ve reyting-tiraj
kaygıları gibi nedenler gazetecilere olan güveni önemli ölçüde azaltmıştır. Bu
durum basında ve dolayısıyla magazin basınında ahlaki kurallar ve kavramların
yanı sıra özdenetim konusunu ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın amacı, magazin
ve etik ilişkisine farklı bir perspektiften bakarak, magazin haberlerinin magazin
gazetecileri tarafından nasıl anlamlandırıldığını ve konumlandırıldığını ortaya
koymaktır. Çalışmada derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda
Ankara, İstanbul ve İzmir’de görev yapan 13 magazin muhabiriyle görüşülmüş ve
elde edilen veriler değerlendirmeye tabi tutulmuştur. 

Kaynakça

  • Dağtaş, E. (2006), Türkiye’de Magazin Basını: Magazin Eklerinin Sektör ve Metin Analizi, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (2005), Öteki Kuram, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara: Erk Yayınları.
  • Golding, P. ve Murdock, G. (2002), “Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik”, Medya Kültür ve Siyaset, Çev: Beybin Kejanlıoğlu, Der: Süleyman İrvan, Ankara: Alp Yayınları, ss.59-100.
  • Güngör, N. (2011), İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kellner, D. (2008), “Ayrımın Üstesinden Gelmek: Kültürel Çalışmalar ve Ekonomi-politik”, (Çev: Hakan Ergül), İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar içinde, (Der. Sevilay Çelenk), Ankara: De Ki Basım Yayım, ss. 147-172.
  • Kuyucu, M. (2015), “Türkiye’de Değişen Magazin Basını: Ses Dergisi Örneğinde Magazin Yayıncılığı Sorunsalı”, Proceedings of INTCESS15- 2 nd International Conference on Education and Social Sciences, http://www.ocerint.org/intcess15_e-publication/papers/343.pdf, ss. 448-463.
  • Oskay, Ü. (2000), Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, İstanbul: Der Yayınları.
  • Tekinalp, Ş. ve Uzun, R. (2004). İletişim Araştırmaları ve Kuramları, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Tılıç, L. D. (2001), 2000’ler Türkiye’sinde Gazetecilik ve Medyayı Anlamak, İstanbul: Su Yayınları.
  • Tokgöz, O. (2000), Temel Gazetecilik, Ankara: İmge Kitabevi

Tabloid journalism and its ethics approach

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1507 - 1521, 05.10.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.316820

Öz










The magazine press, which is developed with the spread of the
understanding of the boulevard journalism, has been accepted as a reflection of
popular culture all over the world today and has increased its effect on the
media. With the gaining importance of magazines in the media, ethical issues
have begun to be discussed intensively. While criticisms on standards, quality
and accuracy of news have increased, the reasons such as interference in
private life and privacy, relations with news sources, and rating-circulation
concerns have significantly reduced the confidence in journalists. This has
revealed ethical rules and concepts as well as subject of self-control in the
press, and therefore in the magazine press. The purpose of this study is to
reveal how the magazine news are interpreted and positioned by magazine
journalists, by looking at magazine and ethics relationship from a different
perspective. Depth interview method has been used in the study. In this scope,
13 magazine correspondents working in Ankara, Istanbul and Izmir were
interviewed and the data obtained was evaluated.
    

Kaynakça

  • Dağtaş, E. (2006), Türkiye’de Magazin Basını: Magazin Eklerinin Sektör ve Metin Analizi, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (2005), Öteki Kuram, Geliştirilmiş 2. Baskı, Ankara: Erk Yayınları.
  • Golding, P. ve Murdock, G. (2002), “Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik”, Medya Kültür ve Siyaset, Çev: Beybin Kejanlıoğlu, Der: Süleyman İrvan, Ankara: Alp Yayınları, ss.59-100.
  • Güngör, N. (2011), İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kellner, D. (2008), “Ayrımın Üstesinden Gelmek: Kültürel Çalışmalar ve Ekonomi-politik”, (Çev: Hakan Ergül), İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar içinde, (Der. Sevilay Çelenk), Ankara: De Ki Basım Yayım, ss. 147-172.
  • Kuyucu, M. (2015), “Türkiye’de Değişen Magazin Basını: Ses Dergisi Örneğinde Magazin Yayıncılığı Sorunsalı”, Proceedings of INTCESS15- 2 nd International Conference on Education and Social Sciences, http://www.ocerint.org/intcess15_e-publication/papers/343.pdf, ss. 448-463.
  • Oskay, Ü. (2000), Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, İstanbul: Der Yayınları.
  • Tekinalp, Ş. ve Uzun, R. (2004). İletişim Araştırmaları ve Kuramları, İstanbul: Derin Yayınları.
  • Tılıç, L. D. (2001), 2000’ler Türkiye’sinde Gazetecilik ve Medyayı Anlamak, İstanbul: Su Yayınları.
  • Tokgöz, O. (2000), Temel Gazetecilik, Ankara: İmge Kitabevi
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erol İlhan

Adalet Görgülü Aydoğdu

Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5 S

Kaynak Göster

APA İlhan, E., & Görgülü Aydoğdu, A. (2017). Tabloid journalism and its ethics approach. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5 S), 1507-1521. https://doi.org/10.24289/ijsser.316820
AMA İlhan E, Görgülü Aydoğdu A. Tabloid journalism and its ethics approach. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(5 S):1507-1521. doi:10.24289/ijsser.316820
Chicago İlhan, Erol, ve Adalet Görgülü Aydoğdu. “Tabloid Journalism and Its Ethics Approach”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 5 S (Ekim 2017): 1507-21. https://doi.org/10.24289/ijsser.316820.
EndNote İlhan E, Görgülü Aydoğdu A (01 Ekim 2017) Tabloid journalism and its ethics approach. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 5 S 1507–1521.
IEEE E. İlhan ve A. Görgülü Aydoğdu, “Tabloid journalism and its ethics approach”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, ss. 1507–1521, 2017, doi: 10.24289/ijsser.316820.
ISNAD İlhan, Erol - Görgülü Aydoğdu, Adalet. “Tabloid Journalism and Its Ethics Approach”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/5 S (Ekim 2017), 1507-1521. https://doi.org/10.24289/ijsser.316820.
JAMA İlhan E, Görgülü Aydoğdu A. Tabloid journalism and its ethics approach. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1507–1521.
MLA İlhan, Erol ve Adalet Görgülü Aydoğdu. “Tabloid Journalism and Its Ethics Approach”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, 2017, ss. 1507-21, doi:10.24289/ijsser.316820.
Vancouver İlhan E, Görgülü Aydoğdu A. Tabloid journalism and its ethics approach. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(5 S):1507-21.

Cited By


MAGAZİN HABERCİLİĞİNİN YENİ PLATFORMU: INSTAGRAM
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Aysel ÇETİNKAYA
https://doi.org/10.19145/e-gifder.649622

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.