Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Instagram use of Spor Toto Super League teams in the context of sports communication

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 317 - 329, 15.05.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.412053

Öz

When the etymological roots of the word sport are
examined, we encounter the definition of "a game involving physical
exercises".   In this sense, it is possible to say that sport started
in B.C. 2000.  In another definition, sport is the combination  of
all the body movements applied according to some rules, performed in the form
of individual or collective competitions.  According to this definition,
it is possible to say that sport started with the olympic games in B.C. 776.
Regardless of its description and history, sports have become a
multi-billion-dollar industry today. In today's modern world, one of the
activities that the sports industry must fulfill is to be in constant communication
with its stakeholders. Many tools, which are generalized with the name of
social media, make this task both easier and more effective.  Social media
tools have become increasingly similar to each other in recent times, but the
features they offer can put them at the forefront.  One of the most
popular social media tools of today is Instagram, which first met its users in
2010. Scientific research shows that auditory and visual contents are more
striking and more memorable. Therefore, the popularity of Instagram is not
surprising.  In this context, the study aims to examine how sports clubs
use Instagram in the context of sports communication.  There are 61
federations that are connected to the Ministry of Youth and Sports of Turkish Republic. Turkish
Football Federation has an autonomous structure connected to the Ministry of
Youth and Sports of Turkish Republic.  There are currently 13 leagues
connected to the Turkish Football Federation.  The highest leveled
one of these leagues is the Spor Toto Super League which has a large number of
fans. Every sports club must be in contact with its stakeholders, especially
its supporters. Because of the large number of supporters, the sample of the
study was determined as the Instagram accounts of the football teams within the
Spor Toto Super League.

Kaynakça

  • Akyazı, A. (2015a). Bir İletişim Platformu Olarak Sosyal Medyada Çocuğa Yönelik Şiddetin Yansıması. “Sosyal Medya Araştırmaları”. İstanbul. Paloma. ss:45-56.
  • Akyazı, A. (2015b). Gazetelerin Haber Paylaşım Platformu Olarak Sosyal Medyanın Çatışma Kültürüne Etkisi. Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi. İstanbul. Beta. ss: 171-188.
  • Dilmen, N.E. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı. “Sosyal Medya Akademi”. İstanbul. Beta. ss: 129-154.
  • Erdoğan, İ. (2018), Marksist Siyasal Ekonomi Üzerine: Spor Örneğiyle Kuramsal Yapı ve Akademik İnceleme Sorunsal, https://www.etymonline.com/word/communication, erişim tarihi: 31.03.2018
  • Etymonline (2018), https://www.etymonline.com/word/communication, erişim tarihi: 31.03.2018
  • Kara, T. (2015). Sahte Düşler: Benliğin Araçsallaşması ve Sosyalleşme Yanılgısı. “Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi”. İstanbul. Beta. ss: 59-80.

Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 317 - 329, 15.05.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.412053

Öz

Spor sözcüğünün
etimolojik kökeni incelendiğinde “fiziksel egzersizler içeren oyun” tanımı ile
karşılaşılmaktadır. Bu anlamda bakıldığında sporun M.Ö. 2000’de başladığını
söylemek mümkündür. Bir başka tanıma göre ise spor “Kişisel veya toplu yarışlar
biçiminde yapılan, bazı kurallara göre uygulanan beden hareketlerinin tümü”dür.
Bu tanıma göre sporun M.Ö. 776 yılında olimpiyat oyunları ile başladığını
söylemek mümkündür. Tanım ve tarihten bağımsız olarak spor günümüzde
milyarlarca dolarlık bir endüstri haline gelmiştir. Günümüz çağdaş dünyasında,
spor endüstrisinin yerine getirmesi gereken faaliyetlerden birisi de paydaşları
ile sürekli iletişim halinde olmaktır. Sosyal medya adıyla genelleştirilen pek
çok araç bu görevi hem kolaylaştırmakta, hem de daha etkili yapılmasına imkan
tanımaktadır. Sosyal medya araçları son zamanlarda giderek birbirlerine
benzemekle birlikte,  sunmuş oldukları
özellikler onları ön plana çıkarabilmektedir. Son zamanların en popüler sosyal
medya araçlarından birisi de 2010 yılında kullanıcıları ile buluşan Instagram’dır.
Bilimsel araştırmalar görsel ve işitsel içeriklerin daha dikkat çekici ve daha
akılda kalıcı olduğunu göstermektedir. Dolayısı ile Instagram’ın popülerleşmesi
şaşırtıcı değildir. Bu kapsamda, çalışma spor iletişimi bağlamında spor
kulüplerinin Instagram’ı ne şekilde kullandıklarını araştırmayı
hedeflemektedir. Türkiye Cumhuriyeti Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı 61
federasyon bulunmaktadır. Türkiye Futbol Federasyonu'nun Gençlik ve Spor
Bakanlığa bağlı özerk bir yapısı vardır. Türkiye Futbol Federasyonu'na bağlı 13
lig bulunmaktadır. Bu liglerden en üst seviyede olanı ise taraftar sayısının en
 fazla olduğu Spor Toto Süper Ligi’dir.
Her spor kulübü başta taraftarları olmak üzere paydaşları iletişim halinde
olması gerekmektedir. Bu sebeple daha fazla taraftarı olduğu için çalışmanın
örneklemi Spor Toto Süper Ligi bünyesindeki futbol takımlarının Instagram
hesapları olarak belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akyazı, A. (2015a). Bir İletişim Platformu Olarak Sosyal Medyada Çocuğa Yönelik Şiddetin Yansıması. “Sosyal Medya Araştırmaları”. İstanbul. Paloma. ss:45-56.
  • Akyazı, A. (2015b). Gazetelerin Haber Paylaşım Platformu Olarak Sosyal Medyanın Çatışma Kültürüne Etkisi. Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi. İstanbul. Beta. ss: 171-188.
  • Dilmen, N.E. (2012). Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı. “Sosyal Medya Akademi”. İstanbul. Beta. ss: 129-154.
  • Erdoğan, İ. (2018), Marksist Siyasal Ekonomi Üzerine: Spor Örneğiyle Kuramsal Yapı ve Akademik İnceleme Sorunsal, https://www.etymonline.com/word/communication, erişim tarihi: 31.03.2018
  • Etymonline (2018), https://www.etymonline.com/word/communication, erişim tarihi: 31.03.2018
  • Kara, T. (2015). Sahte Düşler: Benliğin Araçsallaşması ve Sosyalleşme Yanılgısı. “Ağdaki Şüphe Bir Sosyal Medya Eleştirisi”. İstanbul. Beta. ss: 59-80.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Akyazı

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyazı, E. (2018). Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(2), 317-329. https://doi.org/10.24289/ijsser.412053
AMA Akyazı E. Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2018;4(2):317-329. doi:10.24289/ijsser.412053
Chicago Akyazı, Erhan. “Spor Toto Süper Lig takımlarının Spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 2 (Nisan 2018): 317-29. https://doi.org/10.24289/ijsser.412053.
EndNote Akyazı E (01 Nisan 2018) Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 2 317–329.
IEEE E. Akyazı, “Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, ss. 317–329, 2018, doi: 10.24289/ijsser.412053.
ISNAD Akyazı, Erhan. “Spor Toto Süper Lig takımlarının Spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/2 (Nisan 2018), 317-329. https://doi.org/10.24289/ijsser.412053.
JAMA Akyazı E. Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:317–329.
MLA Akyazı, Erhan. “Spor Toto Süper Lig takımlarının Spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, 2018, ss. 317-29, doi:10.24289/ijsser.412053.
Vancouver Akyazı E. Spor Toto Süper Lig takımlarının spor iletişimi bağlamında Instagram’ı kullanımı. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(2):317-29.

Cited By

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.