Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 447 - 454, 01.07.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.428760

Öz

Kaynakça

  • Apak, S., Taşcıyan, K.H. & Aksoy, M. (2010). Girişimcilik ve Sermaye Tedarik Yöntemleri. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Bird, B.J. (1989). Entrepreneurial Behavior. Illinois: Foresman and Company.
  • Brooks, A. C. (2009). Social Entrepreneurship: A modern approach to social venture creation. New Jersey: Pearson International Edition.
  • Büyükyılmaz, O., Karakaya, A. & Yıldıran, C. (2015). Girişimcilik eğitimi alan bireylerin demografik özellikleri açısından girişimcilik eğilimleri arasındaki farklar. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 105-125.
  • Carraher, S.M., Welsh, D.H.B. & Svilokos, A. (2016). Validation of a measure of social entrepreneurship. European Journal of International Management, special issue on internationalization of social entrepreneurship, 10(4), 386-402.
  • Çelik, A., İnce, M. & Bozyiğit, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetlerini etkileyen ailesel faktörleri belirlemeye yönelik bir çalışma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 113-124.
  • Damgacıoğlu, M.H. & Uygun, R. (2011). Girişimcilik paradigmasında dönüşüm: Deneyime dayalı girişimci türleri üzerine teorik bir değerlendirme, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6(2), 17-32.
  • Doğaner, M. & Altunoğlu, A.E. (2010). Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 103-110.
  • Elkington, J. & P. Hartigan (2008). The power of unreasonable people. U.S.A.: Harvard Business Press.
  • Gümül, F., Çalık, A. & Kurt, H. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini incelemeye yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Kılıç Kırılmaz, S. (2014). Sosyal girişimcilik boyutlarına kuramsal bir bakış. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 55-74.
  • Konaklıoğlu, E. & Kızanlıklı, M.M. (2011). Üniversite öğrencilerinin proaktif kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişki. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 72-92.
  • Korkmaz Devrani, T. & Ilgaz Sümer, S. (2018). A research on commercial and social entrepreneurship of university students. 5th International Conference on Social Sciences and Education Research, April 20-22, Antalya.
  • Köksal, Y. & Penez, S. (2015). Yüksek girişimcilik eğilimli üniversiteli gençlerin demografik özellikleri ve sektör tercihleri üzerine bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 155-167.
  • Küçük, O. (2010). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nga, J.K.H.& Shamuganathan, G. (2010). The influence of personality traits and demographic factors on social entrepreneurship start up intentions. Journal of Business Ethics, 95, 259-282.
  • Özdevecioğlu, M. & Cingöz, A. (2009). Sosyal girişimcilik ve sosyal girişimciler: Teorik çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32, 81-95.
  • Şeşen, H. & Basım, N. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: Spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 12, 21-28.
  • Türkoğlu, T., Tetik, S. & Açıkgöz, A. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-demografik özellikleri ile girişimci kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin araştırılması. Journal of Yaşar University, 12(45), 1-13.
  • Yılmaz, E. & Sünbül, A.M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.
  • Yüksel, H., Cevher, E. & Yüksel, M. (2015). Öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 143-156.

The effect of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial intention

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 447 - 454, 01.07.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.428760

Öz

Entrepreneurship
is seen as one of the most notable concepts in recent years. The main purpose
of this study is to examine students’ commercial and social entrepreneurship
motives (motive-based attributes) on their entrepreneurial intention. In the
study, the effects of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial
intention of the students were investigated. The sample was chosen by the
convenience sampling from the students of a private university in Ankara. The
data obtained in the study were analyzed using SPSS. As a result, two
sub-dimensions of commercial entrepreneurship motives (risk-taking and
self-confidence), and one sub-dimension of social entrepreneurship motive (change-oriented)
have significant effect on entrepreneurial intention.

Kaynakça

  • Apak, S., Taşcıyan, K.H. & Aksoy, M. (2010). Girişimcilik ve Sermaye Tedarik Yöntemleri. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Bird, B.J. (1989). Entrepreneurial Behavior. Illinois: Foresman and Company.
  • Brooks, A. C. (2009). Social Entrepreneurship: A modern approach to social venture creation. New Jersey: Pearson International Edition.
  • Büyükyılmaz, O., Karakaya, A. & Yıldıran, C. (2015). Girişimcilik eğitimi alan bireylerin demografik özellikleri açısından girişimcilik eğilimleri arasındaki farklar. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 105-125.
  • Carraher, S.M., Welsh, D.H.B. & Svilokos, A. (2016). Validation of a measure of social entrepreneurship. European Journal of International Management, special issue on internationalization of social entrepreneurship, 10(4), 386-402.
  • Çelik, A., İnce, M. & Bozyiğit, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetlerini etkileyen ailesel faktörleri belirlemeye yönelik bir çalışma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 113-124.
  • Damgacıoğlu, M.H. & Uygun, R. (2011). Girişimcilik paradigmasında dönüşüm: Deneyime dayalı girişimci türleri üzerine teorik bir değerlendirme, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6(2), 17-32.
  • Doğaner, M. & Altunoğlu, A.E. (2010). Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğilimleri. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 103-110.
  • Elkington, J. & P. Hartigan (2008). The power of unreasonable people. U.S.A.: Harvard Business Press.
  • Gümül, F., Çalık, A. & Kurt, H. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini incelemeye yönelik bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Kılıç Kırılmaz, S. (2014). Sosyal girişimcilik boyutlarına kuramsal bir bakış. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 55-74.
  • Konaklıoğlu, E. & Kızanlıklı, M.M. (2011). Üniversite öğrencilerinin proaktif kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişki. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 72-92.
  • Korkmaz Devrani, T. & Ilgaz Sümer, S. (2018). A research on commercial and social entrepreneurship of university students. 5th International Conference on Social Sciences and Education Research, April 20-22, Antalya.
  • Köksal, Y. & Penez, S. (2015). Yüksek girişimcilik eğilimli üniversiteli gençlerin demografik özellikleri ve sektör tercihleri üzerine bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 155-167.
  • Küçük, O. (2010). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nga, J.K.H.& Shamuganathan, G. (2010). The influence of personality traits and demographic factors on social entrepreneurship start up intentions. Journal of Business Ethics, 95, 259-282.
  • Özdevecioğlu, M. & Cingöz, A. (2009). Sosyal girişimcilik ve sosyal girişimciler: Teorik çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32, 81-95.
  • Şeşen, H. & Basım, N. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: Spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 12, 21-28.
  • Türkoğlu, T., Tetik, S. & Açıkgöz, A. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-demografik özellikleri ile girişimci kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin araştırılması. Journal of Yaşar University, 12(45), 1-13.
  • Yılmaz, E. & Sünbül, A.M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.
  • Yüksel, H., Cevher, E. & Yüksel, M. (2015). Öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 143-156.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selay Ilgaz Sümer

Tülay Korkmaz Devrani

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ilgaz Sümer, S., & Korkmaz Devrani, T. (2018). The effect of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial intention. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(3), 447-454. https://doi.org/10.24289/ijsser.428760
AMA Ilgaz Sümer S, Korkmaz Devrani T. The effect of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial intention. International Journal of Social Sciences and Education Research. Temmuz 2018;4(3):447-454. doi:10.24289/ijsser.428760
Chicago Ilgaz Sümer, Selay, ve Tülay Korkmaz Devrani. “The Effect of Commercial and Social Entrepreneurship Motives on Entrepreneurial Intention”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 3 (Temmuz 2018): 447-54. https://doi.org/10.24289/ijsser.428760.
EndNote Ilgaz Sümer S, Korkmaz Devrani T (01 Temmuz 2018) The effect of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial intention. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 3 447–454.
IEEE S. Ilgaz Sümer ve T. Korkmaz Devrani, “The effect of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial intention”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 3, ss. 447–454, 2018, doi: 10.24289/ijsser.428760.
ISNAD Ilgaz Sümer, Selay - Korkmaz Devrani, Tülay. “The Effect of Commercial and Social Entrepreneurship Motives on Entrepreneurial Intention”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/3 (Temmuz 2018), 447-454. https://doi.org/10.24289/ijsser.428760.
JAMA Ilgaz Sümer S, Korkmaz Devrani T. The effect of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial intention. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:447–454.
MLA Ilgaz Sümer, Selay ve Tülay Korkmaz Devrani. “The Effect of Commercial and Social Entrepreneurship Motives on Entrepreneurial Intention”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 3, 2018, ss. 447-54, doi:10.24289/ijsser.428760.
Vancouver Ilgaz Sümer S, Korkmaz Devrani T. The effect of commercial and social entrepreneurship motives on entrepreneurial intention. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(3):447-54.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.