Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 3, 274 - 284, 31.07.2021
https://doi.org/10.24289/ijsser.890296

Öz

Bu çalışmanın amacı, Adana Portakal Çiçeği Karnavalına katılan yerli turistlerin, karnavala katılım öncesi ve sonrası, Adana destinasyon imajına yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini Adana’da Portakal Çiçeği Karnavalına katılan yerli turistler oluşturmaktadır. Anket aracılığıyla veriler, kolayda örnekleme yöntemi ile 07-08 Nisan 2018 tarihlerinde yüz yüze toplanmıştır. Toplam 305 anket analize tabi tutulmuştur. Faktör analizi sonucunda, dört faktör elde edilmiş ve faktörlere “Doğal Çevre ve Gece Hayatı”, “Tarihi ve Kültürel Çekicilikler”, “Ulaşım ve Konukseverlik” ve “Alt ve Üst Yapı Olanakları” adları verilmiştir. Yapılan eşleş-tirilmiş örneklem t testine göre, yerli turistlerin karnavala katılmadan önce zihinlerindeki Adana destinasyon imajı ile karnavala katıldıktan sonra Adana destinasyon imajı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılıkta katılım sonrası algıların “Doğal Çevre ve Gece Hayatı”, “Tarihi ve Kültürel Çekicilikler” ve “Alt ve Üst Yapı Olanakları” boyutlarında olumlu, “Ulaşım ve Konukseverlik” boyutunda ise, daha düşük bir algı olarak belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

no

Proje Numarası

no

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Anil, N. K. (2012). Festival visitors’ satisfaction and loyalty: An example of small, local, and municipality organized festival. Tourism. Vol. 60/ No. 3/255 – 271.
  • Arcodia, C. & Dickson, C. (2013). Tourism Field Studies: Experiencing the Carnival of Venice‟ Journal of Hospitality & Tourism Education, 25 (3), 146-155.
  • Axelsen, M. & Swan, T. (2010). Designing Festival Experiences to Influence Visitor Perceptions: The Case of a Wine and Food Festival. Journal of Travel Research 49(4), 436–450.
  • Ballı, E. (2016). Gastronomi Turizmi Açısından Adana Sokak Lezzetleri, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4 (1), 3-17.
  • Beerli, A. & Martin, J. D. (2004). Factors influencing destination image. Annals of tourism research, 31(3), 657-681.
  • Bekar, A., Kocatürk, E. & Sürücü, Ç. (2017). Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies (Jotags) 5(2), 28-36.
  • Benli, S. (2014). Yöresel Lezzet Deneyiminin Destinasyon İmajı ve Destinasyon Sadakati Üzerine Etkisi: Mersin’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerinde Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı. Mersin.
  • Crompton, J.L. (1979). An assessment of the image of Mexico as avacation destination and the influence of geographical locationupon that image. Journal of Travel Research, 17(4) (Spring),18-23.
  • Cronbach, L. J. (1990). Essentials of Psyhological Testing, (5th ed), New York: Harper Collins Publisher.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çeviker, K. (2019). Turizm Faaliyetlerinin Yerel Halk Tarafından Nasıl Algılandığının Analizi: Adana Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Dinler, B. V. (2019). Adana İli Gastronomik Kimliğinin Destinasyon Markalaşması Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Turizm İşletmeciliği ABD. Nevşehir.
  • Echtner, C. M. & Ritchie, J. B. (1991). The meaning and measurement of destination image. Journal of tourism studies, 2(2), 2-12.
  • Güçlü, C. (2017). Turizm Deneyiminin Destinasyon İmajı Üzerindeki Etkisi. Alanya Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstiütüsü. Antalya.
  • Güçlü, C. & Yılmaz, Y. (2020). Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17(2), 173-185. DOI:10.24010/soid.674868
  • Gül, K., Erdem, B. & Gül, M. (2013). Yerel Festivallerin Etkinliğine Bağlı Ziyaretçi Kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir Festivali Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 213-239.
  • Hair, J.F., Black, W., Babin, B. & Andersen, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective (7. Baskı). New Jersey: Pearson Prentice-Hall.
  • Hunt, J.D. (1975). Image as a factor in tourism development. Journal of Travel Research, 13(3) (Winter), 1-7.
  • Kim, S. S., Prideaux, B. & Chon, K. (2010). A Comparison Of Results Of Three Statistical Methods To Understand The Determinants Of Festival Participants’ Expenditures. International Journal Of Hospitality Management, 29(2), 297-307.
  • Lee, Jenny (Jiyeon) Lee, Gerard Kyle & David Scott (2012). The Mediating Effect of Place Attachment on the Relationship between Festival Satisfaction and Loyalty to the Festival Hosting Destination. Journal of Travel Research,1–14.
  • Lim, C., Chew, S. L., Lim, Z. Y. & Liu, W. (2014). Pre-and post-visit perceptions of youth tourists to China. Journal of China Tourism Research, 10(2), 236-255. DOI: 10.1080/19388160.2013.849637
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (Spss Destekli) Uygulamalar. 1. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nisanda Adanada (2018). [URL:http://www.nisandaadanada.com/WebSite/Display.aspx?MyContentGroupID=2] (Erişim Tarihi 05.08.2018).
  • Rivera, M.A., Hara, T. & Kock, G. (2008). Economic İmpact Of Cultural Events: The Case Of The Zora Festival. Journal Of Heritage Tourism, 3(2), 121-137.
  • Saçlı, Ç. & Ersöz, B. (2019). Festival Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesi: Adana Şalgam ve Kebap Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (1), 185-204. DOI: 10.21325/jotags.2019.359
  • Saçlı, Ç., Ersöz, B. & Kahraman, C. Ö. (2019), “Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 28 (1), 178-190.
  • Sahilli Birdir, S. & Toksöz, D. (2017). Portakal Çiçeği Karnavalı’na Katılan Gençlerin Adana Destinasyon İmajı Algıları, 1. Uluslararası Turizmin Geleceği Kongresi: İnovasyon, Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik Kongresi (Futourism), 880-888.
  • San Martín, H. & Del Bosque, I. A. R. (2008). Exploring the cognitive–affective nature of destination image and the role of psychological factors in its formation. Tourism management, 29 (2), 263-277.
  • Um, Seoho, & Crompton, J.L. (1990). Attitude determinants intourism destination choice. Annals of Tourism Research, 17, 432-448
  • Wang, Y. & Davidson, M. C. (2010). Pre-and post-trip perceptions: An insight into Chinese package holiday market to Australia. Journal of Vacation Marketing, 16(2), 111-123.
  • Wong, Jose, Hung-Che Wu & Ching-Chan Cheng (2014). An Empirical Analysis of Synthesizing the Effects of Festival Quality, Emotion, Festival Image and Festival Satisfaction on Festival Loyalty: A Case Study of Macau Food Festival. International Journal of Tourism Research, Int. J. Tourism Research. Published online in Wiley Online Library (wileyonlinelibrary.com) DOI: 10.1002/jtr.2011.
  • Wu, Hung-Che & Chi-Han Ai (2015). A study of festival switching intentions, festival satisfaction, festival image, festival affective impacts, and festival quality. Tourism and Hospitality Research, 1–27.
  • Yayla, Ş. (2017). Yöresel Yemek Festivaline Katılım Motivasyonu İle Festivallerin Destinasyon İmajına ve Davranışsal Niyetlere Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yazıcıoglu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yılmaz, Y., Yılmaz, Y., İçigen, E. T., Ekin, Y. & Utku, B. D. (2009). Destination Image: A Comparative Study on Pre and Post Trip Image Variations, Journal of Hospitality Marketing & Management, 18 (5), 461- 479.
  • Yükselen, C. (2000). Pazarlama Araştırmaları. 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • http://www.nisandaadanada.com/uploads/file/0adacd7603ce8532760628f9990412dc-1561653544532.pdf (Erişim Tarihi 05.08.2018).

Comparison of perceptions of destination ımage before and after participation in carnival

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 3, 274 - 284, 31.07.2021
https://doi.org/10.24289/ijsser.890296

Öz

The aim of this study is to determine the perceptions of local tourists attending Adana Orange Blossom Carnival towards Adana destination image before and after participating in the carnival. The universe of the research consists of local tourists participating in the Orange Blossom Carnival in Adana. Data were collected face-to-face through the survey on 07-08 April 2018 using the convenience sampling method. A total of 305 questionnaires were analyzed. As a result of the factor analysis, four factors were obtained and the factors were named as "Natural Envi-ronment and Nightlife", "Historical and Cultural Attractions", "Transportation and Hospitality" and "Infrastructure and Superstructure Facilities". According to the paired sample t test, it was determined that there is a statistically significant difference between the Adana destination image in the minds of local tourists before and after joining the carnival it was determined that the post-participation perceptions were positive in the dimensions; "Natural Environment and Nightlife", "His-torical and Cultural Attractions" and "Infrastructure and Superstructure Facili-ties", and a lower perception in the "Transportation and Hospitality" dimension.

Proje Numarası

no

Kaynakça

  • Anil, N. K. (2012). Festival visitors’ satisfaction and loyalty: An example of small, local, and municipality organized festival. Tourism. Vol. 60/ No. 3/255 – 271.
  • Arcodia, C. & Dickson, C. (2013). Tourism Field Studies: Experiencing the Carnival of Venice‟ Journal of Hospitality & Tourism Education, 25 (3), 146-155.
  • Axelsen, M. & Swan, T. (2010). Designing Festival Experiences to Influence Visitor Perceptions: The Case of a Wine and Food Festival. Journal of Travel Research 49(4), 436–450.
  • Ballı, E. (2016). Gastronomi Turizmi Açısından Adana Sokak Lezzetleri, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4 (1), 3-17.
  • Beerli, A. & Martin, J. D. (2004). Factors influencing destination image. Annals of tourism research, 31(3), 657-681.
  • Bekar, A., Kocatürk, E. & Sürücü, Ç. (2017). Gastronomi Festivallerinin Algılanan Destinasyon İmajına ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Fethiye Yeşilüzümlü ve Yöresi Kuzugöbeği Mantar Festivali Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies (Jotags) 5(2), 28-36.
  • Benli, S. (2014). Yöresel Lezzet Deneyiminin Destinasyon İmajı ve Destinasyon Sadakati Üzerine Etkisi: Mersin’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerinde Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı. Mersin.
  • Crompton, J.L. (1979). An assessment of the image of Mexico as avacation destination and the influence of geographical locationupon that image. Journal of Travel Research, 17(4) (Spring),18-23.
  • Cronbach, L. J. (1990). Essentials of Psyhological Testing, (5th ed), New York: Harper Collins Publisher.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çeviker, K. (2019). Turizm Faaliyetlerinin Yerel Halk Tarafından Nasıl Algılandığının Analizi: Adana Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Dinler, B. V. (2019). Adana İli Gastronomik Kimliğinin Destinasyon Markalaşması Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Turizm İşletmeciliği ABD. Nevşehir.
  • Echtner, C. M. & Ritchie, J. B. (1991). The meaning and measurement of destination image. Journal of tourism studies, 2(2), 2-12.
  • Güçlü, C. (2017). Turizm Deneyiminin Destinasyon İmajı Üzerindeki Etkisi. Alanya Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstiütüsü. Antalya.
  • Güçlü, C. & Yılmaz, Y. (2020). Tatil Öncesi ve Sonrası Destinasyon İmajı Karşılaştırması: Alanya Örneği, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17(2), 173-185. DOI:10.24010/soid.674868
  • Gül, K., Erdem, B. & Gül, M. (2013). Yerel Festivallerin Etkinliğine Bağlı Ziyaretçi Kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir Festivali Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 213-239.
  • Hair, J.F., Black, W., Babin, B. & Andersen, R.E. (2010). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective (7. Baskı). New Jersey: Pearson Prentice-Hall.
  • Hunt, J.D. (1975). Image as a factor in tourism development. Journal of Travel Research, 13(3) (Winter), 1-7.
  • Kim, S. S., Prideaux, B. & Chon, K. (2010). A Comparison Of Results Of Three Statistical Methods To Understand The Determinants Of Festival Participants’ Expenditures. International Journal Of Hospitality Management, 29(2), 297-307.
  • Lee, Jenny (Jiyeon) Lee, Gerard Kyle & David Scott (2012). The Mediating Effect of Place Attachment on the Relationship between Festival Satisfaction and Loyalty to the Festival Hosting Destination. Journal of Travel Research,1–14.
  • Lim, C., Chew, S. L., Lim, Z. Y. & Liu, W. (2014). Pre-and post-visit perceptions of youth tourists to China. Journal of China Tourism Research, 10(2), 236-255. DOI: 10.1080/19388160.2013.849637
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (Spss Destekli) Uygulamalar. 1. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nisanda Adanada (2018). [URL:http://www.nisandaadanada.com/WebSite/Display.aspx?MyContentGroupID=2] (Erişim Tarihi 05.08.2018).
  • Rivera, M.A., Hara, T. & Kock, G. (2008). Economic İmpact Of Cultural Events: The Case Of The Zora Festival. Journal Of Heritage Tourism, 3(2), 121-137.
  • Saçlı, Ç. & Ersöz, B. (2019). Festival Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesi: Adana Şalgam ve Kebap Festivali Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (1), 185-204. DOI: 10.21325/jotags.2019.359
  • Saçlı, Ç., Ersöz, B. & Kahraman, C. Ö. (2019), “Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 28 (1), 178-190.
  • Sahilli Birdir, S. & Toksöz, D. (2017). Portakal Çiçeği Karnavalı’na Katılan Gençlerin Adana Destinasyon İmajı Algıları, 1. Uluslararası Turizmin Geleceği Kongresi: İnovasyon, Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik Kongresi (Futourism), 880-888.
  • San Martín, H. & Del Bosque, I. A. R. (2008). Exploring the cognitive–affective nature of destination image and the role of psychological factors in its formation. Tourism management, 29 (2), 263-277.
  • Um, Seoho, & Crompton, J.L. (1990). Attitude determinants intourism destination choice. Annals of Tourism Research, 17, 432-448
  • Wang, Y. & Davidson, M. C. (2010). Pre-and post-trip perceptions: An insight into Chinese package holiday market to Australia. Journal of Vacation Marketing, 16(2), 111-123.
  • Wong, Jose, Hung-Che Wu & Ching-Chan Cheng (2014). An Empirical Analysis of Synthesizing the Effects of Festival Quality, Emotion, Festival Image and Festival Satisfaction on Festival Loyalty: A Case Study of Macau Food Festival. International Journal of Tourism Research, Int. J. Tourism Research. Published online in Wiley Online Library (wileyonlinelibrary.com) DOI: 10.1002/jtr.2011.
  • Wu, Hung-Che & Chi-Han Ai (2015). A study of festival switching intentions, festival satisfaction, festival image, festival affective impacts, and festival quality. Tourism and Hospitality Research, 1–27.
  • Yayla, Ş. (2017). Yöresel Yemek Festivaline Katılım Motivasyonu İle Festivallerin Destinasyon İmajına ve Davranışsal Niyetlere Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yazıcıoglu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yılmaz, Y., Yılmaz, Y., İçigen, E. T., Ekin, Y. & Utku, B. D. (2009). Destination Image: A Comparative Study on Pre and Post Trip Image Variations, Journal of Hospitality Marketing & Management, 18 (5), 461- 479.
  • Yükselen, C. (2000). Pazarlama Araştırmaları. 1. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • http://www.nisandaadanada.com/uploads/file/0adacd7603ce8532760628f9990412dc-1561653544532.pdf (Erişim Tarihi 05.08.2018).
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevda Sahilli Birdir 0000-0002-1568-5837

Kemal Birdir 0000-0003-1353-3618

Proje Numarası no
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sahilli Birdir, S., & Birdir, K. (2021). Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7(3), 274-284. https://doi.org/10.24289/ijsser.890296
AMA Sahilli Birdir S, Birdir K. Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research. Temmuz 2021;7(3):274-284. doi:10.24289/ijsser.890296
Chicago Sahilli Birdir, Sevda, ve Kemal Birdir. “Karnavala katılım öncesi Ve Sonrası Destinasyon Imajı algılarının karşılaştırması”. International Journal of Social Sciences and Education Research 7, sy. 3 (Temmuz 2021): 274-84. https://doi.org/10.24289/ijsser.890296.
EndNote Sahilli Birdir S, Birdir K (01 Temmuz 2021) Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research 7 3 274–284.
IEEE S. Sahilli Birdir ve K. Birdir, “Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 7, sy. 3, ss. 274–284, 2021, doi: 10.24289/ijsser.890296.
ISNAD Sahilli Birdir, Sevda - Birdir, Kemal. “Karnavala katılım öncesi Ve Sonrası Destinasyon Imajı algılarının karşılaştırması”. International Journal of Social Sciences and Education Research 7/3 (Temmuz 2021), 274-284. https://doi.org/10.24289/ijsser.890296.
JAMA Sahilli Birdir S, Birdir K. Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2021;7:274–284.
MLA Sahilli Birdir, Sevda ve Kemal Birdir. “Karnavala katılım öncesi Ve Sonrası Destinasyon Imajı algılarının karşılaştırması”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 7, sy. 3, 2021, ss. 274-8, doi:10.24289/ijsser.890296.
Vancouver Sahilli Birdir S, Birdir K. Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2021;7(3):274-8.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.