Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bibliometric analysis of graduate theses on transferring cultural heritage

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 155 - 164, 30.04.2022
https://doi.org/10.24289/ijsser.1081173

Öz

Culture, which constitutes the common heritage of humanity, is among the subjects of study in many fields. In the relevant literature, studies examining the phenomena that constitute the cultural heritage can be seen. The quantitative and qualitative characteristics of these studies affect the development in that field. The aim of this research is to make a bibliometric analysis of graduate theses on transferring cultural heritage. Document analysis technique was used in the examination of the theses within the scope of the research. In the examination, it was concluded that graduate theses on transferring cultural heritage mostly consisted of graduate theses, qualitative research methods were used and theses related to educational sciences were predominant. Depending on the results achieved; it has been suggested to increase the number of theses and to benefit more from universal knowledge in research.

Kaynakça

  • Al, U., Sezen, U & Soydal, I. (2012). Hacettepe Üniversitesi bilimsel yayınlarının sosyal ağ analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 29(1), 53-71.
  • Badem, F. ve Halaç, H.H. (2021). Kültürel miras: Sistematik literatür incelemesi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2): 171-190.
  • Can, M. (2009). Kültürel miras ve müzecilik. Çalışma Raporu, Kültür ve Turizm Bakanlığı. 18 Şubat 2022 tarihinde https://teftis.ktb.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0 adresinden alınmıştır.
  • Çağlayan, N. (2021). Kültürel mirasın aktarımında görsel sanatlar dersinin yeri ve önemi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Karabük.
  • Çelebi, B., Çiftsüren, D. ve Dilek, S.E. (2020). Türkiye’de “kültürel miras” konusunda yapılan tezlerin bibliyometrik analizi. Journal of Current Debates in Social Sciences, 3(1), 10-19.
  • Demiral, N.Ö. ve Saatcı, G. (2019). Kültürel miras konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Eurasian Education & Literature Journal, Özel Sayı, 7-19.
  • Diker, O. ve Deniz, T. (2017). Coğrafya ve tarih perspektifinden somut kültürel miras ve Türkiye (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erbay, M. (2000). Plastik Sanatlar Eğitimi’nin Gelişimi (2. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Ergün, M. (2006). Eğitimin felsefi temelleri. Ö. Demirel & Z. Kaya (Eds.), Eğitim bilimine giriş içinde (s.1-22). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gökalp, Z. (2019). Türkçülüğün esasları. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.
  • Hallinger, P. (2013). A conceptual framework for systematic reviews of research in educational leadership and management. Journal of Educational Administration, 51(2), 126-149.
  • Kırışoğlu, O. T. (2014). Sanat bir serüven. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kozak, N. (2001). Türkiye'de turizm pazarlaması literatürünün gelişim süreci: 1972- 1998 yılları arasında hazırlanmış lisansüstü tez çalışmaları üzerine biyo-bibliyografik bir inceleme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(1), 26-33.
  • Oğuz, M. Ö. (2009). Somut olmayan kültürel miras nedir?, Ankara: Geleneksel Yayıncılık.
  • Prott, L.V. ve O’Kefee, P. J. (1992). 'Cultural heritage' or 'cultural property'. International Journal of Cultural Property, 1(2), 307-320.
  • Smith, W.O.L. (1967). Çağdaş eğitim. (çev. N. Özyürek). İstanbul: Varlık Yayınevi.
  • Şimşek, A. ve Kartal, S. (2019). Türkiye eğitim sisteminin amaçlarında felsefi akımlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 873-880.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • YÖK (2022). Yıllara göre tez sayıları. 27.02.2022 tarihinde https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/istatistikler.jsp adresinden alınmıştır.

Kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 155 - 164, 30.04.2022
https://doi.org/10.24289/ijsser.1081173

Öz

İnsanlığın ortak mirasını oluşturan kültür, pek çok alanın inceleme konuları arasında yer almaktadır. İlgili literatürde kültürel mirası oluşturan olguları inceleyen araştırmalar görülebilir. Bu araştırmaların niceliksel ve niteliksel özellikleri o alandaki gelişimi etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizini yapmaktır. Araştırma kapsamındaki tezlerin incelenmesinde doküman analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılan incelemede kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin en çok yüksek lisans tezlerinden oluştuğu, nitel araştırma yöntemlerin kullanıldığı ve eğitim bilimleri ile ilişkili olan tezlerin ağırlıklı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlara bağlı olarak; tez sayılarının artırılması ve araştırmalarda evrensel düzeydeki bilgilerden daha yüksek oranda yararlanılması önerilmiştir

Kaynakça

  • Al, U., Sezen, U & Soydal, I. (2012). Hacettepe Üniversitesi bilimsel yayınlarının sosyal ağ analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 29(1), 53-71.
  • Badem, F. ve Halaç, H.H. (2021). Kültürel miras: Sistematik literatür incelemesi. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2): 171-190.
  • Can, M. (2009). Kültürel miras ve müzecilik. Çalışma Raporu, Kültür ve Turizm Bakanlığı. 18 Şubat 2022 tarihinde https://teftis.ktb.gov.tr/Eklenti/1279,muserrefcanpdf.pdf?0 adresinden alınmıştır.
  • Çağlayan, N. (2021). Kültürel mirasın aktarımında görsel sanatlar dersinin yeri ve önemi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Karabük.
  • Çelebi, B., Çiftsüren, D. ve Dilek, S.E. (2020). Türkiye’de “kültürel miras” konusunda yapılan tezlerin bibliyometrik analizi. Journal of Current Debates in Social Sciences, 3(1), 10-19.
  • Demiral, N.Ö. ve Saatcı, G. (2019). Kültürel miras konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. Eurasian Education & Literature Journal, Özel Sayı, 7-19.
  • Diker, O. ve Deniz, T. (2017). Coğrafya ve tarih perspektifinden somut kültürel miras ve Türkiye (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erbay, M. (2000). Plastik Sanatlar Eğitimi’nin Gelişimi (2. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • Ergün, M. (2006). Eğitimin felsefi temelleri. Ö. Demirel & Z. Kaya (Eds.), Eğitim bilimine giriş içinde (s.1-22). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gökalp, Z. (2019). Türkçülüğün esasları. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.
  • Hallinger, P. (2013). A conceptual framework for systematic reviews of research in educational leadership and management. Journal of Educational Administration, 51(2), 126-149.
  • Kırışoğlu, O. T. (2014). Sanat bir serüven. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kozak, N. (2001). Türkiye'de turizm pazarlaması literatürünün gelişim süreci: 1972- 1998 yılları arasında hazırlanmış lisansüstü tez çalışmaları üzerine biyo-bibliyografik bir inceleme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(1), 26-33.
  • Oğuz, M. Ö. (2009). Somut olmayan kültürel miras nedir?, Ankara: Geleneksel Yayıncılık.
  • Prott, L.V. ve O’Kefee, P. J. (1992). 'Cultural heritage' or 'cultural property'. International Journal of Cultural Property, 1(2), 307-320.
  • Smith, W.O.L. (1967). Çağdaş eğitim. (çev. N. Özyürek). İstanbul: Varlık Yayınevi.
  • Şimşek, A. ve Kartal, S. (2019). Türkiye eğitim sisteminin amaçlarında felsefi akımlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 873-880.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
  • YÖK (2022). Yıllara göre tez sayıları. 27.02.2022 tarihinde https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/istatistikler.jsp adresinden alınmıştır.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Evrim Çağlayan 0000-0001-7360-6984

Şeyma Kutlu 0000-0003-1369-3654

Şenol Çekinmez 0000-0003-3462-4076

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çağlayan, E., Kutlu, Ş., & Çekinmez, Ş. (2022). Kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 8(2), 155-164. https://doi.org/10.24289/ijsser.1081173
AMA Çağlayan E, Kutlu Ş, Çekinmez Ş. Kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2022;8(2):155-164. doi:10.24289/ijsser.1081173
Chicago Çağlayan, Evrim, Şeyma Kutlu, ve Şenol Çekinmez. “Kültürel Miras aktarımı Ile Ilgili lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 8, sy. 2 (Nisan 2022): 155-64. https://doi.org/10.24289/ijsser.1081173.
EndNote Çağlayan E, Kutlu Ş, Çekinmez Ş (01 Nisan 2022) Kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. International Journal of Social Sciences and Education Research 8 2 155–164.
IEEE E. Çağlayan, Ş. Kutlu, ve Ş. Çekinmez, “Kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 8, sy. 2, ss. 155–164, 2022, doi: 10.24289/ijsser.1081173.
ISNAD Çağlayan, Evrim vd. “Kültürel Miras aktarımı Ile Ilgili lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 8/2 (Nisan 2022), 155-164. https://doi.org/10.24289/ijsser.1081173.
JAMA Çağlayan E, Kutlu Ş, Çekinmez Ş. Kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2022;8:155–164.
MLA Çağlayan, Evrim vd. “Kültürel Miras aktarımı Ile Ilgili lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 8, sy. 2, 2022, ss. 155-64, doi:10.24289/ijsser.1081173.
Vancouver Çağlayan E, Kutlu Ş, Çekinmez Ş. Kültürel miras aktarımı ile ilgili lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2022;8(2):155-64.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.