Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Representation of the perception of expensiveness for tourism destinations in internet newspapers: the case of Bodrum

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 3, 218 - 227, 31.07.2022
https://doi.org/10.24289/ijsser.1108143

Öz

Destination image, one of the crucial issues for potential tourists, is considered necessary for successful destination management. In this context, since the internet has an essential place in the information sources, which is one of the elements that make up the destination image, it is aimed to determine the general distribution and content types of the news about the expensiveness on the internet newspapers in the example of Bodrum. Secondary sources were used through the “Google News Search Engine” and content analysis was carried out on the data. The news published in the Google news application between January 1, 2020, and December 31, 2021, in all different internet newspapers containing the words "Bodrum" and "expensive" were evaluated. As a result of the evaluations, it was determined that the news about the expensiveness of Bodrum took place in June the most. Generally, it is seen that the news consists of news headlines and content containing negative statements. However, it has been concluded that the news with a solution suggestion is not frequently included in the news about the expensiveness of Bodrum, and the image of lahmacun is used the most.

Kaynakça

  • Ayaz, N., Ön Esen, F. ve Kılıç, B. (2020). Turist Rehberi Adaylarının Marmaris Destinasyon İmajı Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19 (4), 1511-1526.
  • Aydoğdu, Z. (2021). Sağlık Sektöründe Şiddet Olgusunun İnternet Gazetelerinde Temsili. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Baloğlu, S. ve McCleary, W., K. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • Başaran, T. ve Somuncu, M. (2021). Sürdürülebilir Destinasyon İçin Ziyaretçi Görüşlerinin Önemi: Assos Antik Kenti Örneği. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 8 (2), 31-45.
  • Beerli, A. ve Martin, D., J. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research, 31(3), 657–681.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21, 97-116.
  • Coshall, J., T. (2000). Measurement of Tourists’ Images: The Repertory Grid Approach. Journal of Travel Research, 39, 85-89.
  • Çakıcı, C., A. ve Aksu, M. (2007). Çekim Yeri Seçiminde Grup Etkisi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2), 183-194.
  • Echtner, M, C. ve Ritchie, J., R., B. (2003). The Meaning and Measurement of Destination Image. The Journal of Tourism Studies, 14(1), 37-48.
  • Eroğlu, S. (2018). Turizmde Destinasyon Markalaşması: Niğde Üzerine Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir.
  • Ertaş, M. ve Taş Gürsoy, İ. (2016). Destinasyon Marka İmajında Paydaş Etkisi: Pamukkale Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 159-179.
  • Gibson, H., J., Qi, C., X. ve Zhang, J., J. (2008). Destination Image and Intent to Visit China and the 2008 Beijing Olympic Games. Journal of Sport Management, 2008, 22, 427-450.
  • Hunt, D., J. (1975). Image as a Factor in Tourism Development. Journal of Travel Research, 13(1), 1-7.
  • Ilgın, H., Ö. ve Uruç, H. (2018). Destinasyon İmajı Araştırmaları Perspektifinden Marmaraereğlisi Üzerine Bir Değerlendirme. Sosyal Bilimler Metinleri, 2, 2-15.
  • LaPage, W. F., and P. L. Cormier (1977). Images of Camping-Barriers to Participation. Journal of Travel Research, 15 (spring), 21-25.
  • Mayo, E. J. (1973). Regional Images and Regional Travel Behavior .Research For Changing Travel Patterns: Interpretation and Utilization. In Proceedings of the Travel Research Association, Fourth Annual Conference, 211-218.
  • Özgüneş, R., E. (2017). Destinasyon İmajının Yerleşik Yabancıların Yerleşim Yeri Seçimine Etkisi: Bodrum. (Yayınlanmamış YL Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özsezgin, İ. ve Ünlüönen, K. (2018). Destinasyon İmajının Markalaşmaya Etkisi: Bodrum Örneği, Journal of Recreation and Tourism Research, 5 (4), 45-62.
  • Pahu, I., Shanka, T. ve Dhayan, N. (2010). Destination Image and Choice Intention of University Student Travellers to Mauritius. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(5), 758-764.
  • Pearce, P., L. (1982). Perceived Changes in Holiday Destinations. Annals of Tourism Research, 9, 145-164.
  • Savaşçı, U. ve Yıldırım, M., H. (2021). Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism, Recreation and Sports Sciences (ATRSS), 4(2), 17-36.
  • Stepchenkova, S. ve Mills, E., J. (2010). Destination Image: A Meta-Analysis of 2000–2007 Research. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(6), 575-609.
  • Tapachai, N. ve Waryszak, R. (2000). An Examination of the Role of Beneficial Image in Tourist Destination Selection. Journal of Travel Research, 39, 37-44.
  • Tascı, A., D., A. ve Gartner, C., W. (2007). Destination Image and Its Functional Relationships. Journal of Travel Research, 45(4), 413–425.
  • Ulema, Ş., Uzut, İ. ve İnançlı, S. (2020). Kış Turizmi Kapsamında Destinasyonlara Yönelik E-Şikayetlerin Analizi: Uludağ Kayak Merkezi Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 2945-2959.
  • Yıldız, Z. ve Durgun, A. (2010). 2008 Küresel Ekonomik Krizi ve Turizm Sektörü Üzerine Etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2 (1), 1-15.
  • https://www.yenisafak.com/foto-galeri/gundem/bodrumu-yine-fiyatlar-karistirdi-2049320?page=1 (Erişim Tarihi: 03.03.2022)
  • https://www.haberler.com/ekonomi/goren-saskina-dondu-bodrumda-0-33-luk-su-icin-40-14253121-haberi/ (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://haberglobal.com.tr/gundem/fiyatlar-dudak-ucuklatiyor-giris-400-lahmacun-100-loca-3-bin-tl-54559 (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://haberglobal.com.tr/gundem/bodrum-da-8-litre-su-icin-gelen-hesap-saskina-cevirdi-ama-su-bu-su-119893 (Erişim Tarihi: 01.03.2022) https://www.internethaber.com/bodrumda-1-kucuk-sise-su-10-euro-2194791h.htm (Erişim Tarihi: 01.03.2022) https://www.ntv.com.tr/turkiye/bu-yaz-tatil-fiyatlari-kac-liraya-cikacak,JfyebU6pEE2Wk2yIiq-4fg (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/geceligi-600-euro-bos-oda-yok-oteller-yuzde-100-doluluga-ulasti-41849708 (Erişim Tarihi: 03.03.2022)
  • https://www.yenisafak.com/hayat/bodrumda-bir-restoran-masaya-26-bin-lira-hesap-gonderdi-su-40-lira-peynirli-sandvic-140-lira-3651695 (Erişim Tarihi: 03.03.2022)
  • https://www.takvim.com.tr/ekonomi/2020/06/25/bodrum-ve-cesmede-tatil-ates-pahasi-deniz-icinde-locanin-bedeli-3-bin-tl (Erişim Tarihi: 09.03.2022)
  • https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/bodrumda-yemek-pahali-haberlerine-itibar-edilmesin-cagrisi/1895663 (Erişim Tarihi: 10.03.2022)
  • https://t24.com.tr/haber/15-tl-ye-lahmacun-25-tl-ye-hamburger-ucretsiz-sezlong-ve-semsiye-bodrum-da-ucuzu-da-var,886934 (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://www.cnnturk.com/turkiye/bodrumda-fahis-fiyat-tartismasi-40-liraya-su-normal-aciklamasi#:~:text=%22SU%2040%20L%C4%B0RA%2C%20NORMAL%22,Fiyatlar%20%C5%9Fu%20anda%20normal. (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://news.google.com/search?q=pahal%C4%B1%20bodrum&hl=tr&gl=TR&ceid=TR%3Atr (Erişim Tarihi: 02.03.2022).

Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının internet gazetelerinde temsili: Bodrum örneği

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 3, 218 - 227, 31.07.2022
https://doi.org/10.24289/ijsser.1108143

Öz

Potansiyel turistler için önemli olan konulardan biri olan destinasyon imajı, başarılı bir destinasyon yönetimi için gerekli görülmektedir. Bu kapsamda destinasyon imajını oluşturan unsurlardan biri olan bilgi kaynaklarında internet önemli bir yer tuttuğundan bu çalışma ile internet gazetelerinde pahalılık ile ilgili yapılan haberlerin genel dağılımını ve içerik türlerini Bodrum örneğinde belirlemek amaçlanmıştır. “Google Haberler Arama Motoru” üzerinden ikincil kaynaklar kullanılmış olup veriler üzerinden içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Google haberler uygulamasında 1 Ocak 2020 ile 31 Aralık 2021 yılları arasında yayınlanmış “Bodrum” ve “pahalı” kelimeleri geçen tüm farklı internet gazetelerinde yer alan haberler değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, Bodrum’a yönelik pahalılık ile ilgili haberlerin en çok haziran ayında gerçekleştiği belirlenmiştir. Genellikle haberlerin olumsuz ifadeler içeren haber başlıkları ve içeriklerinden oluştuğu görülmektedir. Bununla birlikte Bodrum’a yönelik pahalılık haberlerinde sıklıkla çözüm önerisi olan haberlere yer verilmediği ve en çok lahmacun görselinin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ayaz, N., Ön Esen, F. ve Kılıç, B. (2020). Turist Rehberi Adaylarının Marmaris Destinasyon İmajı Algılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19 (4), 1511-1526.
  • Aydoğdu, Z. (2021). Sağlık Sektöründe Şiddet Olgusunun İnternet Gazetelerinde Temsili. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Baloğlu, S. ve McCleary, W., K. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • Başaran, T. ve Somuncu, M. (2021). Sürdürülebilir Destinasyon İçin Ziyaretçi Görüşlerinin Önemi: Assos Antik Kenti Örneği. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 8 (2), 31-45.
  • Beerli, A. ve Martin, D., J. (2004). Factors Influencing Destination Image. Annals of Tourism Research, 31(3), 657–681.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21, 97-116.
  • Coshall, J., T. (2000). Measurement of Tourists’ Images: The Repertory Grid Approach. Journal of Travel Research, 39, 85-89.
  • Çakıcı, C., A. ve Aksu, M. (2007). Çekim Yeri Seçiminde Grup Etkisi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(2), 183-194.
  • Echtner, M, C. ve Ritchie, J., R., B. (2003). The Meaning and Measurement of Destination Image. The Journal of Tourism Studies, 14(1), 37-48.
  • Eroğlu, S. (2018). Turizmde Destinasyon Markalaşması: Niğde Üzerine Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Nevşehir.
  • Ertaş, M. ve Taş Gürsoy, İ. (2016). Destinasyon Marka İmajında Paydaş Etkisi: Pamukkale Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 159-179.
  • Gibson, H., J., Qi, C., X. ve Zhang, J., J. (2008). Destination Image and Intent to Visit China and the 2008 Beijing Olympic Games. Journal of Sport Management, 2008, 22, 427-450.
  • Hunt, D., J. (1975). Image as a Factor in Tourism Development. Journal of Travel Research, 13(1), 1-7.
  • Ilgın, H., Ö. ve Uruç, H. (2018). Destinasyon İmajı Araştırmaları Perspektifinden Marmaraereğlisi Üzerine Bir Değerlendirme. Sosyal Bilimler Metinleri, 2, 2-15.
  • LaPage, W. F., and P. L. Cormier (1977). Images of Camping-Barriers to Participation. Journal of Travel Research, 15 (spring), 21-25.
  • Mayo, E. J. (1973). Regional Images and Regional Travel Behavior .Research For Changing Travel Patterns: Interpretation and Utilization. In Proceedings of the Travel Research Association, Fourth Annual Conference, 211-218.
  • Özgüneş, R., E. (2017). Destinasyon İmajının Yerleşik Yabancıların Yerleşim Yeri Seçimine Etkisi: Bodrum. (Yayınlanmamış YL Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özsezgin, İ. ve Ünlüönen, K. (2018). Destinasyon İmajının Markalaşmaya Etkisi: Bodrum Örneği, Journal of Recreation and Tourism Research, 5 (4), 45-62.
  • Pahu, I., Shanka, T. ve Dhayan, N. (2010). Destination Image and Choice Intention of University Student Travellers to Mauritius. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(5), 758-764.
  • Pearce, P., L. (1982). Perceived Changes in Holiday Destinations. Annals of Tourism Research, 9, 145-164.
  • Savaşçı, U. ve Yıldırım, M., H. (2021). Destinasyon İmajı ve Algılanan Riskin, Davranışsal Niyete Etkisi: Bodrum Örneği. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism, Recreation and Sports Sciences (ATRSS), 4(2), 17-36.
  • Stepchenkova, S. ve Mills, E., J. (2010). Destination Image: A Meta-Analysis of 2000–2007 Research. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(6), 575-609.
  • Tapachai, N. ve Waryszak, R. (2000). An Examination of the Role of Beneficial Image in Tourist Destination Selection. Journal of Travel Research, 39, 37-44.
  • Tascı, A., D., A. ve Gartner, C., W. (2007). Destination Image and Its Functional Relationships. Journal of Travel Research, 45(4), 413–425.
  • Ulema, Ş., Uzut, İ. ve İnançlı, S. (2020). Kış Turizmi Kapsamında Destinasyonlara Yönelik E-Şikayetlerin Analizi: Uludağ Kayak Merkezi Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 2945-2959.
  • Yıldız, Z. ve Durgun, A. (2010). 2008 Küresel Ekonomik Krizi ve Turizm Sektörü Üzerine Etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2 (1), 1-15.
  • https://www.yenisafak.com/foto-galeri/gundem/bodrumu-yine-fiyatlar-karistirdi-2049320?page=1 (Erişim Tarihi: 03.03.2022)
  • https://www.haberler.com/ekonomi/goren-saskina-dondu-bodrumda-0-33-luk-su-icin-40-14253121-haberi/ (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://haberglobal.com.tr/gundem/fiyatlar-dudak-ucuklatiyor-giris-400-lahmacun-100-loca-3-bin-tl-54559 (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://haberglobal.com.tr/gundem/bodrum-da-8-litre-su-icin-gelen-hesap-saskina-cevirdi-ama-su-bu-su-119893 (Erişim Tarihi: 01.03.2022) https://www.internethaber.com/bodrumda-1-kucuk-sise-su-10-euro-2194791h.htm (Erişim Tarihi: 01.03.2022) https://www.ntv.com.tr/turkiye/bu-yaz-tatil-fiyatlari-kac-liraya-cikacak,JfyebU6pEE2Wk2yIiq-4fg (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/geceligi-600-euro-bos-oda-yok-oteller-yuzde-100-doluluga-ulasti-41849708 (Erişim Tarihi: 03.03.2022)
  • https://www.yenisafak.com/hayat/bodrumda-bir-restoran-masaya-26-bin-lira-hesap-gonderdi-su-40-lira-peynirli-sandvic-140-lira-3651695 (Erişim Tarihi: 03.03.2022)
  • https://www.takvim.com.tr/ekonomi/2020/06/25/bodrum-ve-cesmede-tatil-ates-pahasi-deniz-icinde-locanin-bedeli-3-bin-tl (Erişim Tarihi: 09.03.2022)
  • https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/bodrumda-yemek-pahali-haberlerine-itibar-edilmesin-cagrisi/1895663 (Erişim Tarihi: 10.03.2022)
  • https://t24.com.tr/haber/15-tl-ye-lahmacun-25-tl-ye-hamburger-ucretsiz-sezlong-ve-semsiye-bodrum-da-ucuzu-da-var,886934 (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://www.cnnturk.com/turkiye/bodrumda-fahis-fiyat-tartismasi-40-liraya-su-normal-aciklamasi#:~:text=%22SU%2040%20L%C4%B0RA%2C%20NORMAL%22,Fiyatlar%20%C5%9Fu%20anda%20normal. (Erişim Tarihi: 02.03.2022)
  • https://news.google.com/search?q=pahal%C4%B1%20bodrum&hl=tr&gl=TR&ceid=TR%3Atr (Erişim Tarihi: 02.03.2022).
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ersin Arıkan 0000-0002-6171-1813

Fatma Doğanay Ergen 0000-0002-2818-8944

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arıkan, E., & Ergen, F. D. (2022). Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının internet gazetelerinde temsili: Bodrum örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 8(3), 218-227. https://doi.org/10.24289/ijsser.1108143
AMA Arıkan E, Ergen FD. Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının internet gazetelerinde temsili: Bodrum örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. Temmuz 2022;8(3):218-227. doi:10.24289/ijsser.1108143
Chicago Arıkan, Ersin, ve Fatma Doğanay Ergen. “Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının Internet Gazetelerinde Temsili: Bodrum örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 8, sy. 3 (Temmuz 2022): 218-27. https://doi.org/10.24289/ijsser.1108143.
EndNote Arıkan E, Ergen FD (01 Temmuz 2022) Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının internet gazetelerinde temsili: Bodrum örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research 8 3 218–227.
IEEE E. Arıkan ve F. D. Ergen, “Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının internet gazetelerinde temsili: Bodrum örneği”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 8, sy. 3, ss. 218–227, 2022, doi: 10.24289/ijsser.1108143.
ISNAD Arıkan, Ersin - Ergen, Fatma Doğanay. “Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının Internet Gazetelerinde Temsili: Bodrum örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 8/3 (Temmuz 2022), 218-227. https://doi.org/10.24289/ijsser.1108143.
JAMA Arıkan E, Ergen FD. Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının internet gazetelerinde temsili: Bodrum örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2022;8:218–227.
MLA Arıkan, Ersin ve Fatma Doğanay Ergen. “Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının Internet Gazetelerinde Temsili: Bodrum örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 8, sy. 3, 2022, ss. 218-27, doi:10.24289/ijsser.1108143.
Vancouver Arıkan E, Ergen FD. Turizm destinasyonlarına yönelik pahalılık algısının internet gazetelerinde temsili: Bodrum örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2022;8(3):218-27.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.