Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Student problems and solution proposals by generation Y Perspective: Isparta Vocational High School Case

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 197 - 206, 03.03.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106411

Öz

Almost born in the same year, the group of individuals with common characteristics can be defined as the generation. Generation classification is made as Traditionalists, the Baby Boomer, Gen X, Y and Z. As part of this research, student’s problems were researched for the Y Generation who was born between 1980-1999. These problems have been identified with brain storming method, have been analysed with fishbone diagram and solution proposals have been presented by why-how tree diagram according to studens’ view of Süleyman Demirel University Isparta Vocational High School. 50 student have been selected from each of the seven departments in other words a total of 350 students of Süleyman Demirel University Isparta Vocational High School participated in this research. As a result of findings obtained from this research, students’ problems and solutions proposals by generation Y perspective should be shared with university management and local authorities so that the quality of education is expected to improve. The importance of this research is to identify the problems of students, to improve of the main problems and implementation of regulation and development works in other issues within the framework of total quality management. Also it would make important contributions if new researchers study about particularly the characteristics of generations in Turkey.

Keywords: Y Generation, University Student Problems, Fishbone Diagram, Tree Diagram.

Jel Classification: I21, I23

Kaynakça

  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M. Ve Şahin, M., (2014). Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi /Journal of Higher Education and Science, 4(3), 133-140.
  • Baykara, S., (1999). “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi’nin Uygulanabilirliği ve Bir Model Önerisi”, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cresswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları (S. B. Demir, Çev.), Ankara: Eğiten Kitap.
  • Esatoğlu, A. E. ve Köse, A., (2002), “Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kendi Sağlık Sorunlarıyla İlgili Düşünceleri”, Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yıllığı, 3(1), 7-12.
  • İçli, G. E. ve Vural, B. B., (2010). “Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyeti Araştırması”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, XXVIII (I), 335-349.
  • Kuşak Kavramı, (2014). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama= gts&guid=TDK.GTS.5408f7540958c9.20724491, (Erişim Tarihi: 30.01.14).
  • Kyles, D., (2005). “Managing Your Multigenerational Workforce”, Strategic Finance, 87 (6), ss.53-55.
  • Mahiroğlu, A. ve Buluç, B., (1999). “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetiminin Araçları”, Politeknik Dergisi, 2(1), 53-61.
  • Parry, E., ve Urwin, P., (2011), “Generational Differences in Work Values: A Review of Theory and Evidence”, International Journal of Management Reviews, 13, ss.79–96.
  • Sarıaltın, H. ve Erol, Z., (2015). “Meslek Yüksekokulu (MYO) Sektör İşbirliği Bağlamında Bir Mesleki Yükseköğretim Modelinin Analizi (Sakarya Üniversitesi 3+1 Modeli)”, www.ejoir.org Özel Sayı, 56-69.
  • Sevim, S. ve Karamete, F., (2003). “Meslek Yüksekokullarında Üniversite-Sanayi İşbirliği, Yöresel Kalkınmaya Etkisi ve Yerel Bazda Uygulama Örneği”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 1-18.
  • Tague, N. R. (2005). The Quality Toolbox, 2. Baskı, Milwaukee Wisconsin:ASQ Quality Press
  • Türker, R., (2003). “Yüksek Öğretimde Kalite”, Bilim Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(4), ss.11.
  • Uz, O., (2014). “Eyvah Y Kuşağı!”, İndigo Dergisi, Sayı:95, http://indigodergisi.com/ 2013/08/eyvah-y-kusagi/, (Erişim Tarihi: 01.06.2014).

Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 197 - 206, 03.03.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106411

Öz

Hemen hemen aynı yıllarda doğmuş, ortak özelliklere sahip kişilerin oluşturduğu gruplar kuşak olarak tanımlanmaktadır. Kuşak sınıflandırılması; Gelenekselciler, Bebek Patlaması, X, Y ve Z Kuşağı olarak yapılmaktadır. Bu çalışmada 1980-1999 arası doğanları içeren Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ele alınmıştır. Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin görüşlerine göre bu sorunlar beyin fırtınası yöntemiyle belirlenmiş, Balık kılçığı diyagramıyla analiz edilmiş ve neden nasıl ağaç diyagramı aracılığıyla çözüm önerileri sunulmuştur. Araştırmaya Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu’ndaki yedi bölümün her birinden 50’şer öğrenci katılmıştır. Yani toplamda 350 öğrenci ile araştırma yürütülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerilerinin üniversite yönetimiyle ve yerel yöneticilerle paylaşılması önerilmektedir. Böylece eğitimde kaliteyi geliştirmek amaçlanmaktadır. Araştırmanın önemi, öğrencilerin sorunlarının tespiti, ana problemlerin iyileştirilmesi ve diğer konularda da düzenleme ve geliştirme çalışmalarının toplam kalite yönetimi çerçevesinde uygulanmasıdır. Ayrıca bundan sonraki araştırmacıların bu alanda çalışmalar yapmasının önemli katkılar doğuracağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M. Ve Şahin, M., (2014). Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi /Journal of Higher Education and Science, 4(3), 133-140.
  • Baykara, S., (1999). “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi’nin Uygulanabilirliği ve Bir Model Önerisi”, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Cresswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları (S. B. Demir, Çev.), Ankara: Eğiten Kitap.
  • Esatoğlu, A. E. ve Köse, A., (2002), “Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kendi Sağlık Sorunlarıyla İlgili Düşünceleri”, Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yıllığı, 3(1), 7-12.
  • İçli, G. E. ve Vural, B. B., (2010). “Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları Çerçevesinde Kırklareli Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrenci Memnuniyeti Araştırması”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, XXVIII (I), 335-349.
  • Kuşak Kavramı, (2014). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama= gts&guid=TDK.GTS.5408f7540958c9.20724491, (Erişim Tarihi: 30.01.14).
  • Kyles, D., (2005). “Managing Your Multigenerational Workforce”, Strategic Finance, 87 (6), ss.53-55.
  • Mahiroğlu, A. ve Buluç, B., (1999). “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetiminin Araçları”, Politeknik Dergisi, 2(1), 53-61.
  • Parry, E., ve Urwin, P., (2011), “Generational Differences in Work Values: A Review of Theory and Evidence”, International Journal of Management Reviews, 13, ss.79–96.
  • Sarıaltın, H. ve Erol, Z., (2015). “Meslek Yüksekokulu (MYO) Sektör İşbirliği Bağlamında Bir Mesleki Yükseköğretim Modelinin Analizi (Sakarya Üniversitesi 3+1 Modeli)”, www.ejoir.org Özel Sayı, 56-69.
  • Sevim, S. ve Karamete, F., (2003). “Meslek Yüksekokullarında Üniversite-Sanayi İşbirliği, Yöresel Kalkınmaya Etkisi ve Yerel Bazda Uygulama Örneği”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 1-18.
  • Tague, N. R. (2005). The Quality Toolbox, 2. Baskı, Milwaukee Wisconsin:ASQ Quality Press
  • Türker, R., (2003). “Yüksek Öğretimde Kalite”, Bilim Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3(4), ss.11.
  • Uz, O., (2014). “Eyvah Y Kuşağı!”, İndigo Dergisi, Sayı:95, http://indigodergisi.com/ 2013/08/eyvah-y-kusagi/, (Erişim Tarihi: 01.06.2014).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Göktaş

Yayımlanma Tarihi 3 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göktaş, P. (2015). Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(1), 197-206. https://doi.org/10.24289/ijsser.106411
AMA Göktaş P. Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. Mart 2015;1(1):197-206. doi:10.24289/ijsser.106411
Chicago Göktaş, Pınar. “Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci Sorunları Ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, sy. 1 (Mart 2015): 197-206. https://doi.org/10.24289/ijsser.106411.
EndNote Göktaş P (01 Mart 2015) Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 1 197–206.
IEEE P. Göktaş, “Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 1, ss. 197–206, 2015, doi: 10.24289/ijsser.106411.
ISNAD Göktaş, Pınar. “Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci Sorunları Ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/1 (Mart 2015), 197-206. https://doi.org/10.24289/ijsser.106411.
JAMA Göktaş P. Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:197–206.
MLA Göktaş, Pınar. “Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci Sorunları Ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 1, 2015, ss. 197-06, doi:10.24289/ijsser.106411.
Vancouver Göktaş P. Y kuşağı bakış açısıyla öğrenci sorunları ve çözüm önerileri: Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(1):197-206.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.