Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Marketing of public service evaluates with happiness of employees

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 380 - 389, 01.04.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106432

Öz

State is a concept. Government manages the states. Civil servant works all levels of the state. Duties and responsibilities are determined by the laws and regulations. Happiness and satisfaction of the employees ensure successful implementation of government services. It is very important for the future of the state. Employee satisfaction tell us loyalty of the state. Satisfaction of employees in state institutions and the people in general and not about loyalty to the authorities, the state pass through the love and respect of the legal entity. State continuity is essential. Not depends on the person, should be determined devotion to duty. If the satisfaction level measures, public confidence in the state will strengthen. Public services influences happiness and satisfaction of the employees. The States turned over the main task to the private sector. Public service needs to marketing. Our research is also included in this variable. The research is made by a survey that is implemented 117 public workers. At the end of research identified that the workers aren’t satisfied about working hours and corporate services and occupational health and safety, the workers are satisfied about performance evaluation, profession, working place and safety, management and regulations and institutional commitment.

Keywords:  Employee satisfaction; Public services; Service marketing

Kaynakça

  • Çeçen, A., (1984). Sosyal Demokrasi, Devinim Yayınları, Ankara, s.11.
  • Duran, L., (1982). İdare Hukuku Ders Notları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s.317-318.
  • Giritli, İ. (2013). İdare Hukuku, 6. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, s. 138.
  • Gözler, K. (2008). İdare Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, Bursa, s. 202.
  • Gözübüyük, A. Ş. ve Tan, T., (2004). İdare Hukuku Cilt 1 (Genel Esaslar), Güncelleştirilmiş 3. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara, s.548.
  • Günday, M., (2013). İdare Hukuku, 10. Baskı, İmaj Yayınevi, Ankara, s.304.
  • Karabulut, M., (2004). Ulusal ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi, Üniversal Bilimsel Yayınları, İstanbul, s.121.
  • Karahan, K., (2000). Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, s.14.
  • Karahanoğulları, O., (2002). Kamu Hizmeti (Kavram ve Hukuksal Rejim),
  • Turhan Kitabevi, Ankara, s. 9.
  • Mucuk, İ., (2004). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, s.331.
  • Onar, S., (1969). İdare Hukukunun Umumi Esasları, İsmail Akgün
  • Matbaacılık, İstanbul, s. 13.
  • Tan, T., (2010). Ekonomik Kamu Hukuku Dersleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s. 193.
  • Ulusoy, A. (1999). Fransız ve Avrupa Birliği Kamu Hizmeti Anlayışlarının Türk Hukukuna Etkisi, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi (AÜHFD), Cilt: 48, Sayı: 1-4, Ankara, s. 165.
  • Üner, M., (1994). Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Elemanları Değişiklik Gösterir mi?, Pazarlama Dünyası Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 43, s. 6-7.
  • Yılmaz, D., (2008). Türk Hukukunda Kamu Hizmeti Kavramı ve Kriterleri, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1-2, Ankara, s. 1216.

Kamu hizmetlerinin pazarlanması çalışanların mutluluğu ile ölçülür

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 380 - 389, 01.04.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106432

Öz

Devlet bir kavramdır. Devleti hükümetler yönetir. Devletin her kademede çalışanları devletin memurlarıdır. Görev ve sorumlulukları yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiştir. Çalışanların mutluluğu ve memnuniyeti devlet hizmetlerinin başarılı olarak yürütülmesini sağlar. Bu da devletin başarısı ve geleceği için çok önemlidir. Çalışanların memnun edilmesi, çalışanların devletine bağlılığını anlatır. Çalışanların memnuniyeti, genel olarak devletin kurum ve kuruluşlarında kişilere ve makamlara bağlılığı ilgili değil, devletin tüzel kişiliğine sevgiden ve saygıdan geçer. Devlette devamlılık esastır. Kişilere bağlı değil, görevlerine bağlılıkla ölçülmelidir. Bu anlamda çalışanların asıl ve türev görevlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi ve bu tür çalışmaların kamuoyu ile paylaşılması halkın devlete olan güveni sağlamlaştırır. Yapılan birçok araştırmalarda kamu hizmetlerinde daha etkin ve etkili hizmetin çalışan memnuniyeti ya da memnuniyetsizliği ile doğru orantılı olduğu görülmüştür. Özelleştirme kapsamında devlet birçok asıl görevini özel sektöre devretmiştir. Bu anlamda devlet hizmetlerinin de pazarlanmasına gereksinim vardır. Araştırmamızda bu değişkene de yer verilmiştir. Devletin her kurum ve kuruluşu saygındır. Bu araştırma da devletin saygın kurum ve kuruluşlarında çalışanlardan 117 kişi üzerinde yapılmış ve konu ile ilgili görüş ve önerileri alınmıştır. Alan araştırması kamuda çalışan 117 kişi ile anket yöntemi ile yapılmıştır. 117 çalışana uygulanan anket ile toplanan veriler SPSS for Windows v. 17.0 programı ile çözümlenmiştir. Veriler çözümlenmeden önce EDA (Exploratory Data Analysis/Açıklayıcı Veri Analizi) ile toplanan verilerin belirlenen sınırlar içinde olup olmadığı kontrol edilmiş ve gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Araştırmada istatistik analiz ve sentez metotları kullanılmış, çalışmanın raporu yazılmış gereken bölüme konuşlandırılmıştır. Araştırmanın sonucunda çalışanların çalışma saatleri ve kurumsal hizmetlerden ve iş sağlığı ve güvenliğinden memnun olmada sorun yaşadıkları, performans değerlendirmesinden, meslek, çalışma mekanı ve güvenlikten, yönetim ve yönetmelikler ve kurumsal bağlılık konularında ise memnun oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Çeçen, A., (1984). Sosyal Demokrasi, Devinim Yayınları, Ankara, s.11.
  • Duran, L., (1982). İdare Hukuku Ders Notları, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s.317-318.
  • Giritli, İ. (2013). İdare Hukuku, 6. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, s. 138.
  • Gözler, K. (2008). İdare Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, Bursa, s. 202.
  • Gözübüyük, A. Ş. ve Tan, T., (2004). İdare Hukuku Cilt 1 (Genel Esaslar), Güncelleştirilmiş 3. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara, s.548.
  • Günday, M., (2013). İdare Hukuku, 10. Baskı, İmaj Yayınevi, Ankara, s.304.
  • Karabulut, M., (2004). Ulusal ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi, Üniversal Bilimsel Yayınları, İstanbul, s.121.
  • Karahan, K., (2000). Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, s.14.
  • Karahanoğulları, O., (2002). Kamu Hizmeti (Kavram ve Hukuksal Rejim),
  • Turhan Kitabevi, Ankara, s. 9.
  • Mucuk, İ., (2004). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, s.331.
  • Onar, S., (1969). İdare Hukukunun Umumi Esasları, İsmail Akgün
  • Matbaacılık, İstanbul, s. 13.
  • Tan, T., (2010). Ekonomik Kamu Hukuku Dersleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, s. 193.
  • Ulusoy, A. (1999). Fransız ve Avrupa Birliği Kamu Hizmeti Anlayışlarının Türk Hukukuna Etkisi, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi (AÜHFD), Cilt: 48, Sayı: 1-4, Ankara, s. 165.
  • Üner, M., (1994). Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Elemanları Değişiklik Gösterir mi?, Pazarlama Dünyası Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 43, s. 6-7.
  • Yılmaz, D., (2008). Türk Hukukunda Kamu Hizmeti Kavramı ve Kriterleri, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1-2, Ankara, s. 1216.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sefer Gümüş Bu kişi benim

Gökhan Öner

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gümüş, S., & Öner, G. (2015). Kamu hizmetlerinin pazarlanması çalışanların mutluluğu ile ölçülür. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 380-389. https://doi.org/10.24289/ijsser.106432
AMA Gümüş S, Öner G. Kamu hizmetlerinin pazarlanması çalışanların mutluluğu ile ölçülür. International Journal of Social Sciences and Education Research. Kasım 2015;1(2):380-389. doi:10.24289/ijsser.106432
Chicago Gümüş, Sefer, ve Gökhan Öner. “Kamu Hizmetlerinin Pazarlanması çalışanların mutluluğu Ile ölçülür”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, sy. 2 (Kasım 2015): 380-89. https://doi.org/10.24289/ijsser.106432.
EndNote Gümüş S, Öner G (01 Kasım 2015) Kamu hizmetlerinin pazarlanması çalışanların mutluluğu ile ölçülür. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 2 380–389.
IEEE S. Gümüş ve G. Öner, “Kamu hizmetlerinin pazarlanması çalışanların mutluluğu ile ölçülür”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 2, ss. 380–389, 2015, doi: 10.24289/ijsser.106432.
ISNAD Gümüş, Sefer - Öner, Gökhan. “Kamu Hizmetlerinin Pazarlanması çalışanların mutluluğu Ile ölçülür”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/2 (Kasım 2015), 380-389. https://doi.org/10.24289/ijsser.106432.
JAMA Gümüş S, Öner G. Kamu hizmetlerinin pazarlanması çalışanların mutluluğu ile ölçülür. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:380–389.
MLA Gümüş, Sefer ve Gökhan Öner. “Kamu Hizmetlerinin Pazarlanması çalışanların mutluluğu Ile ölçülür”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 1, sy. 2, 2015, ss. 380-9, doi:10.24289/ijsser.106432.
Vancouver Gümüş S, Öner G. Kamu hizmetlerinin pazarlanması çalışanların mutluluğu ile ölçülür. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(2):380-9.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.