BibTex RIS Kaynak Göster

ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE “INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON”

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 1, 457 - 466, 01.06.2011

Öz

This research is a descriptive study conducted in order to determine the attitude levels of candidate music teachers studying at the Music Education Departments of Universities in Turkey towards the instrument lesson during their education at the universities. Working group of this study is comprised of senior students studying in Faculty of Education from different universities of Turkey. The scale used in the study was adopted from the attitude scale prepared by Tufan and Güdek (2008) and aimed at the piano lesson and the studies of validity and reliability were carried out. After the factor analysis performed, the factor structure of the scale was determined as; value, pleasure and necessity. As a result of the study, value, pleasure and necessity dimensions, which are the subdimensions of the Attitude Scale of the teacher candidates aimed at the instrument lesson, were compared with one another within the context of the study findings and consequently, significant determinations were revealed

Kaynakça

  • Books:
  • İnceoğlu, Metin (2000), Tutum Algı İletişim. (3.Baskı). Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Jonathan J. Freedman, D. O. Sears, J. M. Carlsmith (1993, s.267-268), Sosyal Psikoloji (Introduction to Social Psychology) Ankara 3. Basım 1998 İmge Kitabevi Yayınları
  • Morgan, Clifford T. (2006), Psikolojiye Giriş (Çeviren: S. Karakaş,). Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Schleuter, Stanley L. (1996), A Sound Approach To Teaching Instrumentalists (2. Baskı). New York: Schirmer Books
  • Tavşancıl, Ezel (2006), Tutumların ölçülmesi ve Spss ile veri analizi (3.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları. Journal Articles:
  • Akgül Barış, Dolunay. (2007), Okul müzik eğitiminde çalgı eğitimi uygulamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(15), 1-12.
  • Biber Öz, Nesrin (2001), Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Orkestra-Oda Müziği Eğitiminde Yaylı Çalgıların Yeri ve Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1) 95.
  • Özmenteş, Sebahat and Özmenteş, Gökmen (2009). Çalgı çalışmaya ilişkin tutum, bireysel özellikler ve performans düzeyi ilişkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1) 353-360.
  • Tufan, Enver (2004), Müzik bilimleri ve müzikoloji bölümleri ile müzik öğretmenliği programı anabilim dalındaki piyano eğitiminin kapsamı ve uygulamadaki görünümü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 93-99.
  • Tufan, Enver and Güdek, Bahar (2008), Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 (1) 75-90.
  • Unpublished Dissertation:
  • Bilen, Sermin (1995: 14), İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çalışkan, Tuba (2008), Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitiminde güdülenme düzeyleri ve başarı durumları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabulut, Gülbahar (2009), Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1. ve 3. sınıf
  • Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. piyano dersine yönelik tutumlarının
  • incelenmesi. Saraç, A. Gürsan (1992), Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Viyolonsel Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklerin Öğrenciye Yansıması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tenkoğlu, Taner (2005), Farklı müzik algılarına sahip sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinin müzik tutumlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Conference Papers:
  • Akıncı Çoban, Sibel and Alkan Moray, Eser (2005), Üniversitelerde lisans eğitimi düzeyinde müzik öğrenimi gören öğrencilerin, çalgılarını çalışma tutum ve alışkanlıklarının, bazı değişkenler açısından incelenmesi. Müzik Sempozyumu Bildirisi (s.305-321). Kayseri: Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • Özbudun, Haldun (2009), Sanat Eğitimcisi Yetiştiren Kurumların Akreditasyonu İçin, Multimedia Özellikli Bilgisayar Ağı: Accrediartnet. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirisi (s. 199-204). Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 1, 457 - 466, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • Books:
  • İnceoğlu, Metin (2000), Tutum Algı İletişim. (3.Baskı). Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Jonathan J. Freedman, D. O. Sears, J. M. Carlsmith (1993, s.267-268), Sosyal Psikoloji (Introduction to Social Psychology) Ankara 3. Basım 1998 İmge Kitabevi Yayınları
  • Morgan, Clifford T. (2006), Psikolojiye Giriş (Çeviren: S. Karakaş,). Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Schleuter, Stanley L. (1996), A Sound Approach To Teaching Instrumentalists (2. Baskı). New York: Schirmer Books
  • Tavşancıl, Ezel (2006), Tutumların ölçülmesi ve Spss ile veri analizi (3.Baskı). Ankara: Nobel Yayınları. Journal Articles:
  • Akgül Barış, Dolunay. (2007), Okul müzik eğitiminde çalgı eğitimi uygulamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(15), 1-12.
  • Biber Öz, Nesrin (2001), Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Orkestra-Oda Müziği Eğitiminde Yaylı Çalgıların Yeri ve Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1) 95.
  • Özmenteş, Sebahat and Özmenteş, Gökmen (2009). Çalgı çalışmaya ilişkin tutum, bireysel özellikler ve performans düzeyi ilişkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1) 353-360.
  • Tufan, Enver (2004), Müzik bilimleri ve müzikoloji bölümleri ile müzik öğretmenliği programı anabilim dalındaki piyano eğitiminin kapsamı ve uygulamadaki görünümü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 93-99.
  • Tufan, Enver and Güdek, Bahar (2008), Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 (1) 75-90.
  • Unpublished Dissertation:
  • Bilen, Sermin (1995: 14), İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çalışkan, Tuba (2008), Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitiminde güdülenme düzeyleri ve başarı durumları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karabulut, Gülbahar (2009), Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1. ve 3. sınıf
  • Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. piyano dersine yönelik tutumlarının
  • incelenmesi. Saraç, A. Gürsan (1992), Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Viyolonsel Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Tekniklerin Öğrenciye Yansıması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Tenkoğlu, Taner (2005), Farklı müzik algılarına sahip sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinin müzik tutumlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Conference Papers:
  • Akıncı Çoban, Sibel and Alkan Moray, Eser (2005), Üniversitelerde lisans eğitimi düzeyinde müzik öğrenimi gören öğrencilerin, çalgılarını çalışma tutum ve alışkanlıklarının, bazı değişkenler açısından incelenmesi. Müzik Sempozyumu Bildirisi (s.305-321). Kayseri: Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
  • Özbudun, Haldun (2009), Sanat Eğitimcisi Yetiştiren Kurumların Akreditasyonu İçin, Multimedia Özellikli Bilgisayar Ağı: Accrediartnet. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirisi (s. 199-204). Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YG77PJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Çoban Bu kişi benim

Nihan Mutlu Konakçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çoban, S., & Konakçı, N. M. (2011). ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE “INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON”. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies, 3(1), 457-466.
AMA Çoban S, Konakçı NM. ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE “INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON”. IJ-SSHS. Haziran 2011;3(1):457-466.
Chicago Çoban, Sibel, ve Nihan Mutlu Konakçı. “ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE ‘INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON’”. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies 3, sy. 1 (Haziran 2011): 457-66.
EndNote Çoban S, Konakçı NM (01 Haziran 2011) ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE “INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON”. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies 3 1 457–466.
IEEE S. Çoban ve N. M. Konakçı, “ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE ‘INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON’”, IJ-SSHS, c. 3, sy. 1, ss. 457–466, 2011.
ISNAD Çoban, Sibel - Konakçı, Nihan Mutlu. “ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE ‘INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON’”. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies 3/1 (Haziran 2011), 457-466.
JAMA Çoban S, Konakçı NM. ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE “INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON”. IJ-SSHS. 2011;3:457–466.
MLA Çoban, Sibel ve Nihan Mutlu Konakçı. “ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE ‘INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON’”. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies, c. 3, sy. 1, 2011, ss. 457-66.
Vancouver Çoban S, Konakçı NM. ATTITUDES OF THE MUSIC TEACHER CANDIDATES IN TURKEY TOWARDS THE “INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING LESSON”. IJ-SSHS. 2011;3(1):457-66.