Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examınatıon Of Focused Attentıon Skılls Of Elıte-Level Bocce And Darts Athletes

Yıl 2022, , 55 - 72, 24.08.2022
https://doi.org/10.55376/ijtsep.1141166

Öz

Kaynakça

  • Akın S. (2016). Basketbolcularda Odaklanmış Dikkat Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Asan R. (2011). Sekiz Haftalık Masa Tenisi Egzersizinin 9-13 Yaş Arası Çocuklarda Dikkat Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Avşar GE. (2020). Farkındalık (Mindfulness) Temelli Dikkat Geliştirme Programının 3. Ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Boat R., Sunderland C. ve Cooper SB. (2021). Detrimental Effects Of Prior Self‐Control Exertion On Subsequent Sporting Skill Performance. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 31(10), 1971-1980
  • Bozkurt İ. (2013). Stroop Testi Uygulama Yönergesi, Erişim adresi: www.onlineterapiler.com Adresinden alınmıştır.
  • Çobanoğlu Y. (1992). Çocuk Eğitiminde Spor Olgusunun Tarihsel Gelişimi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 10-11.
  • Duman O.P. (2016). Sekiz İstasyonlu Dairesel Antrenman Programının, 10-12 Yaş Arası Çocukların Bourdon Dikkat Testi Sonuçları Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, Mersin.
  • Dwojaczny B., Bejtka M., Iermakov S., Potop V., Yermakova,T. ve Cieslicka, M. (2021). Effects Of Karate Training On Cognitive Functions İn Young Athletes. Journal Of Physical Education And Sport, 21(5), 2473-2479.
  • Fontani G., Lodi L., Felici A., Migliorini S. ve Corradeschi F. (2006). Attention in athletes of high and low experience engaged in different open skill sports. Perceptual and Motor Skills, 102, 791-805.
  • Fraenkel JR. ve Wallen NE. (2009). How To Design And Evaluate Research İn Education (7th ed.). Boston: McGraw Hill Higher Education.
  • Göktepe M., Akalın TC. ve Göktepe MM. (2016). An analysis of attention levels of children involved in the sport of skiing. International Journal of Sport Culture and Science, 4(3), 722-731.
  • Güven Ş. (2014). Duygusal Zekâ ve Kişilik Özelliklerinin Elit Atletlerde Dikkat ve Performans Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Jääskeläinen IP. ve Ahveninen J. (2014). Auditory-cortex short-term plasticity induced by selective attention. Neural plasticity, 2014.
  • Karakulaklı H. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin dikkat kontrol düzeylerinin spor ve farklı değişkenler açısından incelenmesi (Bayburt ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Karasar N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kartal R., Dereceli Ç. ve Kartal A. (2016). Eskrim Sporu Yapan Ve Yapmayan 10-12 Yaş Arası Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 82-88.
  • Katsuki F. ve Constantinidis C. (2014). Bottom-up and top-down attention: different processes and overlapping neural systems. The Neuroscientist, 20(5), 509-521.
  • Küçük A., Dolu N. ve Erdoğan, H. (2009). İlköğretim Öğrencilerinde Yaş, Cinsiyet ve Sosyo-Ekonomik Seviye Farklılıklarının Dikkat Düzeylerine Etkileri. Sağlık Bilimleri Dergisi (Journal of Health Sciences), 18(1), 18-24.
  • Memmert D. (2009). Pay attention! A review of visual attentional expertise in sport. International Review of Sport and Exercise Psychology, 2(2), 119-138.
  • Orhan İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin dikkat becerilerinin sporculuk ve sınıf düzeylerine göre incelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 3(1), 22-28.
  • Özerkan KN. (2004). Spor Psikolojisine Giriş Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Parasuraman, R. (2000). The Attentive Brain. Cambridge: Mit Press.
  • Plude DJ., Enns, JT. ve Brodeur, D. (1994). The development of selective attention: A life-span overview. Acta psychologica, 86(2-3), 227-272.,
  • Tunç, A. (2013). Golf Sporu Yapan Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya .

Elit Düzeydeki Bocce ve Dart Sporcularının Odaklanmış Dikkat Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2022, , 55 - 72, 24.08.2022
https://doi.org/10.55376/ijtsep.1141166

Öz

Elit düzeydeki Bocce ve Dart sporcularının odaklanmış dikkat becerilerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmanın evrenini, Bocce ve Dart branşında 2018, 2019 ve 2021 yılları arasında milli formayı giymiş ve hala aktif olarak bu branşlarda spora devam eden 18 yaş ve üzeri büyükler kategorisinde yarışan sporcular oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 39’u Dart branşında 50’si Bocce branşında olmak üzere 89 sporcu oluşturmaktadır. Sporcuların odaklanmış dikkat becerilerinin incelenebilmesi için bu araştırmada veri toplama aracı olarak Stroop dikkat testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 26 programında yapılmıştır. Bocce ve Dart sporcularının odaklanmış dikkat becerilerinin Stroop dikkat testi ile incelendiği bu araştırmada; Dart sporcularının odaklanmış dikkat becerilerinin Bocce sporcularına oranla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akın S. (2016). Basketbolcularda Odaklanmış Dikkat Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Asan R. (2011). Sekiz Haftalık Masa Tenisi Egzersizinin 9-13 Yaş Arası Çocuklarda Dikkat Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Avşar GE. (2020). Farkındalık (Mindfulness) Temelli Dikkat Geliştirme Programının 3. Ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Dikkat Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Boat R., Sunderland C. ve Cooper SB. (2021). Detrimental Effects Of Prior Self‐Control Exertion On Subsequent Sporting Skill Performance. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 31(10), 1971-1980
  • Bozkurt İ. (2013). Stroop Testi Uygulama Yönergesi, Erişim adresi: www.onlineterapiler.com Adresinden alınmıştır.
  • Çobanoğlu Y. (1992). Çocuk Eğitiminde Spor Olgusunun Tarihsel Gelişimi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 10-11.
  • Duman O.P. (2016). Sekiz İstasyonlu Dairesel Antrenman Programının, 10-12 Yaş Arası Çocukların Bourdon Dikkat Testi Sonuçları Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, Mersin.
  • Dwojaczny B., Bejtka M., Iermakov S., Potop V., Yermakova,T. ve Cieslicka, M. (2021). Effects Of Karate Training On Cognitive Functions İn Young Athletes. Journal Of Physical Education And Sport, 21(5), 2473-2479.
  • Fontani G., Lodi L., Felici A., Migliorini S. ve Corradeschi F. (2006). Attention in athletes of high and low experience engaged in different open skill sports. Perceptual and Motor Skills, 102, 791-805.
  • Fraenkel JR. ve Wallen NE. (2009). How To Design And Evaluate Research İn Education (7th ed.). Boston: McGraw Hill Higher Education.
  • Göktepe M., Akalın TC. ve Göktepe MM. (2016). An analysis of attention levels of children involved in the sport of skiing. International Journal of Sport Culture and Science, 4(3), 722-731.
  • Güven Ş. (2014). Duygusal Zekâ ve Kişilik Özelliklerinin Elit Atletlerde Dikkat ve Performans Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Jääskeläinen IP. ve Ahveninen J. (2014). Auditory-cortex short-term plasticity induced by selective attention. Neural plasticity, 2014.
  • Karakulaklı H. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin dikkat kontrol düzeylerinin spor ve farklı değişkenler açısından incelenmesi (Bayburt ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Karasar N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kartal R., Dereceli Ç. ve Kartal A. (2016). Eskrim Sporu Yapan Ve Yapmayan 10-12 Yaş Arası Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 82-88.
  • Katsuki F. ve Constantinidis C. (2014). Bottom-up and top-down attention: different processes and overlapping neural systems. The Neuroscientist, 20(5), 509-521.
  • Küçük A., Dolu N. ve Erdoğan, H. (2009). İlköğretim Öğrencilerinde Yaş, Cinsiyet ve Sosyo-Ekonomik Seviye Farklılıklarının Dikkat Düzeylerine Etkileri. Sağlık Bilimleri Dergisi (Journal of Health Sciences), 18(1), 18-24.
  • Memmert D. (2009). Pay attention! A review of visual attentional expertise in sport. International Review of Sport and Exercise Psychology, 2(2), 119-138.
  • Orhan İ. (2020). Ortaokul öğrencilerinin dikkat becerilerinin sporculuk ve sınıf düzeylerine göre incelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 3(1), 22-28.
  • Özerkan KN. (2004). Spor Psikolojisine Giriş Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Parasuraman, R. (2000). The Attentive Brain. Cambridge: Mit Press.
  • Plude DJ., Enns, JT. ve Brodeur, D. (1994). The development of selective attention: A life-span overview. Acta psychologica, 86(2-3), 227-272.,
  • Tunç, A. (2013). Golf Sporu Yapan Çocukların Dikkat Düzeylerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya .
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ender Ali Uluç 0000-0002-5632-259X

Fahri Akçakoyun 0000-0002-9545-3883

Yayımlanma Tarihi 24 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 15 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Uluç, E. A., & Akçakoyun, F. (2022). Elit Düzeydeki Bocce ve Dart Sporcularının Odaklanmış Dikkat Becerilerinin İncelenmesi. Uluslararası Türk Spor Ve Egzersiz Psikolojisi Dergisi, 2(1), 55-72. https://doi.org/10.55376/ijtsep.1141166