Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 49 - 59, 31.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Arslan, M., & Bakır, N. O. (2009). Tüketicilerin alışveriş merkezlerini tercih etme nedenleri ve sadakate etkisi üzerine bir araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 8(32), s. 39-49.
  • Asiltürk, Ö. (2010). Alışveriş Merkezleri (AVM) İmajı ve Ankara'daki Alışveriş Merkezlerinde Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Çakmak, A. Ç. (2012). Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark Outlet Alışveriş Merkezi Örneği. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), s. 19-35.
  • Çifci, S., Özer, A., & Koçak, A. (2011). AVM çevresinin AVM imajı üzerindeki etkisi: Müşteri duyguları ve algılanan kalitenin rolü - Hazcı ve faydacı alışveriş değerleri arasındaki farklılıklar. Öneri Dergisi, 9(36), s. 29-38.
  • Devgan, D., & Kaur, M. (2010). Shopping malls in India: Factors affecting Indian customers' perceptions. South Asian Journal of Management, 17(2), s. 29-46.
  • Eppli, M. (1998). Value allocation in regional shopping centers. Appraisal Journal, 66(2), s. 198-206.
  • Ercan, İ., & Kan, İ. (2004). Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi(30 (3)), s. 211-216.
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing Value From The Corporate Image. Boston: Harvard Business School Press.
  • Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA'sı İtibar ve Yönetimi (2. Basım b.). Ankara: Nobel.
  • Köksal, Y., & Aydın, E. E. (2015). Tüketicilerin Alışveriş Merkezleri Algısı Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme: Göller Bölgesi Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(24), s. 231-248.
  • Mohd Ali, K. A., & Ong, J. (2010). Shopping mall attractiveness: Study on factors that influenced decision-making in choosing a shopping mall. Journal of Quality Measurement and Analysis, 6(1), s. 65-73.
  • Nevin, J. R., & Houston, M. C. (1980). Image as a component of attraction to intra-urban shopping areas. Journal of Retailing(56), s. 77-93.
  • Terblanche, N. (1999). The percieved benefits derived from visits to a super regional shopping centre: An exploratory study. South Africa Journal of Business Management, 30(4), s. 141-146.
  • Tucker, L., & Melewar, T. (2005, 01). Corporate Reputation and Crisis Management: The Threat and Menegeability of Anti-corporatism. Corporate Reputation Review, 7(4).

YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 49 - 59, 31.10.2018

Öz

Alışveriş
merkezlerinin yatırım yapan mağazalar nezdinde itibar değerlendirmelerini
yapmayı amaçlayan bu çalışma, AVM’lerin güçlü ve zayıf yönlerinin teşhis
edilmesinde itibar ölçümlemesini bir yöntem olarak benimseyerek, AVM
yönetiminde karar alma süreçlerini desteleyecek çıktılara ulaşmada itibar
odaklı yöntemin uygulanmasına örnek teşkil etmeyi hedeflemektedir. Bir örgütün
belirli bir hedef kitle nezdinde olumlu ya da olumsuz yöndeki algılamaları
olarak ifade edilebilen kurumsal itibar, örgütün dış görünümünden insan
kaynaklarına, mali gücünden marka değerine kadar tüm unsurlarından etkilenen ve
bu etmenlerin tek bir potada eritilmesiyle yalın bir algılamayı ortaya koyan
kazanılması zor, ancak kaybedilmesi kolay bir değerdir. Rekabetin giderek
arttığı perakende sektörü ve sayıları giderek artan alışveriş merkezleri
açısından da itibar vazgeçilmez bir unsur hâline gelmiştir. Bu çalışmada, öncüllerinden
farklı olarak nihai tüketiciler yerine bizzat AVM’ye yatırım yapan mağazalar
nezdinde itibar ölçümlenmesi yapılmıştır. İzmir’in önde gelen AVM’lerinden
Point Bornova vaka örneği olarak seçilmiş ve bu alışveriş merkezindeki 106
yatırımcı mağazadan üst düzey yetkililer üzerine yapılan ankette olumlu bir
algı tespit edilmiştir. Kullanılan özgün ölçek ve AVM’lerde yatırımcıların
itibar algılarına odaklanan anlayışla birlikte bu çalışmanın AVM yönetimi
üzerine yapılacak gelecek çalışmalara ışık tutması ümit edilmektedir.

Kaynakça

  • Arslan, M., & Bakır, N. O. (2009). Tüketicilerin alışveriş merkezlerini tercih etme nedenleri ve sadakate etkisi üzerine bir araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 8(32), s. 39-49.
  • Asiltürk, Ö. (2010). Alışveriş Merkezleri (AVM) İmajı ve Ankara'daki Alışveriş Merkezlerinde Bir Uygulama. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Çakmak, A. Ç. (2012). Outlet alışveriş merkezlerinden alışveriş yapanların bu alışveriş merkezleriyle ilgili algılamaları: Safranpark Outlet Alışveriş Merkezi Örneği. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), s. 19-35.
  • Çifci, S., Özer, A., & Koçak, A. (2011). AVM çevresinin AVM imajı üzerindeki etkisi: Müşteri duyguları ve algılanan kalitenin rolü - Hazcı ve faydacı alışveriş değerleri arasındaki farklılıklar. Öneri Dergisi, 9(36), s. 29-38.
  • Devgan, D., & Kaur, M. (2010). Shopping malls in India: Factors affecting Indian customers' perceptions. South Asian Journal of Management, 17(2), s. 29-46.
  • Eppli, M. (1998). Value allocation in regional shopping centers. Appraisal Journal, 66(2), s. 198-206.
  • Ercan, İ., & Kan, İ. (2004). Ölçeklerde Güvenirlik ve Geçerlik. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi(30 (3)), s. 211-216.
  • Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing Value From The Corporate Image. Boston: Harvard Business School Press.
  • Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA'sı İtibar ve Yönetimi (2. Basım b.). Ankara: Nobel.
  • Köksal, Y., & Aydın, E. E. (2015). Tüketicilerin Alışveriş Merkezleri Algısı Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme: Göller Bölgesi Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(24), s. 231-248.
  • Mohd Ali, K. A., & Ong, J. (2010). Shopping mall attractiveness: Study on factors that influenced decision-making in choosing a shopping mall. Journal of Quality Measurement and Analysis, 6(1), s. 65-73.
  • Nevin, J. R., & Houston, M. C. (1980). Image as a component of attraction to intra-urban shopping areas. Journal of Retailing(56), s. 77-93.
  • Terblanche, N. (1999). The percieved benefits derived from visits to a super regional shopping centre: An exploratory study. South Africa Journal of Business Management, 30(4), s. 141-146.
  • Tucker, L., & Melewar, T. (2005, 01). Corporate Reputation and Crisis Management: The Threat and Menegeability of Anti-corporatism. Corporate Reputation Review, 7(4).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tamer Utkucu 0000-0002-9367-4420

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2018
Kabul Tarihi 26 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Utkucu, T. (2018). YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 49-59.
AMA Utkucu T. YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ. IKCIIBFD. Ekim 2018;1(1):49-59.
Chicago Utkucu, Tamer. “YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Ekim 2018): 49-59.
EndNote Utkucu T (01 Ekim 2018) YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 1 49–59.
IEEE T. Utkucu, “YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ”, IKCIIBFD, c. 1, sy. 1, ss. 49–59, 2018.
ISNAD Utkucu, Tamer. “YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/1 (Ekim 2018), 49-59.
JAMA Utkucu T. YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ. IKCIIBFD. 2018;1:49–59.
MLA Utkucu, Tamer. “YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 49-59.
Vancouver Utkucu T. YATIRIMCILARIN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE İLİŞKİN İTİBAR ALGILARININ ÖLÇÜMLENMESİNE DAİR BİR ÇALIŞMA: İZMİR POINT BORNOVA ÖRNEĞİ. IKCIIBFD. 2018;1(1):49-5.
Creative Commons Lisansı
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.