In this paper we have presented the double-ended queueing model with its
generic form, abstract modeling extensions, different types of controls to be assumed
by the management of the system, as well as optimization via various
methodologies. Since its inception in 1950s, double-ended queuing model has had
widespread use and recently it is observed that literature is focusing on
social welfare perspectives on queues under strategically acting customers and
enhanced information exchange due to advanced technology. It is also reviewed
that for the complex and analytically tractable versions of double-ended queues
it is possible to obtain approximate or near-optimal results via methodologies
such as simulation and fluid and diffusion approximations.
double-ended queue service capacity management modeling and applications
Bu makalede, çift taraflı kuyruk (bekleme) modelinin
genel formunu, soyut modelleme yaklaşımları, sistemin yönetim tarafından
üstlenilen farklı kontrol türleri ve çeşitli metotlarla optimizasyonu ile
beraber sunulmuştur. 1950’lerde oluşturulmasından bu yana, çift taraflı kuyruk
(bekleme) modeli yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmış ve son zamanlarda
literatürün stratejik olarak hareket eden müşterilerin ve ileri teknoloji
nedeniyle gelişmiş bilgi alışverişinin olduğu kuyruklar üzerindeki sosyal refah
perspektiflerine odaklandığı görülmüştür. Ayrıca, çift taraflı kuyrukların
(bekleme sırası) karmaşık ve analitik olarak incelenemez versiyonları için,
simülasyon ve akışkan ve difüzyon yaklaşımları gibi metodolojilerle yaklaşık
olarak optimum ya da en uyguna yakın sonuçların elde edilmesinin mümkün olduğu
da belirtilmiştir.
çift-taraflı kuyruk sistemleri hizmet kapasitesi yönetimi modelleme ve uygulama
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |