Araştırma, Osmaniye yerel basınının dijitalleşme sürecinde ekonomi politik yapısındaki değişimi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın temel problemi, Osmaniye yerel basınının ekonomi politik yapısı dijitalleşmeyle birlikte değişime tabi olmuş mudur? Araştırmanın evreni Osmaniye yerel basını, örneklemi Basın İlan Kurumundan destek alan ve 2019’da basılı gazete yayınlayan ve 2024’te dijital yayına geçen gazetelerin içerikleri, sahipleri ve çalışanlarıdır. Araştırmanın yöntem kısmı iki bölümden oluşmaktadır. Öncelikle gazete sahibi ve çalışanlarıyla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yapılmış; ikinci aşamada derinlemesine görüşmelerden elde edilen verileri kuvvetlendirmek amacıyla örneklemdeki basılı gazetelerin “1 Mart 2019-31 Mart 2019” ve dijital gazetelerin “1 Mart 2024-31 Mart 2024” siyasi haberleri, reklamları ve diğer kategorisindeki haberleri içerik analizle incelenmiştir. Araştırma neticesinde dijitalleşme öncesi Osmaniye yerel basının ekonomi politik yapısında tekelleşmenin hakim olduğu, gazetelere ekonomik destek verdikleri için haber içeriklerinin yerel siyasetçiler tarafından belirlendiği; dijitalleşme gazeteleri küresel ortama sunarak reklam gelirlerinin arttığı, maliyetin azaldığı; dijitalleşme sonrası reklam gelirleri temel ekonomik girdi olduğu için gazetelerin haber içeriklerinin okuyucular tarafından belirlendiği, ekonomi politik yapıdaki güç noktasının ulusal siyasi yapılara ve reklam piyasasına doğru kaydığı tespit edilmiştir.
Yerel Basın Gazetecilik Ekonomi Politik Dijitalleşme Osmaniye
This research explores how digitalization has transformed the political economy structure of the local press in Osmaniye, focusing on whether its economic framework has changed. The universe of the research is the local press in Osmaniye. The sample of the research includes the content, owners, and employees of newspapers that received support from the Press Advertisement Institution (BIK), were published in print in 2019, and transitioned to digital publication in 2024. The methodology section of the research consists of two parts. On the first stage, semi-structured in-depth interviews were conducted with newspaper owners and employees. On the second stage, to reinforce the data obtained from the in-depth interviews, the political news and advertisements were examined through content analysis. Also, other categories of news in the printed newspapers in the sample for the period “March 1-31, 2019” and in the digital newspapers for the period “March 1-31, 2024” were included. The research revealed that before digitalization, monopolization dominated the economic structure of the local press in Osmaniye, with news content determined by local politicians. Newspapers globalized, advertising revenue increased, and costs decreased. While news content were determined by the readers after digitalization, political economy shifted to national political structures and advertising market.
Local Press Journalism Political Economiy Digitalization Osmaniye
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 24 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 71 |