BibTex RIS Kaynak Göster

HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR SAHA ÇALIŞMASI

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 15, 762 - 768, 01.09.2018

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, Harran Üniversitesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ve kitap okuma alışkanlığına karşı tutumları ile demografik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla uzman görüşüne dayalı olarak hazırlanan 15 maddelik ölçek 148 gönüllü katılımcı öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre aylık gelir seviyesi ile kitap okuma alışkanlığı arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Diğer değişkenler ile kitap okumaya karşı tutum arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkiye ulaşılamamıştır. p

Kaynakça

  • Arslan, Y.; Çelik, Z. & Çelik, E. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumların Belirlenmesi”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,26:113-124.
  • Applegate, A J.& Applegate, M.D. (2004). “The Peter Effect: Reading Habits of Preservice Teachers”, The Reading Teacher, 57(6):554-563.
  • Creel, S. L. (2007). “Early Adolescents' Reading Habits”, Young Adult Library Services, 5(4):46-49.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma, MEB Yayınları İstanbul.
  • Dunlap, M. E. (1933) “Recreational Reading of Negro College Students”, The Journal of Negro Education, 2(4): 448-459.
  • Ergin, A.& Karadağ, Ö. (2000). “Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları”, Popüler Bilim, 25 (175): 19-20.
  • Gömleksiz, M.N. (2004a). “Kitap okuma alışkanlığına ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (2) :185-195.
  • Gömleksiz, M.N. (2004b). “Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1): 1-21.
  • Gönen, M.; Çelebi-Öncü, E.& Işıtan, S. (2004). “İlköğretim 5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi”, Millî Eğitim Dergisi, (164):7-35.
  • Günay, D. (2003). Metin Bilgisi, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • İpşiroğlu, Z. (2004). Eğitimde Yeni Arayışlar, Adam Yayınları, İstanbul.
  • Kayalan, M. (2000). Etkili Ve Hızlı Okuma Sanatı, Alfa Basım Yayım-Dağıtım İstanbul.
  • ODTÜ (2000). ODTÜ Kitap Fuarında Bir Anket Çalışması, www.po.edu.tr/Duyuru/insan/9.htm18k, Haziran 10.
  • Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Ankara.
  • Özbay, M.; Bağcı, H.& Uyar, Y. (2008). “Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15): 117-136.
  • Sangkaeo, S. (1999). Reading Habit Promotion in ASEAN Libraries. 65. IFLA Council and General Konferansı'nda Sunulan Bildiri. 20 - 28 Ağustos 1999, Bangkok, Tayland.http://www.ifla.org./IV/ ifla65/papers/091-114e.htm.(Erişim Tarihi Haziran, 2008).
  • Tel, M.; Öcalan, M.& Ramazanoğlu, F.& Demirel, E.T. (2007).” Bazı sosyo-ekonomik değişkenlere göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1) :185-199.
  • Yalınkılıç, K. (2007). “Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya İlişkin Tutum ve Görüşleri”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1 (1): 225-241.
  • Yılmaz, B. (1992). “Okuma Alışkanlığında Öğretmenin Rolü”,. Eğitim Dergisi, (1) :10-23.

A FİELD STUDY ON READING BOOKS HABITS OF HARRAN UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 15, 762 - 768, 01.09.2018

Öz

The main purpose of this study is to investigate the relationship between the attitudes of Harran University students toward reading habits and reading habits and their demographic characteristics. For this purpose, a 15-item scale based on expert opinion was applied to 148 volunteer participants. According to the results of the study, it was concluded that there is a significant relationship between the monthly income level and the reading habit. There was no statistically significant relationship between other variables and attitude towards reading books. The results of the study were compared with similar studies and the reasons of similarities and differences were discussed. Finally, how to increase the reading habits of books is examined.

Kaynakça

  • Arslan, Y.; Çelik, Z. & Çelik, E. (2009). “Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumların Belirlenmesi”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,26:113-124.
  • Applegate, A J.& Applegate, M.D. (2004). “The Peter Effect: Reading Habits of Preservice Teachers”, The Reading Teacher, 57(6):554-563.
  • Creel, S. L. (2007). “Early Adolescents' Reading Habits”, Young Adult Library Services, 5(4):46-49.
  • Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma, MEB Yayınları İstanbul.
  • Dunlap, M. E. (1933) “Recreational Reading of Negro College Students”, The Journal of Negro Education, 2(4): 448-459.
  • Ergin, A.& Karadağ, Ö. (2000). “Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları”, Popüler Bilim, 25 (175): 19-20.
  • Gömleksiz, M.N. (2004a). “Kitap okuma alışkanlığına ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (2) :185-195.
  • Gömleksiz, M.N. (2004b). “Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1): 1-21.
  • Gönen, M.; Çelebi-Öncü, E.& Işıtan, S. (2004). “İlköğretim 5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi”, Millî Eğitim Dergisi, (164):7-35.
  • Günay, D. (2003). Metin Bilgisi, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • İpşiroğlu, Z. (2004). Eğitimde Yeni Arayışlar, Adam Yayınları, İstanbul.
  • Kayalan, M. (2000). Etkili Ve Hızlı Okuma Sanatı, Alfa Basım Yayım-Dağıtım İstanbul.
  • ODTÜ (2000). ODTÜ Kitap Fuarında Bir Anket Çalışması, www.po.edu.tr/Duyuru/insan/9.htm18k, Haziran 10.
  • Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Ankara.
  • Özbay, M.; Bağcı, H.& Uyar, Y. (2008). “Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15): 117-136.
  • Sangkaeo, S. (1999). Reading Habit Promotion in ASEAN Libraries. 65. IFLA Council and General Konferansı'nda Sunulan Bildiri. 20 - 28 Ağustos 1999, Bangkok, Tayland.http://www.ifla.org./IV/ ifla65/papers/091-114e.htm.(Erişim Tarihi Haziran, 2008).
  • Tel, M.; Öcalan, M.& Ramazanoğlu, F.& Demirel, E.T. (2007).” Bazı sosyo-ekonomik değişkenlere göre beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1) :185-199.
  • Yalınkılıç, K. (2007). “Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya İlişkin Tutum ve Görüşleri”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1 (1): 225-241.
  • Yılmaz, B. (1992). “Okuma Alışkanlığında Öğretmenin Rolü”,. Eğitim Dergisi, (1) :10-23.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Said Özsoy Bu kişi benim

Çağla Mumcu Bu kişi benim

Fatma Melik Bu kişi benim

Mehmet Mıman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Özsoy, M. S., Mumcu, Ç., Melik, F., Mıman, M. (2018). HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR SAHA ÇALIŞMASI. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 4(15), 762-768.