BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL BÜYÜKLÜĞÜNÜN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 16, 21 - 32, 01.01.2019

Öz

Okul büyüklüğü, farklı değişkenlerle bağlantılı olarak direkt veya dolaylı olarak eğitim çıktılarını etkileyici özelliğe sahiptir. Literatüre bakıldığında okul büyüklüğü okulun fiziksel ve öğrenci sayısı bakımından düzeyini belli etmektedir. Okulların büyük olarak kurulması, öğrencilerin eğitim öğretim faaliyetlerini gerçekleştirecek olanaklara ve imkanlara sahip olmasını doğrudan etkilemektedir. Bu durum öğrencilerin okula ve derslere olan bağlılığını, okul içi disiplinsizliğin azalacağını ve öğrencilerin başarılarında doğrusal yönde etki yaratacağını söylemek mümkündür.

Kaynakça

  • Aksoy, H. H. (2003). Uluslararası Karşılaştırma Ölçütlerinin Kullanımı Ve Türkiye. Eğitim Bilim Toplum. Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 51-60.
  • Allen, R. (2002).Big Shools: The tay te Are, Educational Leadership, Cilt: 59, Sayı: 5, ss. 36-41.
  • Aydın, B. (2001). İlköğretim Okullarında Sınıf Disiplininin Sağlanması. Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Başar, H. (1994). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2000).Eğitim Yönetimi Nitelikli Okul, Ankara: Feryal Matbaası.
  • Başaran, İ. E. (1974). Türkiye’nin Zorunlu Öğrenim Sorunları ve Çözüm Yolları. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Cotton, K. (1996). School Size, School Climate, And Student Performance. Portland, Northwest Regional Educational Laboratory.
  • Çınkır, Ş. (1996). Okul Büyüklüğünün Öğrenci Başarısı ile İlişkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dönmez, B. (2004). Sosyal Bir Sistem Olarak Sınıf ve Sınıfın İklimi, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Duke, D.L. ve Trautvetter, S. (2001). Reducing The Negative Effects Of Large Schools. National Clearinghouse for Educational Facilities.
  • Fındıkçı, İ. (1989). Aile İçinde Disiplin. Yaşadıkça Eğitim. Sayı 6.
  • Hesapçıoğlu, M. ve Özcan, Ş. (2005).Küresel Rekabet Ortamında Türk Eğitim Sisteminin Kalitesi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Irmsher, K. (1997). School Size, ERIC Digest, No: 113.
  • Karakütük, K. ve Tunç, B. (2004).Okul Büyüklüğü-Sınıf Büyüklüğü, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, ss. 1-13.
  • Kickpatrick, D. t. (2004). School Size-Bigger is Not Better.
  • McRobbie, J. (2001).Are Small Schools Better?, San Francisco, CA: testEd.
  • Mertens, S. B., Flowers, N. ve Mulhall, P.F. (2001).School Size Matters in Interesting tays.
  • Özabacı, N. Ş. (1996). Okul Başarısızlığı. Yaşadıkça Eğitim. Sayı 47.
  • Pehlivan, İ. (2002).Alternatif Okullar, Ankara: Pegem.
  • Pehlivan, Z.(2006). Resmi Genel Liselerde Öğrenci Devamsızlığı ve Buna Dönük Okul Yönetim Politikaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Polat, N. (2005). Okul Mevcudunun Okul Yönetimine Etkileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Slate, J. R. ve Jones, C. H. (2006). Effects of School Size: A Review of the Literature with Recommendations.
  • Şimşek, N. (1991).Ortaöğretimde Okul Binalarının Kullanım Etkinliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yan, t. (2006). Is Bigger Better? A Comparison of Rural School Districts.
  • Yavuzer, H. (1997). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Zickgraf, P. (2004).Lob der kleineren Schulen

EXAMINATION OF THE SIZE OF THE SCHOOL IN TERMS OF SOME VARIABLES

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 16, 21 - 32, 01.01.2019

Öz

The size of the school has a direct or indirect effect on the educational outcomes in connection with different variables. According to the literature, the size of the school shows the level of the school in terms of physical and student numbers. The large establishment of schools directly influences the students' opportunities and opportunities to realize their educational activities. In this situation, it is possible to say that the students' commitment to school and the lessons, the lack of discipline in school will decrease and the students will have a linear effect on their success.

Kaynakça

  • Aksoy, H. H. (2003). Uluslararası Karşılaştırma Ölçütlerinin Kullanımı Ve Türkiye. Eğitim Bilim Toplum. Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 51-60.
  • Allen, R. (2002).Big Shools: The tay te Are, Educational Leadership, Cilt: 59, Sayı: 5, ss. 36-41.
  • Aydın, B. (2001). İlköğretim Okullarında Sınıf Disiplininin Sağlanması. Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Başar, H. (1994). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2000).Eğitim Yönetimi Nitelikli Okul, Ankara: Feryal Matbaası.
  • Başaran, İ. E. (1974). Türkiye’nin Zorunlu Öğrenim Sorunları ve Çözüm Yolları. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Cotton, K. (1996). School Size, School Climate, And Student Performance. Portland, Northwest Regional Educational Laboratory.
  • Çınkır, Ş. (1996). Okul Büyüklüğünün Öğrenci Başarısı ile İlişkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dönmez, B. (2004). Sosyal Bir Sistem Olarak Sınıf ve Sınıfın İklimi, Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Duke, D.L. ve Trautvetter, S. (2001). Reducing The Negative Effects Of Large Schools. National Clearinghouse for Educational Facilities.
  • Fındıkçı, İ. (1989). Aile İçinde Disiplin. Yaşadıkça Eğitim. Sayı 6.
  • Hesapçıoğlu, M. ve Özcan, Ş. (2005).Küresel Rekabet Ortamında Türk Eğitim Sisteminin Kalitesi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Irmsher, K. (1997). School Size, ERIC Digest, No: 113.
  • Karakütük, K. ve Tunç, B. (2004).Okul Büyüklüğü-Sınıf Büyüklüğü, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, ss. 1-13.
  • Kickpatrick, D. t. (2004). School Size-Bigger is Not Better.
  • McRobbie, J. (2001).Are Small Schools Better?, San Francisco, CA: testEd.
  • Mertens, S. B., Flowers, N. ve Mulhall, P.F. (2001).School Size Matters in Interesting tays.
  • Özabacı, N. Ş. (1996). Okul Başarısızlığı. Yaşadıkça Eğitim. Sayı 47.
  • Pehlivan, İ. (2002).Alternatif Okullar, Ankara: Pegem.
  • Pehlivan, Z.(2006). Resmi Genel Liselerde Öğrenci Devamsızlığı ve Buna Dönük Okul Yönetim Politikaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Polat, N. (2005). Okul Mevcudunun Okul Yönetimine Etkileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Slate, J. R. ve Jones, C. H. (2006). Effects of School Size: A Review of the Literature with Recommendations.
  • Şimşek, N. (1991).Ortaöğretimde Okul Binalarının Kullanım Etkinliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yan, t. (2006). Is Bigger Better? A Comparison of Rural School Districts.
  • Yavuzer, H. (1997). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Zickgraf, P. (2004).Lob der kleineren Schulen
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nihat Özgüler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Özgüler, N. (2019). OKUL BÜYÜKLÜĞÜNÜN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 5(16), 21-32.