Bu çalışmanın amacı, Kırşehir’de yaşayan tüketicilerin e-ticaret uygulamalarını kullanma nedenlerinin incelenmesidir. Araştırma 2018 yılında gerçekleştirilmiştir. Örneklem seçiminde basit rasgele örneklem seçimi yöntemi kullanılmış ve araştırmaya katılmayı kabul eden 353 kişiyle yüz-yüze anket görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların seçiminde en az bir defa e-ticaret kullanmış olma şartı aranmıştır. Çalışmada katılımcıların e-ticaret kullanma nedenlerinin belirlenmesinde yazarlar tarafından geliştirilen bir envanterden faydalanılmıştır. Envanterde 25 soru yer almaktadır. Envanter sorularına verilen cevaplar; 1-Kesinlikle katılmıyorum/ 5-Kesinlikle katılıyorum şeklinde 5’li Likert tipi olarak derecelendirilmiştir. Envanterin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,909 olarak hesaplanmıştır. Anket formlarından elde edilen veriler IBM SPSS Statistics22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler üzerinde tanımlayıcı istatistikler, bağımız gruplar arası t testi ve tek yönlü varyans analizi testleri yapılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların e-ticareti kullanma nedenlerinin başında; alışverişte mekân sorunun olmaması, 7/24 alışveriş yapılabilmesi ve ürün hakkında diğer tüketici yorumlarının görülebilmesi faktörlerinin etkili olduğu belirlenmiştir. Tüketicilerin bilgi güvenliği, ürüne kısa sürede erişebilme ve ürünün iade edilememesi hususlarında ise kaygılar yaşadığı görülmektedir. Çalışmadan elde edilen bulgular Kırşehir’deki tüketicilerin e-ticaret kulanım biçimi ve kullanım nedenlerinin Türkiye’deki tüketicilere benzerlikler gösterdiğini ortaya koymaktadır.
The aim of this study is to examine the reasons of using e-commerce applications of living people in Kırşehir. The research was conducted in 2018. A simple random sampling method was used in the sample selection and a interviews were conducted with 353 people who accepted to participate in the study. The participants were required to use e-commerce at least once in their selection. In the study, an inventory developed by the authors was used to determine the reasons for using e-commerce. There are 25 questions in the inventory. Answers to inventory questions; 1-Strongly disagree / 5-Strongly agree with the 5-Likert type is rated as. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the inventory was calculated as 0.909. The data obtained from the questionnaires were analyzed using IBM SPSS Statistics22.0 program. Descriptive statistics, inter-group t-test and one-way analysis of variance were performed on the data. At the end of the study, the reasons for using the participants-trade are; It was determined that there were no problems in shopping, 24/7 shopping, and other consumer comments about the products were effective. It is observed that consumers have concerns about information security, access to the product in a short time and failure to return the product. The findings obtained in the study on consumer e-commerce Kırşehir form of usage and user why shows resemblance to consumers in Turkey reveal that.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 16 |