BibTex RIS Kaynak Göster

VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE ETÜT ANALİZ YÖNTEMİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 17, 106 - 111, 01.02.2019

Öz

Bu çalışmada, viyolonsel eğitimine katkı sağladığı düşünülen etüt analiz yönteminin uygulamadaki görünümünü saptamak amaçlanmıştır. Bu amaçla daha önce yapılmış etüt analizleri öğrencilere sunulmuş ve konuya ilişkin görüşler alınmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olup durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik analizi uygulanmıştır. Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalında alan çalgısı viyolonsel olan toplam 14 öğrenciden lisans II., III. ve IV. sınıfta okuyan 12 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada, daha önce analizleri yapılmış Sebastian Lee Op.31 etüt kitabının 1. ve 13. etütleri, çalışma grubuna ödev olarak verilmiştir. Bir sonraki ders saatinde etütlerin daha önce yapılmış analizi öğrencilere detaylı bir şekilde anlatılmıştır. Analiz yapılmadan ödev olarak verilmiş ilk hafta ile analizlerin detaylı olarak anlatıldığı ikinci derse ilişkin görüşleri alınmıştır. Bu görüşler nitel çalışma yöntemlerinden içerik analizi yoluyla tema ve kodlarla ifade edilmiştir. Öğrenciler Ö1, Ö2, Ö3, ........, Ö12 şeklinde isimlendirilmiştir. Araştırmada, analizi yapılmış etüdün etüt çalışmada bilinç ve farkındalık yarattığı, kolaylık sağladığı ve zaman kazandırdığı, ayrıca etüt analizi konusunda öğrencilerin aldıkları genel müzik eğitiminin yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Demirel, F., Karadeniz, Ş. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cüceoğlu, Gülten, ve Berki, Türev, (2007), “Flüt Eğitimine Yönelik Bir Etüt Analiz Modeli”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 227-235.
  • Düzbastılar, Erol, Meltem, (2013), “Keman Eğitimine Yönelik Bir Etüd Analizi”, E-Journal of New World Sciences Academy, D0134, 8(2), 291-304.
  • Ercan, Nevhiz ve Orhan, Yıldırım, Şebnem, (2016), “Yetişkin Çalgı Eğitiminde Öğrenme - Öğretme Stratejileri”, The Journal of Academic Social Science, 4 (37), 1-12.
  • Ercan, H. ve Orhan, Ş. (2017). Sebastıan lee op.31 etüt kitabı 13.etüdün incelenmesi. Asos Journal Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(55), 383-399.
  • Güler, Başak, (2007), Viyolonsel Eğitimine Yönelik Olarak Geliştirilmiş Bir Etüt Analiz Modeli, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Kurtuldu, M. Kayhan, (2009), “Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 28-38.
  • Özay, Serkan, (2005), Viyola Öğretiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes op. 36” Metodunun Sağ ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Parasız, G. (2010). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, 0(15), 19-24.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

STUDENT OPINIONS ON THE ETUDE ANALYSIS METHOD IN CELLO EDUCATION

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 17, 106 - 111, 01.02.2019

Öz

Aim of this study is to identify the status of etude analysis method in the application process, which is believed to have positive effects on cello education. With this in mind, student were provided with the etude analysis which was practiced before and their opinions were obtained. Being in a qualitative pattern, the study is qualified as descriptive and based on situation determination, where content analysis method was utilized as a qualitative research method. The study group consisted of 12 sophomore, junior, and senior year undergraduate cello students -out of 14 in total-, studying at Gazi University Faculty of Education Department of Fine Arts Education Division of Music Education. The students were given the assignment of the 1st and 13th etudes from Sebastian Lee Op.31 etude book, whose analyses had been conducted before. In the following course hour, the previously analyzed etudes were explained to the students in detail. The students were asked for their opinions about the first week which was allocated for the assignment prior to the analyses, and about the second course where these analyses were explained in detail. Their opinions were interpreted in themes and codes formed through content analysis method, which is a qualitative research method. The students were named as Ö1, Ö2, Ö3,…..Ö12. At the end of the study, it was revealed that the etude whose analysis was carried out before created an awareness and consciousness in the etude practice, eased the process, and saved time. Besides, the general music education received by the students on etude analysis was found insufficient.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Demirel, F., Karadeniz, Ş. ve Kılıç, E. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cüceoğlu, Gülten, ve Berki, Türev, (2007), “Flüt Eğitimine Yönelik Bir Etüt Analiz Modeli”, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 227-235.
  • Düzbastılar, Erol, Meltem, (2013), “Keman Eğitimine Yönelik Bir Etüd Analizi”, E-Journal of New World Sciences Academy, D0134, 8(2), 291-304.
  • Ercan, Nevhiz ve Orhan, Yıldırım, Şebnem, (2016), “Yetişkin Çalgı Eğitiminde Öğrenme - Öğretme Stratejileri”, The Journal of Academic Social Science, 4 (37), 1-12.
  • Ercan, H. ve Orhan, Ş. (2017). Sebastıan lee op.31 etüt kitabı 13.etüdün incelenmesi. Asos Journal Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(55), 383-399.
  • Güler, Başak, (2007), Viyolonsel Eğitimine Yönelik Olarak Geliştirilmiş Bir Etüt Analiz Modeli, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Kurtuldu, M. Kayhan, (2009), “Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 28-38.
  • Özay, Serkan, (2005), Viyola Öğretiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes op. 36” Metodunun Sağ ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Parasız, G. (2010). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan çağdaş Türk müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi, 0(15), 19-24.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Tıpkı Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şebnem Orhan Bu kişi benim

Hazel Ercan Bu kişi benim

Sinem Arıcı Kethüda Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Orhan, Ş., Ercan, H., & Arıcı Kethüda, S. (2019). VİYOLONSEL EĞİTİMİNDE ETÜT ANALİZ YÖNTEMİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 5(17), 106-111.