BibTex RIS Kaynak Göster

GENÇLERDE MUTLULUĞUN BELİRLEYİCİLERİ : ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 18, 227 - 233, 01.03.2019

Öz

Bireylerin sürekli mutluluğu arama çabasından dolayı, mutluluk kavramı geçmişten bu yana üzerinde durulan bir konudur. Geçmiştekinin aksine, mutluluk, sadece felsefe ve filozofların ilgilendiği bir alan olmanın ötesine geçmiştir. Mutluluk, kişinin herhangi bir zaman diliminde ortalama memnuniyet düzeyi olarak ifade edilmektedir. Bu da kişinin yaşamının ne kadar kaliteli olduğu ile yakından ilişkilidir. Araştırmacılar genelde yaşın, cinsiyetin, ırkın, gelirin neredeyse bireylerin mutluluk düzeyleri ile ilgili hiç ipucu vermediğini daha çok mutluluğu etkileyen faktörlerin; kişinin yakın çevresi ile ilgili bağları, karakteristik özellikleri, bireyin kültürü, eğlence hayatı, bir işle meşgul olup olmadığının bilinmesi ile ilişkili olduğunu ileri sürmüşlerdir. Bu çalışmada da; rassal örnekleme yöntemi ile Çukurova Üniversitesi öğrencilerine yüz yüze uygulanan mutluluk anketinden elde edilen verilerden yola çıkarak Çukurova Üniversitesi öğrencilerin mutluluğunun belirleyicileri Sıralı Lojit model kullanımı ile ortaya çıkarılmıştır. Sıralı lojit regresyon sonuçlarına göre, zaman yönetimini planlama düzeyi ve eğlence hayatına katılım düzeyi değişkenleri üniversite öğrencilerinin mutluluk düzeyi üzerinde anlamlı etkisi olan değişkenlerdir. Bu değişkenlere katılım düzeyi arttıkça, mutluluk seviyesinde de pozitif yönde bir artış olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Andrews, F. M., & Withey, S. B. (1976). Social Indicators of Well-Being (PlenumPress, New York).
  • Chan, G., Miller, P. W., & Tcha, M. (2005). Happiness in university education. International Review of Economics Education, 4(1), 20-45.
  • Csikszentmihalyi, M., & Hunter, J. (2003). Happiness in everyday life: The uses of experience sampling. Journal of happiness studies, 4(2), 185-199.
  • Diener, E., Diener, M., & Diener, C. (2009). Factors predicting the subjective well-being of nations.
  • In Culture and well-being (pp. 43-70). Springer, Dordrecht. Eren, K. (2015). Subjective Well-Being and the Determinants of Happiness in Turkey: 2004–2013
  • Period. Istanbul: Retrieved from Ulusal Tez Merkezi (10076385).
  • Frisch, M. B. (2005). Quality of life therapy: Applying a life satisfaction approach to positive psychology and cognitive therapy. John Wiley & Sons.
  • Kahyaoğlu, O. (2008). Yaşam memnuniyeti ve yaşam memnuniyetini etkileyen değişkenler ile ekonometrik uygulama: Türkiye örneği (Doctoral dissertation, DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Lu, L., & Shih, J. B. (1997). Sources of happiness: A qualitative approach. The Journal of Social Psychology, 137(2), 181-187.
  • Mangeloja, E., & Hirvonen, T. (2007). What makes university students happy?. International Review of Economics Education, 6(2), 27-41.
  • Requena, F.: 1995, Friendship and subjective well-being in Spain: A crossnational comparison with the United States, Social Indicators Research 35, pp. 271–288.
  • Şenel, S., Alatlı, B. (2014). Lojistik Regresyon Analizinin Kullanıldığı Makaleler Üzerine Bir İnceleme, Dergi Park, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, C. 5, S. 1.
  • Tella, R. D., MacCulloch, R. J., & Oswald, A. J. (2003). The macroeconomics of happiness. Review of Economics and Statistics, 85(4), 809-827.

DETERMINANTS OF HAPPINES IN YOUNG PEOPLE: CUKUROVA UNIVERSITY CASE

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 18, 227 - 233, 01.03.2019

Öz

The concept of happiness is an issue that has been emphasized since the past due to the efforts of individuals to seek continuous happiness. Unlike in the past, happiness has gone beyond being an area of interest only to philosophy and philosophers. Happiness is expressed as the average satisfaction level of a person in any time period. This is closely related to how high a person's life is. Researchers generally indicate that age, gender, race, income almost give no clue about happiness levels of individuals; they suggested that the relationship with the person's immediate surroundings was related to their characteristics, culture of the individual, entertainment, knowing whether he was engaged in a job. In this study; based on the data obtained from the face-to-face happiness questionnaire applied to the students of Çukurova University by random sampling method, the determinants of the students' happiness were determined by using Ordered Logit model. According to the results of the Ordered Logistics model, it was concluded that time management and entertainment life had a significant effect on the happiness of university students. It is find that, as the level of participation in these variables increased, there is a positive increase in happiness level.

Kaynakça

  • Andrews, F. M., & Withey, S. B. (1976). Social Indicators of Well-Being (PlenumPress, New York).
  • Chan, G., Miller, P. W., & Tcha, M. (2005). Happiness in university education. International Review of Economics Education, 4(1), 20-45.
  • Csikszentmihalyi, M., & Hunter, J. (2003). Happiness in everyday life: The uses of experience sampling. Journal of happiness studies, 4(2), 185-199.
  • Diener, E., Diener, M., & Diener, C. (2009). Factors predicting the subjective well-being of nations.
  • In Culture and well-being (pp. 43-70). Springer, Dordrecht. Eren, K. (2015). Subjective Well-Being and the Determinants of Happiness in Turkey: 2004–2013
  • Period. Istanbul: Retrieved from Ulusal Tez Merkezi (10076385).
  • Frisch, M. B. (2005). Quality of life therapy: Applying a life satisfaction approach to positive psychology and cognitive therapy. John Wiley & Sons.
  • Kahyaoğlu, O. (2008). Yaşam memnuniyeti ve yaşam memnuniyetini etkileyen değişkenler ile ekonometrik uygulama: Türkiye örneği (Doctoral dissertation, DEÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü).
  • Lu, L., & Shih, J. B. (1997). Sources of happiness: A qualitative approach. The Journal of Social Psychology, 137(2), 181-187.
  • Mangeloja, E., & Hirvonen, T. (2007). What makes university students happy?. International Review of Economics Education, 6(2), 27-41.
  • Requena, F.: 1995, Friendship and subjective well-being in Spain: A crossnational comparison with the United States, Social Indicators Research 35, pp. 271–288.
  • Şenel, S., Alatlı, B. (2014). Lojistik Regresyon Analizinin Kullanıldığı Makaleler Üzerine Bir İnceleme, Dergi Park, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, C. 5, S. 1.
  • Tella, R. D., MacCulloch, R. J., & Oswald, A. J. (2003). The macroeconomics of happiness. Review of Economics and Statistics, 85(4), 809-827.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Merve Maşa Bu kişi benim

Gülsen Kıral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Maşa, M., & Kıral, G. (2019). GENÇLERDE MUTLULUĞUN BELİRLEYİCİLERİ : ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Journal of Institute of Economic Development and Social Researches, 5(18), 227-233.