Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ulusal Pazardan Küresel Pazarlara Uzanan Süreçte Türk Dizilerinin Gelişimi

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 66 - 82, 31.10.2016

Öz

2000’li yıllarda Türkiye’de uygulanan küresel pazar politikalarının ve medya sektöründe yaşanan canlanmanın en önemli yansımalarından biri dizi filmler olmuştur. Kısa sürede kendi başına bir sektöre dönüşecek kadar hızlı büyüyen ve uluslararası bir boyut kazanan yerli yapım diziler bir yandan ulusal televizyon kanallarında en fazla izlenen popüler programlar haline gelirken diğer yandan ulusal sınırları aşarak ihraç edilen yapımlara dönüşmüştür. Türkiye’de her yıl yüzün üzerinde dizi üretilmektedir. Gerçekleştirilen her 4 diziden 3’ü ise 103 ülkeye ihraç edilmektedir. Başta Ortadoğu ve Balkan ülkeleri olmak üzere ABD, Şili, Ekvator, Çin, Rusya, Pakistan gibi dünyanın dört bir yanına pazarlanan Türk dizilerinin halihazırda 400 milyon izleyicisi olduğu öngörülmektedir. Bu rakamlar Türkiye’yi Amerika’dan sonra dünyaya dizi ihraç eden ikinci ülke konumuna getirmektedir.


Kaynakça

  • AFD (2013) Macroéconomie & Développement, Paris: Agence Française de Developpement.
  • Acar, Fatih (2013) Türkiye Ekonomisine Genel Bakış 2001-2013. Çalışma Dünyası Hakemli Dergisi, Cilt:1 s:16-18.
  • Aljazeera. (2014) [Çevrimiçi]. http://www.aljazeera.com/ [Erişim Tarihi: 21/12/2014].
  • Balcı Ali, (2013) Türkiye Dış Politikası- İlkeler, Aktörler, Uygulamalar. İstanbul: Etkileşim Yayınları.
  • Bulut, Selda (2009) Sermayenin Medyası Medyanın Sermayesi- Ekonomik Politik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Büyükbaykal, Ilgaz Ceyda (2008) Küresel Medya Yaptırımlarının Yoğunlaşması. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, Sayı:31 s:39-49
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 66 - 82, 31.10.2016

Öz

Kaynakça

  • AFD (2013) Macroéconomie & Développement, Paris: Agence Française de Developpement.
  • Acar, Fatih (2013) Türkiye Ekonomisine Genel Bakış 2001-2013. Çalışma Dünyası Hakemli Dergisi, Cilt:1 s:16-18.
  • Aljazeera. (2014) [Çevrimiçi]. http://www.aljazeera.com/ [Erişim Tarihi: 21/12/2014].
  • Balcı Ali, (2013) Türkiye Dış Politikası- İlkeler, Aktörler, Uygulamalar. İstanbul: Etkileşim Yayınları.
  • Bulut, Selda (2009) Sermayenin Medyası Medyanın Sermayesi- Ekonomik Politik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Büyükbaykal, Ilgaz Ceyda (2008) Küresel Medya Yaptırımlarının Yoğunlaşması. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, Sayı:31 s:39-49
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melek Öztürk Bu kişi benim

Abdulkadir Atik

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, M., & Atik, A. (2016). Ulusal Pazardan Küresel Pazarlara Uzanan Süreçte Türk Dizilerinin Gelişimi. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2), 66-82.