Günümüz piyasasında ürün çeşitliliğinin fazla olması ve rekabetin her geçen gün artmasından
dolayı pazarlamacıların müşterilerini elde tutması zorlaşmaktadır. Pazarlamacıların
müşterilerini memnun etmek için yeni stratejiler bulmakla beraber, firmalarının kârlarını
artırma amaçlı uluslararası pazarlara girmeyi hedefledikleri görülmektedir. Bu çalışma,
tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yer alan çalışma
grubunu, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan Hazar Üniversitesi ve Türkiye’deki
İstanbul Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde eğitim gören, 3. ve 4. sınıf öğrencileri
arasından seçilen 181’i kadın, 99’u erkek olmak üzere toplam 280 öğrenci oluşturmaktadır.
Yapılan çalışmanın sonucunda ankete katılan öğrencilerin, LC Waikiki ve Zara markasını
tercih etme nedenlerinin iki ülkeye göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |