Dünyayı sarsan Covid-19 salgınıyla birlikte bireylerin sosyal medyada geçirdiği zaman artmış, dijital iletişim yüzyüze iletişim kadar önemli hale gelmiştir. Bireyin yaşamını her yönden kuşatan dijital iletişim yeni olanaklar aracılığıyla gün be gün gelişmektedir. Bu yeni olanaklardan biri olan "influencer" ideal yaşam algısının bireylere empoze edilmesi, görülenin gerçek yaşam algısını oluşturması ve bireylerin psikolojik olarak baskılanması gibi eleştirilerle tartışılmaktadır. Bu çalışmada, milyonlarca kullanıcısı olan fotoğraf ve video içerikleri paylaşmayı sağlayan Instagram’da ideal yaşam algısının irdelenmesi ve Goffman’ın benlik sunumu kavramının influencerlara uyarlanarak ideal yaşam algısının sadece algı yönetimi olduğu savı üzerinde durulacaktır. Bu doğrultuda, Görsel İletişim Tasarımı bölümü öğrencilerinin Instagram’da takip ettiği influencerlardan ne kadar etkilendikleri ve ideal yaşam algıları anket tekniği aracılığıyla analiz edilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |