Yeni medyanın en belirgin özelliklerinden biri katılımcı kültür olgusu ile kendini göstermektedir. Bu yeni kültür olumlu ve olumsuz çıktılarıyla sorgulanmaktadır. Bu çalışmada Covit 19 pandemi sürecinde, medya içeriklerinin dezenformasyonu ne denli mümkün kıldığı ve tüm dünyayı ve netdaşları nasıl yanlış bilgilerle karşı karşıya getirdiği ele alınmaktadır. Yeni medya teknolojisi iletişim, siyaset, kültür, ekonomi, ahlak, vb tüm düzeyleri yeniden biçimlendirmiş özellikle dijital kültür olgusu katılımcı kültürü olanaklı kılmıştır .Bu kültür bir yanı ile demokrasiyi geliştirici çok önemli unsurları mümkün kılarken bir yandan da bilginin güvenilirliği sorununu karşımıza çıkarmıştır. Özellikle pandemi döneminde bu müthiş içerik hareketliliği ve yoğunluluğu karşısında katılımcı kültür de sorgulanmaya maruz kalmıştır. Çalışmanın amacı bu tartışmaya dayanarak pandemi sürecinde yaşanan dezenformasyon olgusunu, katılımcı kültürü kuramsal açıdan ele almak ve doğrulama siteleri verileri çerçevesinde analiz etmektir. Sonuç olarak katılımcı kültürün olumlu işlevlendirilmesinde medya etiği ve medya okuryazarlığı olgularının ne denli gerekli ve işlevsel olduklarını vurgulamaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |