Bu çalışmada, ilk insanlardan bu yana medyanın geçirdiği evrim ele alınarak, gelenekselden moderne, modernden postmodern ve hipermoderne geçiş süreçlerinden medyanın karakteri değerlendirilmektedir. Geleneksel çağlardan modern çağlara ve daha ötesine, dünyanın fiziksel yapısından fizikötesi yapısına, değerlerden yaklaşımlara kadar her şey değişmiş; medya denilen araçlar da akıllara sığmayan dönüşümler yaşamıştır. 20. Yüzyıl, birçok küresel dönüşümüyle, “modern” dönem teorilerinin meşrulaştırılması ve tamamen yeni bir küresel evrede insanların postmodernitede yaşayıp yaşamadığı konusunda tartışma başlatmıştır. Bu çalışma, bir yandan halen seçik tanımları yapılamayan modernite, postmodernite ve hipermodernite kavramlarına açıklık getirmeye çalışırken, bir yandan da yaklaşık 200 yıllık süreç içinde yaşanan teknik gelişmeleri ve medyanın evrimini ele almaktadır. Çalışmada kavramsal açıklamalardan ve kuramsal yapıdan yola çıkılarak, yeni medya uygulamalarındaki sorunlara varıncaya kadar medyanın değişik dönemlerde nasıl evrimleştiği değerlendirilmektedir. Her modern dönüşümde, yeni sorunların da ortaya çıktığı vurgulanmaktadır.
Medya geleneksel postmodern hipermodern evrim Medya, geleneksel, postmodern, hipermodern, evrim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |