The article examines the effects of accounts that are active on social media and have a certain audience, on the travel habits and lifestyles of the individuals who follow and interact with them. The spread of social media platforms and their use has led to the rise of influencers and their profound impact on followers. Travel influencers, in particular, have created a huge platform to introduce followers to different cultures, sights and experiences around the world. In this context, the shares of travel influencers stand out as an important factor shaping the lifestyles of their followers.
This research focused on a specific case study to understand the impact of travel influencers on their followers’ lifestyles. The Instagram account which has a large follower base , named, "Biz Evde Yokuz" draws attention as a social media account that focuses especially on travel content. Posts of this account not only introduce travel routes to followers but also offer a lifestyle. The relevant research aims to understand how the "Biz Evde Yokuz" account affects the lifestyles of its followers and to examine more closely how these effects are reflected in the dynamics between it and its followers using the content analysis method.
Travel Influencers Content Analysis Lifestyle Social Media Engagement Biz Evde Yokuz
Makale, sosyal medyada aktif ve belirli bir kitleye sahip hesapların, onları takip eden ve etkileşim içinde bulunan bireylerin seyahat alışkanlıklarına ve yaşam tarzlarına olan etkilerini incelemektedir. Sosyal medya platformlarıın ve kullanımının yaygınlaşması, influencerların yükselmesine ve takipçiler üzerinde derin etkiler yaratmasına neden olmuştur. Özellikle seyahat influencerları, takipçilere dünya genelinde farklı kültürleri, manzaraları ve deneyimleri tanıtmak adına büyük bir platform oluşturmuştur. Bu bağlamda, seyahat influencerlarının paylaşımları, takipçilerin yaşam biçimlerini şekillendiren önemli bir etmen olarak öne çıkmaktadır.
Bu araştırma, seyahat influencerlarının yaşam biçimlerine olan etkilerini anlamak amacıyla özel bir vaka incelemesine odaklanmıştır. "Biz Evde Yokuz" adlı Instagram hesabı, özellikle seyahat içerikleri üzerine odaklanan ve geniş bir takipçi kitlesi bulunan bir sosyal medya hesabı olarak dikkat çekmektedir. Bu hesabın paylaşımları, takipçilere sadece seyahat rotalarını tanıtmakla kalmayıp aynı zamanda bir yaşam biçimi sunmaktadır. İlgili araştırma, "Biz Evde Yokuz" hesabının takipçilerin yaşam biçimlerini nasıl etkilediğini anlamak ve bu etkilerin takipçileri ile arasındaki dinamiklere nasıl yansıdığını içerik analiz yöntemiyle daha yakından incelemeyi amaçlamaktadır.
Seyahat Influencerları İçerik Analizi Yaşam Tarzı Sosyal Medya Etkileşimi Biz Evde Yokuz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |